ایلان ماسک یک رئیس باحال برای کارمندانش است

ایمیل لو رفته از ایلان ماسک نشان می‌دهد که او یک رئیس باحال برای کارمندانش است!

یک ایمیل لو رفته از ایلان ماسک نشان می‌دهد که ثروتمندترین فرد جهان علاوه بر این که در کار خودش موفق است، برای کارمندانش رئیس خوبی هم هست.

مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، به دلایل متعدد همیشه در اخبار وجود دارد. اخیرا ایمیلی فاش شده که نشان می‌دهد ایلان ماسک از گوشی دادن به موسیقی در محل کار کارکنان شرکتش حمایت می‌کند. در ایمیلی که اکتبر امسال از وی منتشر شد، گفته بود که گوش دادن موسیقی در محل کار مشکلی ندارد.

او گفته است: «من از گوش دادن به موسیقی در محل کار و هر تعامل هر چند کوچک که منجر به لذت بردن از کار می‌شود، حمایت می‌کنم» حال بیایید ببینیم چرا ایلان ماسک یک رئیس باحال برای کارمندانش است.

اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، ایلان ماسک برای سختگیر بودن در محیط کار ساخته نشده است. او خواستار محیط دوستانه‌ای است که منجر به تولیدات با کیفیت می‌شود. اخیرا دو تا از ایمیل‌هایی که مدیر عامل تسلا برای کارکنانش ارسال کرده، در دسترس عموم قرار گرفته.

در یکی از این ایمیل‌ها ماسک به کارکنان خود گفته که می‌توانند هنگام کار، از یک هدست برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنند و البته گوش دیگرشان با مسائل مربوط به ایمنی باشد. ایمیل دوم با سخت گیری زیادی به کارفرمایان گوشزد می‌کند که وقتی ماسک دستوری می‌دهد، باید چکار کنند.

کارفرمایان و مدیران سه گزینه پیش روی خود دارند؛ یا توضیح دهند که کجای جمله ماسک اشتباه است، یا از او بخواهند که بیشتر در این باره توضیح دهد و یا آن را انجام دهند. علیرغم وجود کمبود تراشه در زنجیره تامین، شرکت تسلا اعلام کرده که حجم تولیدات آن در نیمه سوم سال رکورد تازه‌ای ثبت کرده است.

شرکت تسلا همچنین اتومبیل خودران خود را که مدت‌ها در انتظارش بود آزمایش کرد. این اقدام به مالکان تسلا اجازه می‌دهد تا عملکرد کلی سیستم کمک راننده را در جاده امتحان کنند. یکی از ایمیل‌های دیگر ماسک نیز کارکنان جدید را تشویق می‌کند تا در گیگافکتوری برلین مشغول به کار شوند.

برخی از کارکنان جدید با دیدگاه خوشبینانه تحلیلگران که می گفتند اگر این شرکت به روند رو به رشد خود ادامه دهد، ارزش سهام تسلا به 3000 هزار دلار خواهد رسید، موافقت کردند. در ادامه خواهیم دید که واقعا ایلان ماسک یک رئیس باحال برای کارمندانش است!

ایلان ماسک یک رئیس باحال برای کارمندانش است

محتوای ایمیل لو رفته از ایلان ماسک

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، ایلان ماسک در ایمیلی در 3 اکتبر، گفته بود که: «من فقط می‌خواهم بگویم که از پخش شدن موسیقی در شرکت و هر گونه تعامل هر چند اندک که کار را لذت بخش‌تر می‌کند، حمایت می‌کنم. یکی از همکارانم به من پیامی داد و گفت که آیا می‌تواند از هدست برای گوش دادن به موسیقی استفاده کند، در حالی که یک گوشش به مسائل مربوط به امنیت است؟ به نظر عالی می‌رسد.»

ماسک همچنین به او گفته: «علاوه بر این پخش شدن موسیقی‌های آرامش بخش توسط اسپیکرها خیلی خوب است. اگر فکر می‌کنید که چیزهای دیگری هست که برای پیشرفت کار خوب به نظر می‌رسد، لطفا به من بگویید. امیدوارم که هر روز مشتاقانه به محل کار بیایید»

همچنین در تاریخ 4 اکتبر، در ایمیلی به کارفرمایان یادآوری کرده که رئیس این شرکت کیست. ماسک گفته:

هر زمان که ایمیلی حاوی دستورالعمل‌های واضح بفرستم، مدیران می‌توانند در قبال آن سه رفتار از خود نشان دهند: 1- ایمیلی برایم بفرستند و در آن توضیح دهند که اشتباه می‌کنم زیرا بعضی اوقات مرتکب اشتباه می‌شوم. 2- اگر ایمیلی که فرستاده‌ام شفاف نیست، لطفا بیشتر توضیح دهید. 3- از دستوراتی که داده‌ام پیروی کنند. اگر نکات مذکور محقق نشوند، مدیر مربوطه فورا باید استعفا دهد و شرکت را ترک کند.