تارا اتومات

نگاهی به رقبای خارجی تارا اتومات ایران خودرو

تارا اتومات به زودی با قیمت ۴۱۵ میلیون تومان روانه بازار خواهد شد. با این قیمت در بازار سایر کشورها می‌توان به سراغ اتومبیل‌های جذابی رفت.

شاهین و تارا دو سدان جدید بازار هستند که تاکنون تنها در نسخه دنده‌ای به بازار عرضه شده‌اند و در آینده نه چندان دور نسخه اتومات آن‌ها نیز وارد خیابان‌های کشور خواهد شد. طبق اعلام شرکت ایران‌خودرو، تارا اتومات با قیمت ۴۱۵ میلیون تومان به مشتریان تحویل داده خواهد شد که با توجه به این مسئله مشخص می‌شود با خودرو نسبتا گرانی مواجه هستیم.

قیمت تارا اتومات به دلار برابر با ۱۵ هزار و ۱۰۰ دلار می‌شود که با این مبلغ می‌توان به سراغ خرید اتومبیل‌های جذابی در بازار سایر کشورها رفت. ما در این مطلب برخی از رقبای خارجی تارا اتومات را به شما معرفی خواهیم کرد.

با برخی از رقبای خارجی تارا اتومات آشنا شوید

۱. هیوندای اکسنت

تارا اتومات

یکی از رقبای خارجی تارا اتومات هیوندای اکسنت است. جدیدترین مدل این خودرو با قیمت ۱۵ هزار و ۳۹۵ دلار خرید و فروش می‌شود. هیوندای اکسنت رانندگی جذابی را ارائه نمی‌دهد و کمی کند به نظر می‌رسد. اما از آن طرف ویژگی‌های زیادی دارد که مصرف سوخت پایین، سطح ایمنی بالا، کابین جادار و راحت و همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی کاربردی و کارپسند از جمله آن‌ها هستند. کمپانی هیوندای این اتومبیل را به یک پیشرانه ۱۲۰ اسب بخاری مجهز کرده است، در حالی که پیشرانه تارا قدرت ۱۱۳ اسب بخار را تولید می‌کند.

۲. نیسان ورسا

تارا اتومات

نیسان ورسا با قیمتی در حدود ۱۴ هزار و ۹۸۰ دلار از ایران خودرو تارا ارزان‌تر است. تاچ اسکرین این اتومبیل عملکرد کندی دارد، اما از طرفی دیگر کابین آن بسیار زیبا طراحی شده است و همچنین سواری نرمی را نیز ارائه می‌دهد. علاوه بر این صندوق عقب این اتومبیل نیز جادار است و برای مسافرت مناسب به نظر می‌رسد. کمپانی نیسان نسخه ۲۰۲۱ این اتومبیل را به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری مجهز کرده است که می‌تواند قدرت ۱۲۲ اسب بخار را به تولید برساند.

۳. تویوتا یاریس

تارا اتومات

تویوتا یاریس نمونه دیگری از رقبای خارجی تارا اتومات است. این اتومبیل از کابین جاداری برخوردار نیست و به همین دلیل بسیاری از مشتریان به سراغ خرید خودرو دیگری می‌روند. اما از طرفی دیگر یاریس ویژگی‌های زیادی دارد که مصرف سوخت پایین، کیفیت ساخت عالی، فرمان پاسخگو و هندلینگ چابک نمونه‌ای از آن‌ها هستند.

کمپانی تویوتا نسخه ۲۰۲۱ این اتومبیل را بسیار زیبا و اسپرت طراحی کرده و تارا در برابر آن حرف چندانی برای گفتن ندارد. برای یاریس یک پیشرانه ۱.۵ لیتری در نظر گرفته شده است که توانی برابر با ۱۰۷ اسب بخار را به تولید می‌رساند.

۴. کیا ریو

تارا اتومات

کیا ریو پس از ورود به کشور با استقبال خوبی مواجه شد و همچنان نیز نسخه‌های کارکرده مونتاژی آن در بازار با قیمت نسبتا بالایی خرید و فروش می‌شوند. اگرچه در بازار برخی از کشورها مانند آمریکا دیگر کسی به سراغ خرید این خودرو نمی‌رود، اما نسخه ۲۰۲۱ آن یک سر و گردن از تارا اتومات و همچنین اکسنت بالاتر است.

این اتومبیل مصرف سوخت پایینی دارد، طراحی و هندلینگ آن نسبت به اکسنت اسپرت‌تر است، کابین جاداری دارد و همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی آن با نمایشگر بزرگتر و قابلیت‌های بیشتر عرضه می‌شود. کمپانی کیا برای این اتومبیل یک پیشرانه ۱۲۰ اسب بخاری در نظر گرفته است.