ماه گرفتگی

ویدیویی بسیار دیدنی از 3 ساعت ماه گرفتگی که در 14 ثانیه خلاصه شده است

یک عکاس حوزه نجوم طی 3 ساعت با ثبت 446 عکس از ماه گرفتگی توانست ویدیویی فوق‌العاده از این پدیده جذاب را به ثبت برساند و آن را در قالب یک ویدیو کوتاه 14 ثانیه‌ای منتشر کند.

ماه گرفتگی یا خسوف که به عنوان یکی از معروف‌ترین پدیده‌های نجومی محسوب می‌شود، هنگامی رخ خواهد داد که زمین بین ماه و خورشید قرار بگیرد و سایه زمین سطح ماه را بپوشاند. عکاسان آماتور و حرفه‌ای همواره پیش از شروع ماه گرفتگی خود را به مناطق مناسب برای رصد این پدیده نجومی می‌رسانند و تصاویر و ویدیوهای خارق‌العاده‌ای را ثبت می‌کنند.

در همین راستا بری فالز، یک عکاس نجوم با تصویربرداری متوالی از یک ماه گرفتگی توانست ویدیویی خارق‌العاده از این پدیده جذاب را به ثبت برساند. این عکاس دوربین خود را به گونه‌ای تنظیم کرد تا در هر 20 ثانیه یک تصویر را ثبت کند. در واقع این عکاس در طول 3 ساعت ماه گرفتگی حدود 446 تصویر را به ثبت رساند و آن را در قالب یک ویدیو 14 ثانیه‌ای منتشر کرد. در ادامه می‌توانید این ویدیو را مشاهده کنید:

ویدیویی بسیار دیدنی ماه گرفتگی

گفتنی است ماه گرفتگی جزو آن دسته از پدیده‌هایی محسوب می‌شود که در تمدن‌های باستانی در خصوص آن افسانه‌های مختلفی شکل گرفته است که در ادامه با دو افسانه معروف در خصوص خسوف آشنا خواهیم شد.

اینکاها معتقد بودند هنگامی پدیده ماه گرفتگی اتفاق خواهد افتاد که یک پلنگ سیاه به ماه حمله‌ور شود. به همین دلیل در زمان خسوف آنها برای اینکه پلنگ سیاه را از روی ماه فراری دهند، با چکش و طبل به ایجاد سروصدا می‌پرداختند و حتی با شلاق زدن به سگ‌های خود قصد داشتند آن پلنگ سیاه را از روی ماه دور کنند.

سرخپوستان بومی شمال کالیفرنیا آمریکا نیز بر این باورند که ماه یک مرد با 20 همسر است که شیرهای کوهی و مارها را به عنوان حیوانات خانگی نگه می‌دارد. از این رو هر زمانی که ماه برای این حیوانات غذای کافی تهیه نکند، آنها به ماه حمله‌ور می‌شوند و به همین دلیل چهره ماه سیاه و بعضا سرخ می‌شود، اما هنگامی که زنان ماه به کمکش بیایند، چهره سیاه و سرخ ماه به سفید تغییر خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*