شاسی بلند برقی Xpeng G9

شاسی بلند برقی Xpeng G9 تنها با 5 دقیقه شارژ، 200 کیلومتر را می‌پیماید؛ رقبای چینی تسلا یک به یک می‌آیند

شاسی بلند برقی Xpeng G9 که در نمایشگاه گوانگ‌ژو 2021 معرفی شده، خودرویی با طراحی و در عین حال عملکرد چشمگیر است.

«اکس پنگ موتورز» (Xpeng Motors) که اوایل ماه جاری به خودروی پرچمدار پیش روی خود اشاره کرده بود، روز گذشته طی نمایشگاه گوانگ‌ژو 2021 رسماً شاسی بلند برقی Xpeng G9 را معرفی کرده که از سیستم کمک راننده پیشرفته XPILOT 4.0 برخوردار است.

این خودرو که از جدیدترین معماری نرم‌افزار این خودروساز چینی و پلتفرم مخصوص آن بهره می‌برد، چهارمین مدل تولیدی از این برند است که مطابق استانداردهای بین‌المللی ایمنی و محیط زیستی طراحی و ساخته شده است.

یکی از قابلیت‌های برجسته شاسی بلند برقی Xpeng G9، سیستم کمک راننده XPILOT 4.0 به شمار می‌رود و این خودرو اولین مدل دارای این سیستم است. سیستم کمک راننده پیشرفته XPILOT 4.0 گامی از سوی اکس پنگ در راستای رسیدن به فناوری رانندگی تمام خودکار است. به همین دلیل، شاید بتوان این خودرو را جزو رقبای خودروهای همواره پیشروی شرکت تسلا دانست.

شاسی بلند برقی Xpeng G9

«هی شیائوپنگ» (He Xiaopeng)، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره اظهار داشته است که شاسی بلند برقی Xpeng G9 به‌عنوان پرچمدار جدید این شرکت، سطح جدیدی از پیچیدگی با چشم‌اندازی جهانی را به نمایش می‌گذارد و بخشی از تلاش‌های این شرکت جهت دستیابی به رانندگی ایمن‌تر، هوشمندانه‌تر و سازگارتر با محیط زیست به حساب می‌آید. این خودرو مطابق استانداردهای مؤسسه ایمنی کشور چین و برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپایی است و دارای نرخ قابلیت استفاده مجدد بیش از 85 درصد و نرخ بازیافت‌پذیری بیش از 95 درصد است.

یک طراحی مینیمال و پیشرو را از Xpeng G9 مشاهده می‌کنیم که چهره رباتیک آن تحت عنوان XPENG X Robot Face به خوبی به چشم می‌آید. این شرکت همچنین دو سنسور LiDAR را در چراخ‌های جلو به کار برده است که با سیستم کمک راننده کار می‌کنند. به عبارتی دیگر، این خودرو فناوری پیشرو را با طراحی زیبا ترکیب می‌کند و از جوانب قابل توجه در طراحی می‌توان به ستون A مایل به عقب، فاصله نوک خودرو تا چرخ جلو، فاصله انتهای خودرو تا چرخ عقب و چرخ‌های 21 اینچی اشاره کرد.

خودرو ژپنگ جی 9

علاوه بر این‌ها شاسی بلند برقی Xpeng G9 اولین خودروی چینی با معماری Gigabit Ethernet خواهد بود که این فناوری، سیستم کمک راننده، کابین هوشمند و بروزرسانی‌های از راه دور (Over-the-air یا به اختصار OTA) را تقویت می‌بخشد. در واقع به گفته اکس پنگ، این خودرو می‌تواند طی تنها 30 دقیقه این بروزرسانی‌ها را دریافت کند.

در این خودرو معماری X-EEA 3.0 مخصوص این برند به کار رفته است. این پلتفرم اختصاصی این امکان را برای خودرو فراهم می‌کند تا نواقص خود را تشخیص بدهد و به‌صورت کلی ایمنی خودرو را بهبود ببخشد.

خودرو ژپنگ جی 9

در نهایت، Xpeng G9 از پیشرانه XPower 3.0 نسل جدید بهره‌مند است و تنها با 5 دقیقه شارژ، 200 کیلومتر را طی می‌کند که یکی از ویژگی‌های برجسته آن است. این درحالی است که بهره‌وری انرژی این خودرو به بیش از 95 درصد می‌رسد.

شاسی بلند برقی Xpeng G9 احتمالاً در سه‌ماهه سوم 2022 روانه بازار می‌شود. سایر مشخصات این خودرو نظیر برد مسافت، قیمت و… در حال حاضر مشخص نیست اما انتظار می‌رود در آینده نه چندان شاهد جزئیات بیشتری درباره آن باشیم. در ادامه چند تصویر دیگر را از این خودروی جذاب مشاهده می‌کنید:

نظر شما کاربران گجت نیوز راجع به شاسی بلند برقی Xpeng G9 چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*