خودرو خاص

10 خودرو خاص که صاحبانشان آنها را از دید همه مخفی نگه داشته‌اند

صاحبان این 10 خودرو خاص و کمیاب، آن‌ها را طوری پنهان کرده‌اند که شاید دیگر هیچ‌کس نتواند آن‌ها را از نزدیک ببیند!

مشاهده یک خودروی کمیاب از نزدیک همیشه تجربه‌ای غیرقابل وصف است ولی یک سری خودرو خاص وجود دارند که شاید هیچ‌وقت نتوانید آن‌ها را ببینید!

اغلب فقط یک یا چند نسخه انگشت‌شمار از این خودروها ساخته شده است و معمولاً به کالکتورها فروخته می‌شوند. چنین خودروهایی برخی مواقع توسط صاحبانشان در قرارها و رویدادهای مخصوص به نمایش گذاشته می‌شود ولی 10 خودرو خاص که در ادامه ّبه آن‌ها می‌پردازیم، کمیاب‌ترینِ کمیاب‌ها هستند و بعضی از آن‌ها سال‌ها است که هیچ اثری از آن‌ها نیست. حتی در محل تقریبی این خودروها نیز نمی‌توان آن‌ها را پیدا کرد.

10 خودرو خاص که هرگز آنها را از نزدیک نخواهید دید

خودرو خاص

10. بنتلی دامینیتور

حسن البلقیه (Hassanal Bolkiah)، سلطان کشور برونئی دارای بزرگ‌ترین کلکسیون خودرو است. وی نسبت به اینکه چه کسی خودروهایش را از نزدیک می‌بیند، بسیار حساس است و تنها دوستان نزدیک او می‌توانند کلکسیون او را ببینند. بنتلی دامینیتور (Bentley Dominator) یکی از مدل‌های سفارشی متعدد ساخته شده به سفارش او است و تمام 6 نمونه موجود تحت مالکیت او قرار دارند.

بنتلی دامینیتور

دامینیتور اولین خودروی اس یو وی یا همان شاسی‌بلند بنتلی بود که دهه‌ها قبل از اینکه بنتلی بنتایگا روی کار بیاید توسط این شرکت ساخته شد. این خودرو به سفارش سلطان برونئی و مبتنی بر رنج روور ساخته شده است و با توجه به علاقه شخصی سلطان برونئی به این خودرو، بعید است که روزی حتی یکی از شش نمونه‌ای را که در اختیار دارد به کالکتور دیگری بفروشد. بنا بر این، این شش دستگاه از این خودرو خاص قرار است در پارکینگ سلطان برونئی به دور از چشم همگان خاک بخورند!

خودرو خاص

9. بوگاتی ویرون بلک بس

در طول سال‌ها نسخه‌های ویژه مختلفی از خودروهای بوگاتی تولید شده است اما ویرون بلک بس (Veyron Black Bess) با ارتباط تاریخی خود به یکی از مهم‌ترین خودروهای این برند، به‌طور به خصوصی جذاب است. ریشه بلک بس به بوگاتی تایپ 18 برمی‌گردد که ابتدا در اختیار هوانورد پیشگام رولان گاروس (Roland Garros) بود و اکنون یک خودروی قدیمی یا اصطلاحاً وینتیج (Vintage) محسوب می‌شود.

بوگاتی ویرون بلک بس

بوگاتی تایپ 18 یکی از اولین محصولات موفق بوگاتی بود و تبلیغ آن توسط سلبریتی‌ها و شخصیت‌های معروف، در آن زمان اتفاق بزرگی برای این خودروساز به شمار می‌رفت. ویرون بلک بس نوعی ادای احترام به این خودروی قدیمی است و از طرح رنگی مشابه آن برخوردار است. حتی طرح بوگاتی تایپ 18 روی قسمتی بین دو صندلی آن درج شده است. تنها سه نسخه از ویرون بلک بس تولید شده و همگی در کلکسیون‌های شخصی صاحبان خود از چشم همه پنهان مانده‌اند.

خودرو خاص

8. شورلت سیلورادو 427

فقط سوپرکارها و هایپرکارها نمی‌توانند جزو خودروهای فوق‌العاده کمیاب قرار بگیرند؛ در واقع شورلت سیلورادو 427 از اکثر آن‌ها کمیاب‌تر است! این خودرو خاص در واقع یک نمونه اولیه بوده که تنها یک نسخه از‌ آن تولید شده است و هدف آن رقابت با قوی‌ترین پیکاپ‌های تاریخ نظیر دوج رم اس‌آرتی-۱۰ و فورد اس‌تی‌وی لایتنینگ بود.

شورلت سیلورادو 427

سیلورادو 427 طی رویداد SEMA 2006 رسماً معرفی شد و شورلت قصد داشت تا آن را به تولید برساند اما نهایتاً به این نتیجه رسید که این خودرو پتانسیل کافی جهت عرضه به بازار را ندارد. از آن زمان تاکنون، سیلورادو 427 کاملاً ناپدید شده است و احتمالاً در یکی از انبارهای جنرال موتورز قرار دارد. شرکت حوزه افترمارکت فست‌لین (Fastlane) نسخه‌های غیر رسمی و محدود از این خودرو خاص را تولید کرده است که آن‌ها هم خیلی کمیاب هستند، اگرچه مشخص نیست که دقیقاٌ چه تعدادی تولید شده است.

خودرو خاص

7. لامبورگینی اونتادور جی

لامبورگینی اخیراً با معرفی کنتاش جدید سر و صدای زیادی به پا کرده که تنها 112 دستگاه از آن عرضه خواهد شد. بی‌شک نمی‌توان از این خودرو خاص چشم‌پوشی کرد اما با این حال، حتی نزدیک اونتادور جی 2012 هم نیست که تنها یک دستگاه از آن موجود است.

لامبورگینی اونتادور جی

اونتادور جی سریعاً پس از اینکه در دسترس قرار گرفت، با قیمت 2.8 میلیون دلار به فروش رفت و از آن زمان تا به حال از دید عموم پنهان باقی مانده است. البته هر چند سال یک بار، در ماربلا اسپانیا مشاهده شده است و جز اینکه ماه‌ها در ماربلا کشیک بدهیم، روش دیگری برای مشاهده اونتادور جی وجود ندارد!

خودرو خاص

6. اینوتک سی 4 کوروت

آیا کوروتی را که موتور آن در وسط بود به یاد دارید؟ البته نه کوروت جدید بلکه مدل سی 4 با موتور وسط که توسط یک شرکت مستقر در جمهوری چک ساخته شده بود؟ بسیار بعید است که راجع به این خودرو خاص شنیده باشید و بعیدتر از آن، این است که روزی آن را از نزدیک تماشا کنید.

اینوتک سی 4 کوروت

سی 4 با موتور وسط که توسط شرکت اینوتک (Innotech) در سال 1993 ساخته شده بود، در سال 2018 با قیمت 120 هزار دلار به فروش گذاشته شد و نهایتاً به خریداری که هویتش مشخص نیست، فروخته شد و پس از آن دیگر رویت نشد. امیدواریم که در آینده این خودرو را در یک نمایشگاه ببینیم ولی در حال حاضر هیچ اثری از این خودرو نیست.

خودرو خاص

5. پورشه 916

این خودرو خاص و عجیب شاید شبیه مدل 914 به نظر برسد اما در واقع همان مدل نیست. البته اگر دقیق‌تر بگوییم، از بدنه 914 برخوردار است ولی موتور 911 در آن به کار رفته است. حال شاید بپرسید هدف از ساخت چنین نسخه‌ای چه بوده؟ پورشه در پاسخ به انتقادات به 914 مبنی بر اینکه بسیار شبیه خودروهای فولکس‌واگن است و به اندازه کافی نمایانگر هویت پورشه نیست، این خودرو را تولید کرد.

پورشه 916

916 با سرعت بسیار بیشتر خود، این مشکل را حل کرد اما مدیران پورشه تصمیم گرفتند که بیش از این پیش نروند. تنها چند نمونه از 916 ساخته شد و سال گذشته یکی از آن‌ها با قیمت بالای 957 هزار دلار به فروش رسید!

خودرو خاص

4. رولز رویس سوئیپ‌ تیل

خرید یک رولز رویس عادی به نوبه خود مایه افتخار است ولی یک ثروتمند خوش‌شانس تصمیم گرفت حتی یک قدم بیشتر به جلو برود و یک نسخه مخصوص کوچ بیلد برای خودش سفارش بدهد. هزینه تولید این خودرو حدود 12.8 میلیون دلار بود که باعث شد در سال 2017 به گران‌ترین خودروی دنیا تبدیل شود.

رولز رویس سوئیپ‌ تیل

ساخت رولز رویس سوئیپ‌ تیل چهار سال به طول انجامید و پس از عرضه‌اش، ابتدا در نمایشگاه‌ها و فضاهایی از این دست به نمایش گذاشته می‌شد اما حال ظاهراً در گوشه‌ای از انگلستان بی‌سر و صدا پنهان مانده است. البته مدتی به جنوب فرانسه منتقل شده بود و برخی از عکاسان تیزبین در آنجا مشاهده‌اش کردند اما طی سه سال گذشته، حتی یک نفر هم آن را از نزدیک ندیده است.

خودرو خاص

3. پاگانی زوندا 760 ال اچ

نسخه مخصوص پاگانی زوندا برای لوییس همیلتون (Lewis Hamilton) از زمانی که وی در سال 2012 آن را تحویل گرفت، بسیار مورد بحث قرار گرفته است خصوصاً وقتی وی اظهار داشت که رانندگی با این خودرو «افتضاح» است. به وضوح تنها یک نسخه از این خودرو خاص تولید شده و همیلتون علی‌رغم نظرش نسبت به تجربه رانندگی این خودرو، بارها در موناکو در حال رانندگی با آن دیده شده است.

پاگانی زوندا 760 ال اچ

همچنان مشاهده همیلتون در حال رانندگی با پاگانی زوندا اتفاقی نادر است ولی نسبت به سایر خودروهای موجود در لیست، می‌توان سطح کمیاب بودن آن را پایین‌تر دانست.

خودرو خاص

2. شلبی موستانگ جی تی 500 سوپر اسنیک 1967

کمیاب‌ترین خودروی عضلانی تاریخ، شلبی موستانگ جی تی 500 سوپر اسنیک از سال 1967 است. تنها یک نسخه از این خودرو خاص توسط کارول شلبی (Carroll Shelby) ساخته شده است که در اصل نقش یک خودروی نمایشی برای تایرهای گودیر را داشت. جی تی 500 سوپر اسنیک با حداکثر سرعت 170 مایل بر ساعت، خودرویی ساختارشکن در زمان خود بود و حتی شلبی برای تولید محدود آن برنامه‌هایی داشت.

شلبی موستانگ جی تی 500 سوپر اسنیک 1967

با این وجود، این خوردو خاص با قیمت 8 هزار دلاری خود بسیار گران محسوب می‌شد و از این رو پس از تولید تنها یک نسخه، پروژه تولید محدود آن به کل کنار گذاشته شد. جی تی 500 سوپر اسنیک 1967 طی یک مزایده از Mecum در سال 2019 با قیمت 2.2 میلیون دلار فروخته شد و اکنون در کلکسیون فردی است که هیچ اطلاعاتی درباره‌اش نداریم. شاید بتوانیم امیدوار باشیم که در آینده در نمایشگی به نمایش گذاشته شود اما در حال حاضر تنها چیزی که از این خودروی جذاب باقی مانده، یک سری تصویر است.

خودرو خاص

1. فراری پی 80/سی

فراری پی 80/سی به سفارش یک کالکتور هونگ کونگی با نام تی‌کی مک (TK Mak) به‌عنوان یک خودروی مخصوص جی‌تی 3 تولید شده است. این خودرو خاص در سال 2019 رونمایی شد که آن را به جدیدترین مورد در این لیست تبدیل می‌کند اما با این وجود، پس از هیاهوی رسانه‌ها سریعاً از دید عموم ناپدید شد.

فراری پی 80/سی

پس از رونمایی از این خودرو، عده محدودی از ژونالیست‌ها نظیر مجله تاپ گیر فرصت بررسی آن را پیدا کردند. خوشبختانه آن‌ها فراری پی 80/سی را بسیار پسندیدند و حتی آن را یکی از بهترین خودروهای فراری پس از مدت‌ها نامیدند. از آنجا که این خودرو مجاز به تردد در جاده‌های عمومی نیست، احتمالاً تنها در پیست‌ها قابل رویت خواهد بود و شاید در روزهایی که افراد غیر عضو اجازه رانندگی با خودروهای مسابقه‌ای را دارند، عده‌ای خوش‌شانس بتوانند رانندگی با آن را تجربه کنند!

نظر شما کاربران گجت نیوز راجع به این 10 خودرو خاص و به شدت کمیاب چیست؟