دوربین سلفی گلکسی های سامسونگ

حل مشکل برعکس شدن عکس سلفی در سامسونگ، شیائومی و دیگر گوشی‌ها

اگر از علاقه‌مندان به عکس های سلفی و البته از کاربران گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و دیگر اندرویدی‌ها هستید،‌ بهتر است هرچه زودتر این ویژگی دوربین سلفی گلکسی های سامسونگ و شیائومی را غیر فعال کنید.

برخی از افراد از عکس‌های سلفی بدشان می‌آید و برخی دیگر نمی‌توانند از گرفتن آنها دست بردارند. به طور کلی انگار در این زمینه حد وسط وجود ندارد. البته طرفداران عکس‌های سلفی بسیار بیشتر هستند، حالا چه این عکس سلفی در کنار یک منظزه زیبا باشد و چه در میان گروهی از دوستان.

چرا عکس سلفی برعکس می‌شود؟ راه حل اینجاست

شرکت‌های تولید کننده گوشی نیز از این وضعیت آگاه هستند و به همین خاطر تمام تلاش خود را می‌کنند تا کیفیت عکس‌های سلفی را در گوشی‌های خود به بالاترین حد ممکن برسانند. دوربین سلفی در گوشی‌های سامسونگ نیز کیفیت فوق‌العاده خوبی دارد؛ اما برای به دست آوردن نتیجه بهتر و از بین بردن حالت برعکس شدن عکس سلفی، باید تنظیماتی که در ادامه می‌بینید را غیرفعال کنید.

دوربین سلفی گلکسی های سامسونگ

برای شروع ابتدا وارد برنامه دوربین شوید و منوی تنظیمات را باز کنید. در این قسمت متوجه می‌شوید که قابلیتی به نام «Save selfies as previewed» به صورت پیش فرض فعال است. این ویزگی سبب می‌شود که عکس‌های سلفی دقیقا همانطور که در گوشی می‌بینید، ذخیره شوند و هیچ تغییری در آنها ایجاد نشود. یادتان باشد این ویژگی در تمام نسخه های جدید رابط کاربری وان یو آی در دسترس است.

متاسفانه بسیاری از کاربران از فعال بودن این ویژگی بی‌ اطلاع‌اند و همین نیز سبب می‌شود که اگر به عنوان مثال در هنگام گرفتن عکس سلفی کلاهی بر سرتان باشد، حروف و طرح‌های روی آن برعکس شوند.

حل مشکل برعکس شدن عکس سلفی شیائومی

به تصویر زیر نگاه کنید. در تصویر سمت چپ این ویژگی غیر فعال بوده است و همانطور که می‌بینید لوگو و حروف کاملا طبیعی هستند؛ اما در تصویر سمت راست به علت برعکس شدن لوگو نایکی عملا عکس خراب شده است.

دوربین سلفی گلکسی های سامسونگ

حل این مشکل در گوشی‌های شیائومی هم مثل آب خوردن است و می‌توانید به سادگی حالت برعکس شدن تصویر سلفی را خاموش کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد برنامه دوربین گوشی شیائومی خود شوید.
  2. از بخش بالایی سمت راست نمایشگر، وارد بخش تنظیمات شوید.
  3. در این بخش گزینه‌ای با نام Mirror Selfie Camera مشاهده می‌کنید، آن را خاموش کنید تا حالت آینه از بین برود.
  4. دوباره به برنامه دوربین بازگردید و تصاویری معمولی بگیرید.

برعکس شدن سلفی در شیائومی

بنابراین اگر از دوربین سلفی گلکسی های سامسونگ یا گوشی های شیائومی زیاد استفاده می‌کنید، بهتر است که همین الان این ویژگی را غیرفعال کنید تا تصاویری بهتری بگیرید.

حل مشکل قرینه شدن عکس سلفی در آیفون

یکی از مهم‌ترین مشکلات کاربران گوشی‌های آیفون، قرینه شدن عکس‌های سلفی است که به سادگی و با چند کلیک قابل حل است. برای حل مشکل آینه ای شدن عکس سلفی در آیفون، می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات دوربین، گزینه‌ای که در عکس پایین می‌بینید را انتخاب کرده و به سادگی مشکل برعکس شدن عکس را حل کنید.

حل مشکل قرینه شدن عکس سلفی در آیفون

زدن تیک گزینه Mirror Front Camera، به شما این امکان را می‌دهد تا در گوشی‌های آیفون با حذف حالت آینه ای، تصاویر سلفی بهتری ثبت کرده و در شبکه‌های اجتماعی بهتر از همیشه به نظر برسید. اگر گزینه Mirror Front Camera را غیرفعال کنید، عکس‌های سلفی شما در FaceTime و سایر برنامه‌های تماس تصویری نیز بدون انعکاس نمایش داده می‌شوند. همچنین اگر از برنامه‌های جانبی برای عکسبرداری سلفی استفاده می‌کنید، ممکن است تنظیماتی برای غیرفعال کردن انعکاس عکس‌ها وجود داشته باشد.

در کنار این مورد، شما همیشه می‌توانید با استفاده از برنامه‌های ادیت عکس و زدن روی گزینه Flip، با مشکل قرینه‌ای شدن تصاویر سلفی در آیفون را از بین ببرید.