موتو G51

گوشی های جدید موتورولا ارزان قیمت اما قدرتمند هستند؛ با موتو G51 و G71 آشنا شوید

موتورولا از دو گوشی موتو G51 و موتو G71 رونمایی کرد. Moto G71 و Moto G51 علی‌رغم قیمت مناسب، امکانات بسیار خوبی را ارائه می‌دهند.

سال 2022 به سرعت نزدیک می‌شود و موتورولا نیز با رونمایی از سری گوشی‌های موتو G برای کاربران اروپایی به پیشواز آن رفته است. اگرچه ممکن است در نگاه اول موتو G51 و موتو G71 شبیه به هم به نظر برسند؛ اما در واقع با دو گوشی کاملا متفاوت مواجه هستیم که هرکدام برای کاربران خاصی مناسب هستند.

هرچند که با وجود تفاوت‌ها، هر دو گوشی از اتصال 5G پشتیبانی مي‌کنند‌ و عمر باتری بسیار خوبی را با قیمتی مقرون به صرفه به خریدار عرضه می‌‌دارند. در ابتدا بیایید مشخصات گوشی‌های مختلف سری موتو G (2022) را با هم مقایسه کنیم.

گوشیموتو G31موتو G41موتو G51 5Gموتو G71 5G
نمایشگر۶.۴ اینچ، ۶۰ هرتز اولد، +FHD۶.۴ اینچ، ۶۰ هرتز اولد، +FHD۶.8 اینچ، ۱۲۰ هرتز LCD، +FHD۶.۴ اینچ، ۶۰ هرتز اولد، +FHD
دوربیندوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلیدوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با OIS، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلیدوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلیدوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی
پردازندهمدیاتک هلیو G85مدیاتک هلیو G85اسنپدراگون 480 پرواسنپدراگون 695
حافظه۴ گیگ رم با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی۴ یا ۶ گیگ رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی۴ یا ۶ گیگ رم با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی۶ یا ۸ گیگ رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
قیمت۱۹۹.۹۹ یورو۲۴۹.۹۹ یورو۲۲۹.۹۹ یورو۲۹۹.۹۹ یورو

خب حالا نوبت به بررسی دقیق‌تر موتورولا موتو جی 51 می‌رسد.

موتورولا موتو G51

موتو G51

طراحی

طراحی موتو G51 هم تا حدودی شیک و جذاب است و هم محافظه‌کارانه. موتورولا این گوشی را در سه رنگ نقره‌ای روشن، آبی نیلی و آبی فیروزه‌ای عرضه خواهد کرد.

گوشی اقتصادی جدید موتورولا با ابعاد ۱۷۰.۴۷ در ۷۶.۵۴ در ۹.۱۳ میلی‌متر نسبتا بزرگ قلمداد می‌شود. البته ضخامت آن را می‌توان تا حدودی به خاطر مجهز شدن به یک باتری بزرگ توجیه کرد. وزن موتو جی 51 نیز برابر با ۲۰۸ گرم است.

این گوشی همچنین توانسته گواهی IP52 را به دست آورد که به معنی مقاومت در برابر قطرات آب است؛ هرچند که نمی‌توان گوشی را زیر آب برد.

موتو G51

در بدنه جلویی گوشی شاهد حضور حفره مرکزی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی هستیم. با توجه به تصاویر رسمی، حاشیه‌های اطراف نمایشگر موتو G51 نسبتا باریک هستند که برای یک گوشی در این بازه قیمتی یک ویژگی مثبت تلقی می‌شود.

در بدنه پشتی مجموعه دوربین سه‌گانه حضور دارد که کمی از بدنه بیرون زده است. البته خود ماژول دوربین به صورت گرد طراحی شده است و این المان طراحی در تمامی گوشی‌های سری Moto G 2022 دیده می‌شود.

تمامی دکمه‌های فیزیکی جی 51 در سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند. این دکمه‌ها شامل دکمه‌های تنظیم صدا، گوگل اسیستنت و دکمه پاور می‌شوند. البته دکمه پاور نقش حسگر اثر انگشت را نیز ایفا می‌کند.

موتو G51

در بخش پایین گوشی نیز جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و یک اسپیکر مونو دیده می‌شود. این گوشی همچنین از کارت حافظه microSD نیز پشتیبانی مي‌کند.

صفحه نمایش و دوربین

موتورولا موتو G51 به یک نمایشگر ۶.۸ اینچی LCD با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن +FHD مجهز شده است. رفرش ریت بالا سبب می‌شود که گشت و گذار در منو‌ها به راحتی صورت پذیرد و تجربه بازی نیز لذت‌بخش‌تر از گذشته شود.

موتو G51

موتوولا در گوشی جدید خود از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 استفاده کرده است. در کنار این دوربین نیز، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و حسگر ماکرو ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند.

موتو جی 51 می‌تواند در بهترین حالت با رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. وظیفه ثبت تصاویر سلفی نیز بر عهده یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد.

سخت افزار، نرم افزار و عمر باتری

توان پردازشی گوشی جدید موتورولا توسط پردازنده اسنپدراگون 480 پرو تامین می‌شود. این پردازنده از اتصال 5G پشتیبانی می‌کند و در کنار ۴ گیگ رم (برای بازار اروپا و آمریکای لاتین) و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی قرار گرفته است.

این گوشی به سیستم عامل اندروید 11 مجهز شده است. البته شرکت سازنده وعده داده که در آينده آپدیت اندروید 12 را برای آن عرضه کند.

موتو G51

موتورولا موتو G51 از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره مي‌برد. این باتری می‌تواند با یک بار شارژ انرژی مورد نیاز برای ۲ روز استفاده عادی را فراهم کند. متاسفانه سرعت شارژ این گوشی ۱۰ وات است که با استاندارد‌های امروزی چندان جذاب نیست؛ هرچند که موتورولا در عوض آداپتور را در جعبه محصول قرار داده است.

به طور کلی با توجه به اینکه این گوشی عمر باتری بالایی دارد، احتمالا سرعت شارژ پایین علاقه‌مندان را از خرید این گوشی منصرف نخواهد کرد.

قیمت و زمان عرضه

موتو G51

موتورولا برای موتو G51 قیمت ۲۳۰ یورو را در نظر گرفته است و قصد دارد تا چند هفته دیگر آن را در اروپا عرضه کند. این گوشی همچنین در برخی بازار‌های منتخب در آمریکای لاتین، هند، آسیا و خاورمیانه عرضه خواهد شد.

در جعبه گوشی یک کابل شارژ USB-C، آداپتور 10 وات، هدست و قاب محافظ قرار خواهد داشت.

موتورولا موتو G71

موتو G51 / موتو G71

طراحی

موتو G71 از نظر ظاهر تفاوت چندانی با سایر گوشی‌های جدید سری Moto G ندارد. این گوشی نیز از طراحی کلی چهارگوش با نمایشگری با گوشه‌های گرد بهره می‌برد و در سه رنگ سبز، آبی و مشکی عرضه خواهد شد. البته رنگ آخر فقط مختص برخی بازار‌های منتخب است.

در بدنه جلویی گوشی شاهد حضور نمایشگری با حاشیه‌های نسبتا باریک هستیم که در حفره‌ای در مرکز خود، دوربین سلفی را جا داده است.

موتو G51 / موتو G71

در بدنه پشتی سیستم دوربین سه‌گانه با طراحی گرد خودنمایی مي‌کند. جالب است که موتورولا بر خلاف موتو G51، حسگر اثر انگشت این گوشی را به بدنه پشتی و پشت لوگو خود منتقل کرده است.

در بدنه سمت راست گوشی هم دکمه اختصاصی گوگل اسیستنت، دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور قرار دارند. از اشتراکات موتو G71 و موتو G51 می‌توان به اسپیکر مونو و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد. متاسفانه بر خلاف موتو جی 51، موتو G71 از کارت حافظه microSD پشتیبانی نمی‌کند.

صفحه نمایش و دوربین

موتورولا موتو جی 71 به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی اولد با رزولوشن +FHD مجهز شده است. نرخ تازه‌سازی این پنل برابر با ۶۰ هرتز است که نشان می‌دهد موتورولا مجبور شده بین مجهز کردن این گوشی به یک نمایشگر LCD با رفرش ریت بالا و نمایشگر اولد با رفرش ریت کمتر یکی را انتخاب کند.

نمایشگر این گوشی در مقایسه با موتو G51 تقریبا ۰.۴ اینچ کمتر است که می‌تواند برای افرادی که از گوشی‌های بزرگ خوششان نمی‌آید، یک خبر خوب باشد.

موتو G51 / موتو G71

خب حالا نوبت به دوربین می‌رسد. سیستم دوربین سه‌گانه موتو G71 تقریبا با نمونه استفاده شده در موتو جی 51 یکسان است. این گوشی به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و فناوری QuadPixel مجهز شده است. این فناوری هر ۴ پیکسل را در یک پیکسل ادغام می‌کند تا نتیجه نهایی بهتر شود.

دوربین موتو G51 از این فناوری بی‌بهره است که می‌تواند تا حدودی به دلیل قدرت پردازشی کمتر آن باشد. علاوه بر دوربین اصلی، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک حسگر ماکرو ۲ مگاپیکسلی در بدنه پشتی قرار دارند. دوربین سلفی نیز یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی است که با لنزی با دیافراگم f/2.2 همراه شده است.

موتو G51 / موتو G71

همچنین موتو G71 می‌تواند با رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

سخت افزار، نرم افزار و عمر باتری

سکاندار موتورولا موتو G71 تراشه اسنپدراگون 695 است که در کنار ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی قرار گرفته است. این چیپ از فرکانس زیر 6 گیگاهرتز شبکه 5G پشتیبانی مي‌کند.

در حال حاضر در بخش نرم افزاری شاهد حضور اندروید 11 هستیم؛‌ اما در سال 2022 آپدیت اندروید 12 برای این گوشی منتشر خواهد شد.

موتو G51 / موتو G71

انرژی مورد نیاز Moto G71 توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که می‌تواند با یک بار شارژ تا ۲ روز دوام بیاورد. پس از تمام شدن باتری نیز می‌توان آن را با استفاده از شارژر ۳۰ وات موجود در جعبه گوشی شارژ کرد.

قیمت و زمان عرضه

موتورولا موتو G71 با برچسب قیمتی ۳۰۰ دلاری تا چند هفته دیگر در اروپا عرضه خواهد شد. این گوشی همچنین در برخی بازار‌های منتخب آمریکای لاتین، هند و خاورمیانه نیز به فروش می‌رسد. از متحویات جعبه گوشی می‌توان به کابل شارژ USB-C، آداپتور ۳۰ وات، قاب محافظ و هدست اشاره کرد.

کدام یک از دو گوشی‌ موتو G51 و موتو G71 توانست نظر شما را به خود جلب کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کی به بازار ایران می رسند؟