بازی های پلی استیشن 5 برای کودکان

بهترین بازی های پلی استیشن 5 برای کودکان و نوجوانان

در این مطلب، به معرفی بهترین بازی های پلی استیشن 5 برای کودکان 2 الی 12 سال پرداخته‌ایم که می‌توانند آن‌ها را به خوبی سرگرم کنند.

در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های پلی استیشن 5 برای کودکان آشنایی پیدا کنید که کاملا برای این سنین مناسب است.

معمولا این تصور وجود دارد که پلی استیشن، یک کنسول جدی است و پلتفرمی همچون نینتندو سوییچ شاید برای کودکان مناسب‌تر باشد اما اتفاقا برای همان کنسول جدی شرکت سونی هم بازی‌های کودکانه‌ی متعددی ساخته شده است.

بهترین بازی های پلی استیشن 5 برای کودکان

والدین معمولا کمتر به این مسئله توجه می‌کنند که چه نوع بازی‌ای برای یک کودک مناسب است. اینکه اجازه دهید فرزند شما هر نوع اثری را تجربه کند، اتفاق خوبی نیست و برای هر رده‌ی سنی، تعدادی بازی مناسب وجود دارد که باید آن‌ها را برای کودک تهیه کنید. البته در این زمینه باید به سلیقه‌‎ی او نیز توجه داشته باشید، آیا بازی پتلفرمر یا پازلی دوست دارد؟ آیا به شوتر علاقه‌مند است؟

در این مقاله، به معرفی بهترین بازی های پلی استیشن 5 برای کودکان پرداخته‌ایم که بعضی از آن‌ها برای کنسول پلی استیشن 4 نیز در دسترس است. پلتفرم‌های دیگرِ هر کدام از عناوین را هم ذکر کرده‌ایم تا اگر پلی استیشن ندارید، به سراغ آن‌ها بروید، البته بعضی از آثار به صورت انحصاری عرضه شده‌اند و جای دیگری نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

بازی های مناسب برای کودکان 2 الی 4 ساله

– بازی My Friend Peppa Pig

بازی های پلی استیشن 5 برای کودکان

  • پلتفرم‌های دیگر: نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، رایانه‌های شخصی

«دوست من پِپا پیگ» در واقع یک کتاب ماجراجویی است که به بازیکن حق انتخاب می‌دهد، در نتیجه بهتر است که در کنار کودک حضور داشته باشید و او را راهنمایی نکنید.

این سری بازی براساس یک مجموعه‌ی انیمیشنی ساخته شده که آن هم می‌تواند برای کودکان جذاب باشد. نقطه‌ی قوت بازی این است که با هر بار ورود به بازی، با یک داستان جدید روبرو می‌شوید که به پِپا و دیگر شخصیت‌های برنامه‌ی تلویزیونی‌اش می‌پردازد.

این بازی صرفا برای کودکان ساخته شده و در بخش تنظیمات، می‌توانید مشخص کنید که کودک اجازه دارد تا چند ساعت آن را انجام دهد.

– بازی Untitled Goose Game

بازی های پلی استیشن 5 برای کودکان

  • پلتفرم‌های دیگر: نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، رایانه‌های شخصی

این اثر مفرح می‌تواند هر کودک با هر نوع سلیقه‌ای را سرگرم کند. اگر یک بازی ساده و طنزآمیز می‌خواهید که باعث شادی فرزندتان شود، «آنتایتلد گوس گیم» تمام نیازهای شما را برطرف می‌کند. نقش اصلی، یک غاز مردم‌آزار است که باید شهر را برهم ریخته و البته از خشم ساکنان در امان بماند. لزومی ندارد که کودک کار خاصی انجام دهد، او می‌تواند در شهر به گشت و گذار بپردازد و با فشردن یک دکمه، باعث فریاد کشیدن غاز مذکور شود که کار بامزه‌ای است.

بازی Untitled Goose Game جایزه بهترین بازی خانوادگی بفتا (BAFTA) را به خانه برد و حتی می‌تواند بازیگوشی‌های دوران کودکی را در بزرگسالان زنده کند. اگر کودک شما به عناوین معمایی علاقه‌مند است، این بازی تعدادی پازل هم دارد که البته باید در کنار کودک حضور داشته و به او کمک کنید تا انجام‌شان دهد.

بازی های مناسب برای کودکان 5 الی 7 ساله

– بازی Donut County

بازی های پلی استیشن 5 برای کودکان

  • پلتفرم‌های دیگر: نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند

گاهی فرزند شما به‌دنبال یک بازی ساده است تا در آن به خراب‌کاری بپردازد و «دونات کانتری» شاید همان چیزی باشد که او نیاز دارد! در چند سال اخیر، بازی‌های مستقل کمی وجود داشته‌اند که توانسته‌اند به اندازه‌‌ی دونات کانتری تحسین برانگیز ظاهر شوند. این بازی پازلی کوچک و سرگرم کننده، یک داستان پرکشش هم دارد که می‌توانید آن را برای فرزند خود تعریف کنید و مطمئن باشید که هیجان‌زده خواهد شد.

در این بازی، به معنای واقعی کلمه نقش یک سیاه چاله بازی می‌کنید! سیاه چاله‌ای که همه چیز را می‌بلعد، از ساکنان محل گرفته تا اشیاء، آیتم‌ها و هر چیزی که وجود دارد. هرچه قدر هم آیتم‌های بیشتری بخورید، بزرگ‌تر می‌شوید و در نهایت به جایی می‌رسید که می‌توانید کل یک مرحله را در خود جای دهید. بازی با اینکه کوتاه است اما تا پایان جذاب باقی می‌ماند و مهم‌تر از آن، هرگونه ناراحتی و حس بد را از کودک دور می‌کند.

– بازی Bug Fables: The Everlasting Sapling

بازی های پلی استیشن 5 برای کودکان

  • پلتفرم‌های دیگر: نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، رایانه‌های شخصی

«باگ فِی‌بِلز» یک بازی دوست‌داشتنی است که شاید شما را به یاد پیپر ماریو (Paper Mario) بیندازد. کودک شما می‌تواند در نقش سه حشره‌‌ی مختلف به بازی بپردازد، یک سوسک به نام کابو (Kabbu)، یک زنبور عسل به نام وی (Vi) و یک پروانه به نام لیف (Leif). این سه در جستجوی یک نهال هستند که طبق افسانه‌ها، باعث می‌شود تا آن‌ها به جاودانگی دست پیدا کنند.

برخلاف ایده‌ی اولیه که کمی فلسفی جلوه می‌کند، این عنوان به شکلی طراحی شده که کاملا برای کودکان مناسب باشد. بازی از بخش‌های پلتفرمینگ، پازلی و مبارزه‌ای نیز بهره می‌برد که گاهی برای فرزندتان چالش برانگیز خواهد بود. توصیه می‌کنیم که در کنار کودک حضور داشته باشید و اگر با مشکلی روبرو شد، او را راهنمایی کنید.

– بازی Cooking Mama: Cookstar

بازی های پلی استیشن 5 برای کودکان

  • پلتفرم‌های دیگر: نینتندو سوییچ

مجموعه‌ی «آشپزی مامان» بسیار محبوب است و چند نسخه‌ی مختلف دارد که در این میان، «کوک‌استار» کودک شما را ناامید نخواهد کرد. برای کسانی که با این سری بازی آشنایی ندارند، شما باید وعده‌های غذایی مختلفی را به صورت مرحله به مرحله آماده کنید و در نهایت براساس عملکرد خود، امتیاز بگیرید. هر بار که آشپزی شما به پایان رسید، مشخص می‌شود آیا غذای خوبی درست کرده‌اید یا عملکرد ضعیفی داشته‌اید.

بازی Cooking Mama: Cookstar برخلاف ظاهر ساده‌ای که دارد، چندان آسان نیست و به کمی تفکر نیاز دارد. در این سبک، بازی‌های دیگری هم ساخته شده‌اند که در گوشی‌های هوشمند، می‌توانید آن‌ها را به راحتی پیدا کنید. این بازی اما دو ویژگی دیگر هم دارد، غذاهای مخصوص افراد گیاه‌خوار که برای کودک جنبه‌ی آموزشی دارد و این قابلیت که می‌توانید از غذاهای پخته شده، عکس بگیرید.

بازی های مناسب برای کودکان 8 الی 9 ساله

– بازی Astroneer

بازی های پلی استیشن 5 برای کودکان

  • پلتفرم‌های دیگر: نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، رایانه‌‌های شخصی

«اَسترونیر» یک بازی سندباکس است که تعدادی منابع در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و اجازه دارید تا هرکاری که می‌خواهید را انجام دهید. بازی از اِلمان‌های سبک بقاء نیز بهره می‌برد که برای آموزش اولیه به کودک مناسب است. در واقع، فرزند شما با ژانرهای سخت‌تر، آشنایی اولیه پیدا می‌کند و البته چندان هم اذیت نمی‌شود زیرا این عناصر در بازی چندان جدی گرفته نشده‌اند و چالش خاصی ایجاد نمی‌کنند.

همان طور که نام بازی اشاره دارد، شما در نقش یک فضانورد بازی می‌کنید که برای جمع‌آوری منابع، به سیارات مختلف سفر می‌کند. شما قادر هستید تا پایگاه‌های فضایی بسازید و در مناطق مختلف، به گشت و گذار بپردازید.

– بازی Sackboy: A Big Adventure

بازی های پلی استیشن 5 برای کودکان

  • پلتفرم‌های دیگر: ندارد

«سک بوی» اواخر سال گذشته برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 انتشار یافت و متاسفانه چندان هم دیده نشد؛ با این حال، یک بازی کم‌نظیر برای کودکان است. داستان این بازی در همان دنیای لیتل بیگ پلنت (LittleBigPlanet) اتفاق می‌افتد اما به جای فرمت دو و نیم بعدی، با یک اثر پلتفرمر سه‌بعدی روبرو هستیم. انجام این بازی به صورت دو یا چهار نفره هم امکان ‌پذیر است، در نتیجه می‌توانید همراه با کودک به بازی بپردازید.

بعضی از پازل‌های بازی چالش‌برانگیز است، بنابراین توصیه می‌کنیم که حتی اگر بازی نمی‌کنید، حتما در کنار کودک حضور داشته باشید و او را به مسیر درست هدایت کنید. این عنوان انحصاری هم از سوی جوایز بفتا، جایزه‌ی بهترین بازی خانوادگی را به خانه برده است.

بازی های مناسب برای کودکان 10 الی 12 ساله

– بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

بازی های پلی استیشن 5 برای کودکان

  • پلتفرم‌های دیگر: نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، رایانه‌‌های شخصی

«کراش باندیکوت» هنوز هم حس و حال دوران کودکی شما را دارد و حس رقابت سابق را در شما زنده می‌کند؛ در همین راستا، شاید بخواهید تا فرزندتان هم همان چیزی را که در گذشته تجربه کرد‌ه‌اید، تجربه کند یا حتی با شما به رقابت بپردازد.

در این سه‌گانه‌ی‌ بازسازی‌شده، می‌توانید شخصیت خود را انتخاب کرده و با فرزندتان مسابقه دهید؛ مسابقه‌ای پردردسر که در آن، همه با یکدیگر دشمن هستند.

بازی دارای بخش‌های دیگری هم هست که هر کدام لذت خاص خود را دارند (از جمله بخش‌های معمایی و پلتفرمینگ). اگر به دنبال یک اثر آشنا هستید که فرزندتان را با آن به چالش بکشید، ریمستر Crash Bandicoot همان چیزی است که نیاز دارید.

– بازی Spyro Reignited Trilogy

بازی های پلی استیشن 5 برای کودکان

  • پلتفرم‌های دیگر: نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، رایانه‌‌های شخصی

یکی از بهترین مجموعه‌های پلتفرمر سه‌بعدی کلاسیک که در زمان عرضه، بسیار پرطرفدار شد و به محبوبیت بالایی رسید. در سال 2018، هر سه قسمت اصلی بازسازی شد و در قالب یک کالکشن بی‌نظیر در اختیار مخاطبان قرار گرفت. اگر از طرفداران قدیمی مجموعه هستید، این نسخه‌ی جدید، خاطرات زیادی را برای شما زنده می‌کند اما در عین حال می‌تواند این احساسات را در کودکتان نیز زنده کند.

«اسپایرو» در مجموع آسان است، آزادی زیادی به بازیکن می‌دهد و می‌توان در دنیاهای فانتزیِ آن به گشت و گذار پرداخته و الماس و گنج پیدا کرد. البته با پیشروی در مراحل، فرزند شما شاید با چالش‌های کوچکی روبرو شود اما به گونه‌ای نیستند که او را سردرگم کنند. البته هوشیار باشید که این بازی بسیار اعتیادآور است و هدایت‌ کردن اژدهای بنفش بازی، ممکن است فرزندتان را از درس خواندن دور کند.

برای این نسخه‌ی ریمستر، همه‌ی دیالوگ‌ها و موسیقی‌ها، یک بار دیگر با کیفیت بالاتر ضبط شده‌اند و شخصیت‌های تحت کنترل هوش مصنوعی (و همچنین گرافیک)، بهبود قابل توجهی داشته است. اگر این بازی، نظر کودک شما را جلب نکند، تعجب‌آور خواهد بود.

– بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

بازی های پلی استیشن 5 برای کودکان

  • پلتفرم‌های دیگر: ندارد

مجموعه «رچت و کلنک» تاریخچه‌ای طولانی در دنیای بازی‌ها دارد و اولین نسخه‌ی آن در سال 2002 منتشر شد. نسخه‌ی اخیر که «شکاف جدا» نام دارد، مدتی قبل به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 منتشر شد و فوق‌العاده از آب در آمده است. این بازی حتی در جوایز گیم اواردز 2021، نامزدی بهترین بازی سال را بدست آورد که نشان دهنده‌ی کیفیت بالای آن است.

این نسخه می‌تواند برای بزرگسالان هم سرگرم کننده باشد، از جمله‌ اینکه شاهد نسخه‌های متفاوتی از همان سیاراتی هستید که در گذشته، آن‌ها را تجربه کرده بودید. بازی اما برای کودکان 10 الی 12 ساله نیز کاملا مناسب است و مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند، حتی اگر نسخه‌های قبلی را امتحان نکرده باشند.

در این بازیِ نیمه شوتر، نیمه پلتفرمر، نقش یک موجود فضایی به نام رچت را برعهده دارید که شبیه گربه‌ها است. او با سفینه‌ای که برای خود ساخته، به سیارات مختلف سفر می‌کند تا امپراطور شیطانی‌ای که از یک بُعد دیگر آمده را پیدا نماید و با نابودی وی، جهان را نجات دهد!

فرزند شما کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های پلی استیشن 5 برای کودکان را تجربه کرده‌ است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*