دوربین گلکسی Z Fold 4 / گلکسی زد فولد 3

انتشار شایعاتی نگران کننده درباره دوربین گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4

سامسونگ امید زیادی به موفقیت گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 دارد؛ اما اخبار منتشر شده درباره دوربین گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 کاربران را نگران کرده است.

گلکسی زد فولد 3 بهترین گوشی تاشو سامسونگ است و گلکسی زد فلیپ 3 نیز موفق‌ترین گوشی تاشو سامسونگ از نظر میزان فروش بوده است؛ هرچند که وقتی دقیق‌تر این گوشی‌ها را بررسی کنیم، متوجه برخی از معایب آنها از جمله کیفیت نامناسب دوربین گلکسی زد فولد 3 خواهیم شد.

استفاده از دوربین زیر نمایشگر در گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4

در جدیدترین اخبار منتشر شده گفته شده بود که سامسونگ اهداف بلند پروازانه‌ای برای نسل بعدی گوشی‌های تاشو خود دارد و قصد دارد که روی هم رفته حداقل ۱۰ میلیون عدد از آنها را تولید کند. هرچند که اگر سامسونگ بخواهد در گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 کاملا از دوربین زیر نمایشگر استفاده کند، احتمال تحقق پیدا کردن این اهداف کمی پایین می‌آید.

دوربین گلکسی Z Fold 4 / گلکسی زد فولد 3

درست است که گلکسی زد فولد 3 اولین گوشی سامسونگ بود که با دوربین زیر نمایشگر عرضه میشد؛ اما عملکرد شرکت کره‌ای در این بخش به هیچ وجه قابل دفاع نبوده است.

البته منظورمان بخش پیکسلی نمایشگر که بالای دوربین قرار دارد نیست؛ زیرا در مواقعی واقعا پنهان می‌شود، بلکه این کیفیت خود دوربین است که نمی‌توان از آن گذشت. به همین خاطر وقتی شایعه شد که قرار است سال آينده هر دو گوشی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 از دوربین زیر نمایشگر استفاده کنند، کمی نگران شدیم.

البته اینها هنوز شایعه هستند و ممکن است مخصوصا در صورت ایجاد موج منفی از سوی کاربران هرگز به واقعیت تبدیل نشوند؛ اما حتی اگر شرکت کره‌ای قصد دارد که روی تصمیم خود پافشاری کند، امیدواریم کیفیت دوربین را به شکل چشمگیری بهبود بخشد. وقتی ZTE موفق به این کار شده است، قطعا سامسونگ هم می‌تواند.

دوربین گلکسی Z Fold 4 / گلکسی زد فولد 3

گویا دوربین‌ های سلفی گلکسی Z Fold 4 در زیر نمایشگر داخلی و نمایشگر بیرونی قرار خواهد داشت. این در حالی است که گلکسی زد فولد 3 حداقل از یک دوربین سلفی با کیفیت در نمایشگر بیرونی خود بهره می‌برد که می‌تواند در مواقع حساس به کمک کاربر بیایید.

البته امیدواریم تغییرات سامسونگ فقط به دوربین سلفی محدود نباشد و از مجموعه دوربین‌های گلکسی اس 22 نیز در گوشی‌ تاشو خود استفاده کند.

این شایعات در مورد گلکسی زد فلیپ 4 نیز شنیده می‌شوند؛ اما نکته مهم اینجاست که سامسونگ در حال حاضر دو نمونه اولیه از این گوشی را آماده کرده است و در یکی از آنها همچنان دوربین سلفی در حفره مرکزی قرار دارد.

همچنین گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 را صرفا با برخی تغییرات جزئی و بهبود‌ها روانه بازار کند؛ بنابراین احتمالا شاهد استفاده از همان باتری‌های مدل‌های کنونی در آنها خواهیم بود که خود معضل دیگریست.