گوگل کروم 96

گوگل کروم 96 منتشر شد؛ ویژگی ها و تغییرات جدید چیست؟

مرورگر گوگل کروم 96 – Google Chrome 96 منتشر شد. این نسخه دارای یک ویژگی جدید است که استفاده از رم را افزایش می‌دهد، ولی ارزش آن را دارد.

گوگل کروم 96 دو روز پیش منتشر شد. مرورگر کروم شما اکنون بیشتر از ظرفیت رم استفاده می‌کند، اما دلیل خوبی در پشت قضیه وجود دارد. به لطف آن، دکمه‌های بازگشت به عقب و رفتن به جلو سریع‌تر عمل می‌کنند. تغییرات مختلف دیگری هم در پشت صحنه اتفاق افتاده است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ناوبری سریع‌تر به عقب و جلو

اگر تصور می‌کنید گوگل کروم وقتی که روی دکمه‌های عقب و جلو کلیک می‌کنید کند عمل می‌کند، گوگل کروم 96 این مشکل را برطرف می‌کند. این نسخه از یک کش جدید استفاده می‌کند که سایت‌های پر بازدید را روی کامپیوتر شما ذخیره می‌کند. با این روش، وقتی به عقب و جلو می‌روید، همه چیز سریع‌تر اتفاق می‌افتد. این به قیمت استفاده بیشتر کروم از رم تمام می‌شود، اما قطعاً ارزش آن را دارد.

حفظ ابرداده فایل‌های PNG

یکی از ویژگی‌های عجیب کروم این است که ابرداده‌های فایل‌های PNG که از کلیپ بورد Paste شده‌اند را حذف می‌کند. هیچ مرورگر دیگری این کار را انجام نمی‌دهد. به لطف Chrome 96، این رفتار برطرف خواهد شد و از این به بعد کروم می‌تواند این ابرداده‌ها را هم حفظ کند.

تنظیم نمایش حالت تیره در هر سایت

کروم موبایل همین حالا هم دارای یک حالت تیره است، اما گوگل می‌خواهد تغییراتی را روی آن اعمال کند. یک flag جدید اضافه شده که به شما اجازه می‌دهد سایت‌هایی که نمی‌خواهید به حالت تیره نمایش داده شوند را مشخص کنید. البته این ویژگی مراحل اولیه خودش را سپری می‌کند.

گوگل کروم 96

شما می‌توانید این flag که Dark Theme نام دارد را از منوی تنظیمات کروم فعال کنید. وقتی تیک جلوی آن را بردارید، سایتی که در آن هستید، به لیست سایت‌هایی اضافه می‌شود که با حالت تیره اجرا نمی‌شوند. برای فعال کردن این flag می‌توانید دستور زیر را در نوار آدرس کروم وارد کرده و اینتر را بزنید.

chrome://flags/#darken-websites-checkbox-in-themes-setting

آماده‌سازی برای کروم 100

سال آینده، صدمین نسخه کروم منتشر خواهد شد. گوگل خودش را آماده عرضه نسخه 3 رقمی مرورگر وب خود می‌کند. نسخه 96 کروم اکنون یک flag زمان اجرا دارد که باعث می‌شود کروم 100 را در رشته User Agent بازگرداند.