میتسوبیشی Airtek

میتسوبیشی Airtek معرفی شد؛ یک شاسی بلند برقی مدرن با طراحی بسیار زیبا

میتسوبیشی Airtek معرفی شد. شاسی بلند برقی میتسوبیشی ایرتک از طراحی مدرن و بسیار زیبایی بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت خودروسازی میتسوبیشی که در حال حاضر با بحران اقتصادی روبه‌رو است قصد دارد با عرضه خودروهای الکتریکی به دوران اوج خود برگردد. در واقع میتسوبیشی طی سال‌های اخیر با کاهش شدید سودآوری مواجه شد و علاوه بر میتسوبیشی، نیسان نیز به عنوان سهامدار اصلی این شرکت با بحران مالی دست و پنجه نرم می‌کند.

مشخصات میتسوبیشی Airtek

میتسوبیشی Airtek

میتسوبیشی در بهار سال جاری از مدل کانسپت کراس اوور برقی میتسوبیشی Airtek در نمایشگاه شانگهای پرده برداشت و به تازگی نیز مدل تولیدی و نهایی آن را در گوانگژو به صورت رسمی معرفی کرد. گفتنی است میتسوبیشی طی سال‌های گذشته اوتلندر را نیز با نام ایرتک در بازار ژاپن عرضه کرده بود.

میتسوبیشی Airtek

GAC میتسوبیشی که به عنوان شعبه چین میتسوبیشی محسوب می‌شود، شاسی بلند الکتریکی ایرتک را طراحی و به تولید رسانده است. این خودرو همانند سایر محصولات مدرن این خودروساز از نوار LED روشنایی روز در قسمت بالا بهره می‌برد؛ این در حالی است که چراغ اصلی برای رانندگی در شب، کمی پایین‌تر از آن نصب شده است. طرح ویژه چراغ‌ها و فلز کروم مشابه حرف C باعث شدند تا نمای اصلی این خودرو بزرگ‌تر به نظر برسد. طراحان، دوربین جلو و رادارهای مقابل خودرو را نیز با ترفندی خلاقانه در زیر نشان تجاری و سپر جلو پنهان کرده‌اند.

میتسوبیشی Airtek

این شاسی بلند از چراغ‌هایی با طراحی خلاقانه و دورنگ بهره می‌برد. ضمن این که میتسوبیشی ایرتک همانند سایر خودروهای برقی مدرن به دستگیره‌های پنهان‌شونده مجهز شده است. روی درهای جلو نیز دو حرف EV نیز به چشم می‌خورند. طراحان روی ریل باربند، ستون‌ها و سایر عناصر پلاستیکی داخل گلگیرها از رنگ سیاه اضافه کردند که توانسته نمای جذابی را به وجود آورد. در نمای عقب نیز شاهد طراحی ساده با چراغ‌های باریک هستیم. البته فضای خالی روی درپوش صندوق مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته و سپر پلاستیکی هم باعث کاهش ارزش ظاهری خودرو شده است.

میتسوبیشی Airtek

میتسوبیشی Airtek در بخش داخلی نیز همانند سایر خودروهای الکتریکی از طراحی ساده‌ای بهره می‌برد. تعداد کلیدهای لمسی در این خودرو محدود بوده و بسیاری از امکانات خودرو را می‌توان با جوی‌استیک یا نمایشگر کنترل کرد. این خودروساز برای پشت فرمان نیز پنل دیجیتالی تمام رنگی در نظر گرفته است. با وجود این که میتسوبیشی Airtek یک کراس اوور بزرگ محسوب نمی‌شود، اما برای سرنشینان جلو و عقب فضای مناسبی را فراهم کرده است. در واقع حالت سقف و فاصله 2830 میلی‌متری بین محورها باعث شده تا سرنشینان از حضور در این خودرو لذت ببرند. این کراس اوور برقی حدود 4630 میلی‌متر طول، 1728 میلی‌متر ارتفاع و حدود 1920 میلی‌متر عرض دارد.

میتسوبیشی Airtek

در حال حاضر مشخصات فنی کامل این کراس اوور برقی منتشر نشده، اما میتسوبیشی قصد دارد این خودرو برقی را با موتور 181 اسب بخاری به بازار عرضه کند. این خودرو 1900 کیلوگرمی با باتری‌های 69.9 کیلووات ساعتی می‌تواند حدود 520 کیلومتر را بپیماید که این برد حرکتی برای یک کراس اوور برقی کمتر از 40 هزار دلاری قابل قبول خواهد بود. گفتنی است که میتسوبیشی ایرتک قرار است از سال آینده در چین به تولید برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*