هیوندای SEVEN

شاسی بلند غول پیکر هیوندای SEVEN با طرحی انقلابی رونمایی شد+ عکس و ویدیو

هیوندای طی نمایشگاه خودروی لس آنجلس از کانسپت هیوندای SEVEN رونمایی کرده که کاملاً متفاوت از زبان طراحی مرسوم شاسی بلندها است!

کانسپت هیوندای SEVEN به‌تازگی در «نمایشگاه خودرو لوس آنجلس 2021» (LA Auto Show 2021) به نمایش گذاشته شده و اگرچه چشم‌اندازی بسیار گران‌قیمت از یک شاسی بلند تمام برقی با یک لانژ مجلل به شمار می‌رود، در واقع بیشتر پیش‌نمایشی از یک خودروی برقی سه ردیفه است که به جمع شاسی بلندهای آیونیک خواهد پیوست.

هیوندای SEVEN

واضح است خودروهایی که در نمایشگاه‌ها نمایش داده می‌شوند، با این هدف طراحی شده‌اند که به سرعت توجه همگان را به خود جلب کنند و چشمگیر به نظر برسند. خودروسازان با کانسپت‌ها می‌توانند طراحی‌ها و فناوری‌هایی را که به هیچ وجه نزدیک به مرحله تولید نیستند، مورد آزمایش قرار دهند.

کانسپت هیوندای SEVEN نمونه بارزی است که قطعاً طبق استانداردهای هیوندای، یک شاسی بلند یا اس یو ویِ برقی است که از زبان طراحی مرسوم شاسی بلندها فاصله گرفته است و در عوض بیشتر روی آیرودینامیک و به حداکثر رساندن فضای داخلی تمرکز دارد. در این کانسپت، هیوندای فاصله بیش از 10 فوتی بین محورها را با یک کابین لانژ مانند با صندلی‌های راحتی چرخان و زیرپایی قابل جابه‌جایی پُر کرده است.

هیوندای SEVEN

در کانسپت هیوندای SEVEN درب‌هایی با لولا در ستون عقب یا اصطلاحاً درب‌های «خودکشی» به کار رفته است که ضمناً نمایش آن روی صحنه را آسان‌تر می‌سازد. همچنین یک سقف شیشه‌ای بزرگ را به همراه یک صفحه نمایش پانوراما مشاهده می‌کنیم که محتوای مورد کاربر یا یک سری طرح‌های گرافیکی آرامش‌بخش را به‌صورت مداوم پخش می‌کند.

یخچال کوچک، محفظه نگهداری از کفش و کنسولی شبیه به اصطلاحاً «جزیره» در آشپزخانه‌ها سایر ویژگی‌های فضای داخلی کانسپت هیوندای SEVEN هستند.

هیوندای SEVEN

هیوندای همچنین درباره احتمال پیاده‌سازی فناوری رانندگی خودکار می‌گوید تا سرنشینان این خوردو در طول مسیر خود در فضای راحتی این خودرو با امکانات مختلف آن به راحتی بنشینند تا با آرامش به مقصد برسند.

با این حال، چیزی که هیوندای با کانسپت هیوندای SEVEN در تلاش است به نمایش بگذارد می‌تواند ساده‌تر از آن چیزی باشد که به نظر می‌آید. این کانسپت پیش‌نمایشی از قابلیت‌هایی است که این خودروساز می‌تواند روی پلتفرم ماژولار مخصوص خود با نام Electric-Global Modular Platform ارائه دهد که برای خودروهای برقی طراحی کرده بود؛ از این رو بعید نیست که ویژگی‌هایی از این کانسپت را در آیونیک 5 در سال 2022 مشاهده کنیم.

هیوندای SEVEN

کانسپت هیوندای SEVEN در صورت به عرضه رسیدن، بخشی از بازار خودروهای برقی را پوشش خواهد داد که پیش‌تر خودروسازان روی آن متمرکز نبوده‌اند. برای افرادی که به دنبال یک خودروی برقی 5 سرنشین عادی هستند، گزینه‌های زیادی وجود خواهند داشت اما کمتر خودرویی است که مثل این کانسپت چنین فضای راحت و جادار و همچنین مجهزی را فراهم کند.

هیوندای به وضوح اعلام کرده که این صرفاً یک کانسپت است و مشخصات آن نباید به‌عنوان مشخصات یک مدل نهایی در نظر گرفته شود. این بدین معنی است که اگر هیوندای در آینده یک شاسی بلند برقی را روانه بازار کند، لزوماً مانند کانسپت هیودای SEVEN از فست شارژ جریان مستقیم 350 کیلو واتی که شارژ خودرو را طی 20 دقیقه از 10 به 80 درصد می‌رساند، بهره نخواهد برد یا با یک بار شارژ مسافت بیش از 300 مایلی را طی نخواهد کرد.

در ادامه تصاویر بیشتری از هیوندای SEVEN مشاهده می‌کنید:

 

نظر شما کاربران گجت نیوز درمورد کانسپت هیوندای SEVEN چیست؟