قابل اطمینان ترین خودروها

این‌ها قابل اطمینان ترین خودروها و برندهای خودروساز جهان در سال ۲۰۲۱ هستند

لیست قابل اطمینان ترین خودروها و برندهای خودروساز جهان در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. طبق این لیست خودروسازان ژاپنی از جمله لکسوس و مزدا توانستند جایگاه‌های برتر را از آن خود کنند.

لیست قابل اطمینان ترین خودروها و برندهای خودرساز جهان در سال ۲۰۲۱ توسط موسسه کانسومر ریپورتز منتشر شد. این موسسه هر ساله با پرسش‌نامه‌های آنلاین از مالکان خودروها می‌خواهد تا طی 12 ماه اخیر در خصوص 17 بخش مختلف خودرو نظیر موتور، گیربکس، سیستم‌های برقی و کابین آن نظر دهند. سرانجام کانسومر ریپورتز با بررسی نتایج این نظرسنجی‌ها به خودروها و خودروسازان از 0 تا 100 امتیاز می‌دهد و بعد از آن لیستی را به عنوان قابل اطمینان ترین خودروها و برندهای خودروساز جهان منتشر می‌کند. در ادامه گزارش مربوط به سال 2021 این موسسه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

لیست قابل اطمینان ترین خودروها و برندها

قابل اطمینان ترین خودروها

لیست منتشر شده نشان می‌دهد برند لوکس ژاپنی لکسوس توانست با کسب 76 امتیاز در صدر قرار بگیرد. پس از لکسوس، برند مزدا با امتیاز 75، برند تویوتا با امتیاز 71 و برند اینفینیتی با امتیاز 69 به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند تا صدر این لیست به طور کامل به برندهای ژاپنی اختصاص پیدا کند.

قابل اطمینان ترین خودروها

برند بیوک نیز با امتیاز 66 توانست در میان غول‌های خودروسازی ژاپنی قرار بگیرد، اما پس از آن مجددا برندهای ژاپنی هوندا، سوبارو، آکورا و هوندا تا جایگاه نهم این لیست را از آن خود کردند. در بخش سگمنت‌ها نیز خودروهای سواری شامل سدان‌ها، هاچ بک‌ها، استیشن‌ها، کوپه‌ها و کانورتیبل‌ها توانستند با امتیاز 57 در صدر قابل اطمینان ترین سگمنت‌ها قرار بگیرند. پس از آن شاسی بلندها با امتیاز 50 و مینی ون‌ها و پیکاپ‌ها با امتیاز 43 در جایگاه بعدی قرار دارند.

برخی از خودروها نیز توانستند در سال 2021 لقب قابل اطمینان ترین خودروها را از آن خود کنند و به همین دلیل این موسسه آنها را برای خرید در سال 2022 گزینه‌های مناسبی معرفی کرده است. از جمله این خودروها می‌توان به ولوو XC60، فولکس واگن جتا، فولکس واگن اطلس کراس اسپرت، فولکس واگن اطلس، رم ۱۵۰۰، نیسان روگ اسپرت، کیا نیرو EV، اینفینیتی QX50، هوندا پاسپورت، هوندا اودیسه، جنسیس G70، فورد رنجر، فورد موستانگ مک ایی، فورد برانکو اسپرت، شورلت تراورز، شورلت تریل بلیزر، شورلت بلیزر، بی ام و X3، آئودی Q7، آکورا TLX، آکورا RDX و آکورا MDX اشاره کرد.

قابل اطمینان ترین خودروها

طبق بررسی‌های انجام شده، قابلیت اطمینان برخی از خودروها نیز طی 12 ماه گذشته کاهش یافته و به همین دلیل کانسومر ریپورتز آنها را برای خرید توصیه نمی‌کند. از این خودروها می‌توان جیپ گلادیاتور، هیوندای سانتافه و شورلت بولت اشاره کرد.