بهمن فیدلیتی

جتور X70s یا همان بهمن فیدلیتی؛ نگاهی به مشخصات و امکانات شاسی بلند جدید بازار ایران

بهمن فیدلیتی در واقع همان خودرو چینی جتور X70s است. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند جدید بازار ایران آشنا می‌شوید.

بهمن موتورز جدیدترین شاسی بلند خود را با نام فیدلیتی (Fidelity) روانه بازار می‌کند. Fidelity به معنای وفاداری و صداقت است و با توجه به این موضوع مشخص می‌شود که اولویت اصلی بهمن موتور بهره‌مند کردن مشتریان ایرانی از اتومبیل‌های مدرن و جدید خواهد بود.

البته نام اصلی فیدلیتی در واقع جتور X70s است. این خودرو در سال ۲۰۱۸ توسط برند Jetour که زیرمجموعه کمپانی چری محسوب می‌شود به بازار چین عرضه شد. ما در این مطلب شاسی بلند جدید بهمن موتور را از نظر مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بهمن فیدلیتی

بررسی بهمن فیدلیتی از نظر مشخصات فنی

زیر کاپوت شاسی بلند فیدلیتی یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو به کد E4T15C قرار گرفته است که توانی برابر با ۱۵۵ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متری به تولید می‌رساند. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه بر عهده یک جعبه دنده دو کلاچه DCT گذاشته شده است. این پیشرانه تا پیش از جتور X70s در برخی از محصولات چری از جمله آریزو ۶، آریزو ۵ توربو و همچنین تیگو ۷ نیز استفاده شده بود که با توجه به این موضوع می‌توان گفت خریداران بهمن فیدلیتی به منظور تأمین قطعات به مشکلی بر نخواهند خورد و همچنین خدمات پس از فروش مناسبی نیز دریافت خواهند کرد.

تاکنون به طور دقیق مشخص نشده است که جتور x70s در چند ثانیه می‌تواند از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد، اما بر اساس تست‌های انجام شده، شتاب صفر تا صد این شاسی بلند در حدود ۱۲.۵ تا ۱۳ ثانیه رقم می‌خورد. این خودرو ۱۵۷۵ کیلوگرمی می‌تواند حداکثر تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و میانگین مصرف سوخت آن به ازای هر صد کیلومتر ۸.۱ لیتر اعلام شده است.

از دیگر مشخصات فنی این شاسی بلند چینی می‌توان به سیستم تعلیق مک‌فرسون جلو و چند اتصالی مستقل عقب اشاره نمود که از یک سواری مناسب خبر می‌دهد.

جدول مشخصات فنی بهمن فیدلیتی

نام خودروفیدلیتی بهمن موتور
نوع موتورچهار سیلندر توربو 1.5 لیتری
توان155 اسب بخار
گشتاور230 نیوتن متر
انتقال قدرتگیربکس شش سرعته دو کلاچه اتومات/ تک دیفرانسیل
مصرف سوخت8.1 لیتر در 100 کیلومتر
حداکثر سرعتحدود 180 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 – 100حدود 12.5 تا 13 ثانیه

بررسی جتور x70s از نظر امکانات رفاهی

بهمن فیدلیتی

این شاسی بلند ۵ و ۷ نفره با امکانات متنوعی روانه بازار کشور خواهد شد که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به درب صندوق با قابلیت تشخیص مانع، کروز کنترل، روکش چرمی فرمان، بلوتوث و USB، شارژ وایرلس، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، جک هیدرولیک درب موتور، تنظیم برقی ارتفاع نور جلو، آینه داخلی ضد اشعه،‌ سنسور باران و برف پاک‌کن خودکار، چراغ‌های فول LED، جلوآمپر ۱۲.۳ اینچی، سانروف و سقف پانوراما، تهویه اتوماتیک به همراه دریچه عقب، درب هوشمند و برقی صندوق عقب،‌ دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین عقب، حسگرهای پارک، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن و راهنما، استارت دکمه‌ای، روکش صندلی چرمی، نور مخفی کابین، اتولایت،‌ ورود بدون کلید و سیستم صوتی با هشت بلندگو اشاره کرد.

بررسی شاسی بلند جدید بهمن موتور از نظر امکانات ایمنی

بهمن فیدلیتی

در ارتباط با سطح ایمنی جتور ‌x70s نمی‌توان توضیحات دقیقی ارائه کرد، چرا که اطلاعاتی از تست‌های ایمنی این شاسی بلند تاکنون منتشر نشده است. اما از آنجایی که اکثر محصولات چری از نظری ایمنی قابل قبول هستند،‌ تخمین زده می‌شود که بهمن فیدلیتی نیز خودرو ایمنی باشد.

این خودرو به امکانات ایمنی مناسبی مجهز شده است که سنسور باد تایر، رادار هشدار انحراف از خط، ایموبیلایزر و ایزوفیکس، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی HDC، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC، سامانه تشخیص نقاط کور، کیسه‌های هوا جلو – جانبی و سامانه کنترل کشش و پایداری اشاره کرد.