موتو G31 / موتو G41

موتورولا از دو گوشی مقرون به صرفه Moto G31 و Moto G41 با نمایشگر اولد و عمر باتری طولانی رونمایی کرد

دو گوشی اقتصادی موتو G31 و موتو G41 معرفی شدند. Moto G31 و Moto G41 هر دو دارای نمایشگر اولد و عمر باتری طولانی هستند و قیمت مناسبی دارند.

موتورولا از چند مدل گوشی از سری موتو G 2022 رونمایی کرد. پیشتر در گجت نیوز به بررسی موتو G51 و موتو G71 پرداختیم و حالا نوبت به دو گوشی مقرون به صرفه موتو G31 و موتو G41 رسیده است. در ابتدای کار می‌توانید به صورت اجمالی به مقایسه ۴ گوشی جدید موتورولا بپردازید.

گوشیموتو G31موتو G41موتو G51 5Gموتو G71 5G
نمایشگر۶.۴ اینچ، ۶۰ هرتز اولد، +FHD۶.۴ اینچ، ۶۰ هرتز اولد، +FHD۶.8 اینچ، ۱۲۰ هرتز LCD، +FHD۶.۴ اینچ، ۶۰ هرتز اولد، +FHD
دوربیندوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلیدوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با OIS، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلیدوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلیدوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی
پردازندهمدیاتک هلیو G85مدیاتک هلیو G85اسنپدراگون 480 پرواسنپدراگون 695
حافظه۴ گیگ رم با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی۴ یا ۶ گیگ رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی۴ یا ۶ گیگ رم با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی۶ یا ۸ گیگ رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
قیمت۱۹۹.۹۹ یورو۲۴۹.۹۹ یورو۲۲۹.۹۹ یورو۲۹۹.۹۹ یورو

خب حالا بیایید نگاهی دقیق‌تر به گوشی موتورولا موتو G31 بیندازیم.

موتورولا موتو G31

موتو G31

طراحی

موتورولا با رونمایی از موتو جی 31 نشان داد که مي‌توان حتی گوشی‌های ارزان قیمت را نیز با طراحی زیبا و چشم‌نواز عرضه کرد. این گوشی با نمایشگری با گوشه‌های گرد و حاشیه‌های باریک همراه شده است و قرار است در دو رنگ خاکستری و آبی به دست کاربران برسد.

در گوشی جدید موتورولا خبری از ناچ نیست و در عوض دوربین سلفی در حفره مرکزی نمایشگر قرار گرفته است. موتورولا ترجیح داده است که بدنه پلاستیکی پشت گوشی را به صورت بافت‌دار در بیاورد. همچنین در این قسمت شاهد حضور سیستم دوربین سه‌گانه نیز هستیم.

موتو G31

طراحی گوشه‌های ماژول دوربین همانند سایر گوشی‌های سری موتو جی 2022 به صورت گرد است. تمامی دکمه‌های موتو G31 در سمت راست بدنه قرار دارد. شرکت سازنده حسگر اثر انگشت را نیز در دکمه پاور ادغام کرده است.

از دیگر ویژگی‌های گوشی مقرون به صرفه موتورولا می‌توان به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و شیار کارت حافظه microSD اشاره کرد. در بدنه پایین گوشی نیز یک اسپیکر مونو تعبیه شده است.

موتو G31 یک گوشی بزرگ به حساب نمی‌آيد. ابعاد این دستگاه برابر با ۱۶۱.۸۹ در ۷۳.۸۷ در ۸.۵۵ میلی‌متر است و ۱۸۱ گرم وزن دارد.

صفحه نمایش و دوربین

بهترین قسمت جدیدترین گوشی اقتصادی موتو نمایشگر آن است. موتو G31 به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی اولد با رزولوشن +FHD و نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز مجهز شده است.

موتو G31

شاید در نگاه اول این نمایشگر خیلی خاص به نظر نرسد؛ اما نباید فراموش کرد که معمولا شرکت‌های تولید کننده گوشی در این بازه قیمتی از نمایشگر اولد در محصولات خود استفاده نمی‌کنند و به نوعی اقدام موتورولا تحسین برانگیز است.

همانطور که پیشتر گفتیم، موتورولا گوشی جدید خود را به سیستم دوربین سه‌گانه مجهز کرده است. موتو G31 دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است و از فناوری QuadPixel (برای ترکیب ۴ پیکسل در ۱ پیکسل و افزایش کیفیت عکس) بهره مي‌برد.

موتو G31

یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 نیز برای ثبت لحظات مختلف شما حضور دارند. البته در این میان نباید دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 را فراموش کرد.

موتو جی 31 می‌تواند با حداکثر رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. کیفیت فیلم برداری دوربین سلفی نیز همین میزان است.

سخت افزار، نرم افزار و عمر باتری

قدرت موتو G31 توسط پردازنده مدیاتک هلیو G85 تامین می‌شود که یعنی متاسفانه خبری از پشتیبانی از شبکه 5G نیست. با این وجود این تراشه که در کنار ۴ گیگ رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی قرار گرفته است، برای گوشی‌های اقتصادی یک انتخاب خوب است.

موتو G31

وقتی موتو جدید را روشن کنید با سیستم عامل اندروید 11 مواجه خواهیم شد. البته در سال 2022 می‌توانید اندروید 12 را نیز تجربه کنید.

در بخش باتری نیز موتورولا سنگ تمام گذاشته است و موتو G31 را به یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده که به راحتی می‌تواند با یک بار شارژ تا ۲ روز شما را همراهی کند. هرچند که باید با سیستم شارژ ۱۰ وات سر کنید که نسبتا کند محسوب می‌شود.

قیمت و زمان عرضه

تا چند هفته دیگر موتورولا موتو G31 با برچسب قیمتی ۲۰۰ یورویی در اروپا مشاهده خواهد شد. شرکت سازنده همچنین قصد دارد که این گوشی را در هند، آسیا و آمریکای لاتین عرضه کند. البته نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی فقط مختص به برخی بازار‌های منتخب خواهد بود.

پس از خرید نیز هنگامی که جعبه گوشی را باز کنید با هدست، قاب محافظ، کابل شارژ USB-C و آداپتور مواجه خواهید شد.

موتورولا موتو G41

موتو G31 / موتو G41

طراحی

موتو جی 41 نسخه‌ اندکی بهبود یافته موتو G31 است که با حافظه داخلی بیشتر،‌ سیستم شارژ سریع‌تر و دوربین اصلی بهتر همراه شده است. این گوشی از لحاظ طراحی تفاوت چندانی با مدل ارزان‌تر ندارد؛ به همین خاطر در اینجا فقط به تفاوت‌ها اشاره خواهیم کرد.

موتو G41 در دو رنگ متفاوت مشکی و طلایی عرضه خواهد شد که البته هر دو بسیار جذب و زیبا هستند. همچنین ضخامت این گوشی اندکی از موتو G31 کمتر است.

موتو G31 / موتو G41

در موتو G41 دیگر خبری از بدنه پشتی بافت‌دار نیست و در عوض موتورولا یک طراحی مات و ساده را برای این گوشی انتخاب کرده است. جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در بالای گوشی دیده می‌شود و دوربین سلفی نیز در حفره مرکزی نمایشگر قرار دارد. نمایشگری که دارای گوشه‌های خمیده و حاشیه‌های نسبتا باریک است.

ناگفته نماند که موتو جی 41 از کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش و دوربین

موتو G41 همانند برادر کوچکترش به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی اولد با رزولوشن +FHD و رفرش ریت ۶۰ هرتز مجهز شده است. با توجه به رده قیمتی، این گوشی یک صفحه نمایش بسیار خوب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

موتو G31 / موتو G41

مشخصات دوربین موتو G41 امیدوار کننده است. مجموعه دوربین سه‌گانه این گوشی از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7، لرزشگیر اپتیکال تصویر و فناوری QuadPixel، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 تشکیل شده است.

موتو G41 می‌تواند در بهترین حالت با رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی این گوشی نیز یک حسگر 13 مگاپیکسلی است که پشت لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار دارد.

سخت افزار، نرم افزار و عمر باتری

توان پردازشی موتو G41 توسط چیپست مدیاتک هلیو G85 تامین می‌شود که در کنار ۴ یا ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی قرار گرفته است.

موتو G31 / موتو G41

کاربران این گوشی مجبورند تا چند ماه با اندروید 11 سر کنند؛ اما پس از آن می‌توانند از ویژگی‌های جذاب اندروید 12 استفاده کنند.

موتو G41 یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در دل خود جا داده است؛ اما بر خلاف موتو G31 از شارژ سریع 30 وات پشتیبانی مي‌کند. این باتری مي‌تواند با یک بار شارژ تا ۲ روز شما را همراهی کند.

قیمت و زمان عرضه

موتورولا موتو G41 در هفته‌های آينده با قیمت ۲۵۰ یورو راهی بازار اروپا خواهد شد. همانند موتو G31 در جعبه این گوشی نیز هدست، آداپتور، کابل شارژ USB-C و قاب محافظ قرار گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*