گک آیون LX پلاس

شاسی بلند برقی گک آیون LX پلاس معرفی شد؛ هزار کیلومتر پیمایش با یک بار شارژ

گک آیون LX پلاس در نمایشگاه خودروی گوانگژو معرفی شد. این شاسی بلند برقی به ازای هر بار شارژ می‌تواند هزار کیلومتر را بپیماید. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

شرکت خودروسازی گک در نمایشگاه خودرو گوانگژو از نسخه جدید شاسی بلند برقی آیون LX پلاس پرده برداشت. این خودرو که توسط آیون به عنوان برند الکتریکی گروه گک موتور توسعه پیدا کرده است با ادعاهای خود توانسته نگاه بسیاری از افراد را به خود جلب کند؛ برای مثال طبق اعلام سازنده، شاسی بلند برقی گک آیون LX پلاس می‌تواند با یک بار شارژ حدود 1000 کیلومتر را بپیماید. البته برای این خودرو باتری بزرگ 144.4 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که به تکنولوژی سیلیکونی اسفنجی ابداعی این خودروساز چینی مجهز شده است؛ این فناوری باعث کاهش 20 درصدی حجم و 14 درصدی وزن باتری‌ها خواهد شد.

مشخصات گک آیون LX پلاس

گک آیون LX پلاس

در واقع ظرفیت باتری‌های گک آیون LX پلاس توسط تکنولوژی سیلیکونی اسفنجی بدون نیاز به مهندسی مجدد این خودرو حدود 48.6 کیلووات ساعت افزایش پیدا کرده است. در همین راستا این شاسی بلند الکتریکی به جای باتری‌های 95.8 کیلووات ساعتی قبلی اکنون از باتری‌های 144.4 کیلووات ساعتی بهره می‌برد. شرکت چینی گک اعلام کرد عملکرد در دمای پایین و چگالی انرژی نیز در باتری‌های جدید بهبود یافته است؛ در واقع چگالی انرژی این باتری‌ها از 180 وات ساعت در هر کیلوگرم در نسخه قبلی اکنون به 205 وات ساعت در هر کیلوگرم افزایش یافته است.

گک آیون LX پلاس

شرکت چینی گک اعلام کرد شاسی بلند برقی جدید گک آیون LX پلاس بر اساس معیارهای CLTC چین با هر بار شارژ می‌تواند 1008 کیلومتر را بپیماید که رقم بسیار قابل توجهی است. علاوه بر این، این خودرو به قابلیت شارژ سریع 480 کیلوواتی نیز مجهز شده است. گفتنی است نسخه سال 2019 این خودرو می‌توانست با هر بار شارژ فقط 650 کیلومتر را بپیماید.

گک آیون LX پلاس

گک آیون LX پلاس اکنون از دو پیشرانه برقی بهره می‌برد که به صورت ترکیبی می‌توانند قدرتی برابر با 725 اسب بخار را به تولید برسانند. ضمن این که این خودرو می‌تواند از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت 2.9 ثانیه طی کند. گفتنی است مدل ضعیف‌تر تک موتور این خودرو نیز با قدرت 240 اسب بخار به بازار عرضه خواهد شد که حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر بر ساعت بوده و به ازای هر 100 کیلومتر حدود 15 کیلووات ساعت برق مصرف خواهد کرد.

گک آیون LX پلاس

سپر جلو به عنوان مهم‌ترین تغییر بخش ظاهری این شاسی بلند الکتریکی نسبت به قبل محسوب می‌شود که اکنون از ورودی‌های هوای بزرگ‌تری بهره می‌برد و دارای ظاهر تهاجمی‌تری نسبت به قبل است. این خودروساز در بخش عقب هم مانند جلو تغییراتی را برای سپر در نظر گرفته تا نسبت به قبل اسپرت‌تر شود. سایر بخش‌های این خودرو نسبت به نسخه قبلی خود تغییراتی را تجربه کرده است. طول این شاسی بلند به 4835 میلی‌متر، عرض آن 1935 میلی‌متر، ارتفاع آن 1685 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 2920 میلی‌متر می‌رسد.

گک آیون LX پلاس

در کابین این خودرو یک نمایشگر بسیار بزرگ 15.6 اینچی همانند محصولات تسلا به چشم می‌خورد که برای آن یک چیپ 8 هسته‌ای کوالکام 8155 نیز در نظر گرفته شده است. از سایر ویژگی‌های کابین این خودرو می‌توان به تودوزی چرمی ناپا و سیستم صوتی آلپاین با 10 بلندگو اشاره کرد. برای این خودرو سیستم خودران جدیدی نیز ارائه شده که از 3 لیدار بهره می‌برد. البته هنوز جزئیات قیمت گک آیون LX پلاس اعلام نشده، اما این شاسی بلند چینی از ابتدای سال 2022 میلادی به بازار چین عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*