اولین خودروی اپل

همچون آیفون در صنعت موبایل، اولین خودروی اپل صنعت حمل و نقل را دگرگون می‌کند

اولین خودروی اپل که احتمالاً تا 4 سال دیگر عرضه می‌شود، می‌تواند مثل آیفون در حوزه موبایل، صنعت حمل و نقل را دچار تغییر و تحول اساسی کند.

شاید محصول بزرگ بعدی اپل، اپل کار در جیب جا نشود، اما می‌توانیم آن را به عنوان یک محصول موبایلی در نظر بگیریم. بلومبرگ امروز در گزارشی جدیدی نوشته است، اپل تصمیم گرفته اتومبیلی را تولید کند که بتواند بدون هیچگونه کمک انسانی حرکت کند. ظاهراً اپل می‌خواهد برخلاف آنچه اتومبیل‌های خودران کنونی ارائه می‌دهند و حتماً باید یک راننده پشت فرمان آن‌ها حضور داشته باشد، یک اتومبیل کاملاً خودران به معنای واقعی را در اختیار مشتریانش بگذارد.

ملاقات با اولین خودروی اپل، اولین خودروی کاملاً خودران جهان در سال 2025

منابع نزدیک به شرکت اپل، به بلومبرگ گفته‌اند که این کمپانی آمریکایی با گروهی که زیر نظر کوین لینچ فعالیت می‌کنند در تلاش است اولین وسیله نقلیه بدون نیاز به حضور راننده انسانی را تولید کند. همچنین ممکن است تا سال 2025 شاهد عرضه اپل کار باشیم. اما گزارشی که امروز منتشر شده نشان می‌دهد احتمال تغییر این تاریخ وجود دارد و اپل می‌تواند تصمیم بگیرد در صورت لزوم، اختیارات خودران محدودی (فرمان و گاز) را در نخستین مدل اتومبیل خود ارائه کند.

اولین خودروی اپل

ظاهراً برخی از اعضای این تیم نسبت به این که اولین خودروی اپل تا سال 2025 در دسترس مصرف کنندگان قرار بگیرد، مطمئن نیستند. جدول زمانی اعلام شده خیلی بلندپروازانه است و اپل هنوز به پیدا کردن شرکای تجاری برای تولید این اتومبیل نیاز دارد. با این حال، سرمایه‌گذاران این صحبت‌های شنیده شده را دوست دارند و به همین خاطر سهام اپل امروز به بالاترین سطح خود در طول تاریخ، 158.40 دلار برای هر سهم رسید که 3 درصد نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.

اپل برای رقابت با کمپانی Tesla و دیگر خودروسازانی که تلاش می‌کنند به اتومبیل کاملاً خودران دست پیدا کنند، در قالب پروژه‌ای به نام “Project Titan” روی یک اتومبیل خودران کار می‌کند. گفته شده بود که برای تولید اولین نسخه تجاری این خودرو به 5 تا 7 سال زمان نیاز است، اما ظاهراً اکنون اپل موفق شده این فرآیند را به 4 سال کاهش دهد. انتظار می‌رود خودرو اپل بدون فرمان حرکت کند و یک نمایشگر لمسی بزرگ شبیه به آیپد در وسط این وسیله نقلیه برای استفاده سرنشینان تعبیه شده باشد.

اولین خودروی اپل

اپل تقریباً اغلب کارهای توسعه این خودرو را انجام داده است. حتی چیپستی که برای قدرت‌بخشی آن نیاز است نیز اکنون تولید شده است. ظاهراً همان تیمی که در اپل مشغول توسعه چیپست‌های آیفون، آیپد و مک هستند، وظیفه تولید چیپست اولین خودرو اپل را هم بر عهده دارند. این قطعه، پیشرفته‌ترین چیزی است که تاکنون اپل طراحی کرده و شامل بیشترین فرآیندهای عصبی مورد نیاز برای فناوری خودران خودرو می‌شود.

ایمنی اتومبیل خودران اپل بیشتر از سایر اتومبیل‌ها است

اپل همزمان در حال کار روی افزایش امنیت سرنشینان اتومبیل خودران خود نسبت به اتومبیل‌های Teslaو Waymo است. این شامل لایه‌های سیستم‌های پشتیبانی فقط در مواقعی که چیزی در خودرو از کار می‌افتد می‌شود. همچنین وقتی با خانواده خود در حال حرکت در بزرگراه باشید هم حداکثر سرعت خودرو روی 105 کیلومتر بر ساعت تنظیم می‌شود.

غول فناوری به دنبال استخدام مهندسانی برای توسعه ویژگی‌های فنی و تست امنیتی مربوط به پروژه تایتان است. در همین راستا اخیراً اپل مدیر نرم افزار خودران سابق تسلا، CJ Moore را نیز به خدمت گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*