نمایشگر منعطف 360 درجه TCL

نمایشگر منعطف 360 درجه TCL معرفی شد؛ شیائومی اولین مشتری است!

شرکت TCL از نخستین نمایشگر منعطف 360 درجه در دنیا رونمایی کرد. البته هنوز برای تبدیل آن به محصولی تجاری و ورود به دنیای موبایل کمی زود است؛ ولی شیائومی می‌تواند اولین مشتری آن باشد.

کنفرانس فناوری تی سی ال هواشینگ 2021 به مکانی برای معرفی یک نمایشگر منعطف 360 درجه تبدیل شد. کمپانی چینی برای رسیدن به نتیجه مطلوب، از تکنولوژی تاشو پیشرفته‌ای استفاده کرده است که یک لولای خودبه‌خود جمع‌شونده دارد. به ادعای TCL Huaxing این صفحه نمایش آزمون خود را پس داده و می‌تواند تا 200 هزار بار تاشدن را تحمل کند.

در حالت باز شده، دستگاه مجهز به این صفحه نمایش به عنوان یک تبلت کامپکت کاربرد دارد و وقتی که تا شود، به اندازه یک گوشی موبایل در می‌آید. حتی از قلم دیجیتال هم پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر منعطف 360 درجه TCL

هنوز مشخص نیست این فناوری در چه زمانی وارد گوشی‌های هوشمند منعطف خواهد شد؛ ولی می‌توانیم روی شیائومی برای استفاده از آن حساب باز کنیم. در واقع، همین حالا هم Xiaomi و TCL با یکدیگر کار می‌کنند و تولید گوشی شیائومی میکس 4 حاصل همکاری آن‌ها بود.

رشد چشمگیر بازار گوشی‌های نمایشگر منعطف

بر اساس تحقیقات موسسه کانترپوینت، عرضه گوشی‌های منعطف در سال 2021 با 9 میلیون دستگاه، تک رقمی باقی خواهند ماند؛ هر چند که همین رقم هم رشد 3 برابری نسبت به سال 2020 را نشان می‌دهد. جالب اینکه سامسونگ با سهم 88 درصدی، در این بازار آقایی می‌کند.

اما برای سال 2023، رشد 10 برابری پیش‌بینی می‌شود. حتی با ورود شرکت‌های جدید به این بازار، انتظار می‌رود سامسونگ جایگاه برتر خود را با داشتن سهم 75 درصدی، حفظ کند. البته ورود اپل به این عرصه تا سال 2023 نه تنها قاعده بازی را عوض خواهد کرد؛ بلکه می‌تواند منجر به جهشی در عملکرد کمی و کیفی زنجیره تامین شود.

در همین حال، انتظارات از گوشی‌های تاشو بعدی سامسونگ بسیار بالاست؛ دستگاه‌هایی که ظاهرا با بهبود چشمگیر عملکرد و طراحی ارتقایافته، نسل جوان را هدف خواهند گرفت. به ادعای محقق کانترپوینت، مدل‌های جدید گلکسی زد از S Pen هم پشتیبانی خواهند کرد تا طرفداران سری Note را به خود جذب کنند.

«جین پارک» می‌افزاید: بازار گوشی‌های پریمیوم چین هم برای سامسونگ بسیار مهم است. با وجود سهم فعلی ناچیز، کمپانی کره‌ای می‌تواند جای خالی هواوی را پر کند و بر آمار فروش گوشی‌های منعطف خود بیفزاید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*