نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱

بهترین خودروهای معرفی شده در نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱ + عکس

نمایشگاه خودرو لس آنجلس سرانجام برای اولین بار پس از همه‌گیری کرونا برگزار شد تا به جولانگاه خودروهای الکتریکی تبدیل شود. در ادامه با بهترین خودروهای معرفی شده در نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱ آشنا می‌شویم.

نمایشگاه خودرو لس آنجلس پس از این که همه‌گیری کرونا طی دو سال اخیر مانع برگزاری آن شده بود، سرانجام برای اولین بار با حضور پررنگ خودروسازان بزرگ برگزار شد. البته خودروسازان در این نمایشگاه به شکل ویژه به معرفی محصولات الکتریکی خود پرداختند تا نشان دهند آینده صنعت خودرو در دستان خودروهای برقی خواهد بود. در ادامه با بهترین خودروهای معرفی شده در نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱ آشنا می‌شویم.

بهترین خودروهای نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱

باکلیک بر روی نام هر خودرو، به مطلب معرفی کامل آن هدایت خواهید شد

خودرو مفهومی هیوندای SEVEN

نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱

هیوندای در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2021 از خودرو مفهومی جدید خود با نام Seven پرده برداشت که در واقع پیش‌نمایشی از شاسی بلند الکتریکی برای برند Ioniq محسوب می‌شود. این خودرو به طور کامل مفهومی بوده و به احتمال زیاد به تولید نخواهد رسید، اما اگر مدل تولیدی آن مشابه نسخه کانسپت ساخته شود، قطعا نگاه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.

خودرو مفهومی کیا EV9

نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱

علاوه بر هیوندای، یک خودروساز بزرگ کره‌ای دیگر یعنی کیا نیز در نمایشگاه لس آنجلس امسال از یک خودرو مفهومی با نام EV9 پرده برداشت. این خودرو مفهومی از ظاهری جعبه‌ای شکل بهره می‌برد و احتمالا نسخه نهایی آن با همین طرح به تولید خواهد رسید.

کیا اسپورتیج HEV 2023

نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱

کیا اسپورتیج از شاسی بلند الکتریکی HEV مدل 2023 پرده برداشت. این خودرو به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو و یک پیشرانه الکتریکی 44 کیلوواتی مجهز شده که به صورت ترکیبی قدرتی برابر با 226 اسب بخار را به تولید می‌رسانند. میزان گشتاور این خودرو هنوز اعلام نشده، اما با توجه به این که سورنتو HEV نیز از پیشرانه اصلی این خودرو بهره می‌برد می‌توان برای آن گشتاور 350 نیوتن‌متری را در نظر گرفت.

رنج روور 2022

نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱

رنج روور 2022 به عنوان یکی از جذاب‌ترین شاسی بلندهای معرفی شده در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2021 محسوب می‌شود که نسبت به قبل تغییرات زیادی را تجربه کرده است.

فیسکر Ocean

نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱

شرکت فیسکر مدتی قبل خودرو الکتریکی Ocean EV را در ساحل منهتن به معرض نمایش درآورد و اکنون نیز با معرفی آن در نمایشگاه خودرو لس آنجس، آن را برای بازار آمده کرده است. این خودرو حدود 37 هزار و 499 دلار قیمت دارد و تریم اسپرت آن به یک پیشرانه 275 اسب بخار مجهز شده که قدرت آن به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. حداکثر پیمایش این خودرو الکتریکی حدود 400 کیلومتر اعلام شده و همچنین می‌تواند ظرف مدت 7 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

تویوتا bZ4X 2023

نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱

تویوتا برای سومین بار از محصول برقی جدید خود پرده برداشت. مدل دیفرانسیل جلو این خودرو برقی از یک موتور با قدرت 204 اسب بخار بهره می‌برد که به کمک آن می‌تواند ظرف مدت 8.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. برای مدل چهار چرخ محرک این خودرو نیز دو پیشرانه در نظر گرفته شده که هر یک از آنها قادر است قدرتی برابر با 109 اسب بخار را به تولید برساند. با وجود این که نسخه چهار چرخ محرک تویوتا bZ4X 2023 حدود 2 تن وزن دارد و حدود 85 کیلوگرم از مدل محرک جلو سنگین‌تر است، اما با قدرت بیشتر پیشرانه‌های خود می‌تواند از صفر تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت 7.7 ثانیه طی کند.

پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS 2022

نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱

برای پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS 2022 از پیشرانه ۹۱۱ GT3 استفاده شده که با مهندسی ویژه می‌تواند حداکثر پرفورمنس و حداکثر لذت در یک جاده پر پیچ و خم را ارائه دهد.

پورشه کیمن GT4 RS Clubsport 2022

نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱

هرچند پورشه کیمن GT4 RS 2022 از ظاهری همانند خودروهای مسابقه‌ای بهره می‌برد، اما کیمن نسخه کلاب اسپرت جدید را باید یک خودرو مسابقه‌ای واقعی دانست. این خودرو برای مسابقه طراحی شده و آماده است در هر پیستی عرض اندام کند.

پورشه تایکان GTS اسپرت گرنتوریسمو ۲۰۲۲

نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱

از تفاوت‌های میان تایکان با مدل‌های GTS سایر مدل‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که بسیاری از مدل‌های معمولی از لحاظ پرفورمنس بیشتر به مدل S شباهت دارند و میان قدرت آنها تفاوت کمی مشاهده می‌شود، اما قدرت مدل GTS توریسمو به 590 اسب بخار می‌رسد که از نسخه 4S حدود 130 واحد اسب بخار قدرتمندتر است.

نیسان آریا ۲۰۲۳

نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱

نیسان با پرده‌برداری از مدل 2023 آریا در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2021 نشان داد با وجود بحران کرونا برای سفارش و خرید این خودرو هیچ نگرانی وجود ندارد و طبق برنامه‌ریزی روانه بازار خواهد شد. هم‌اکنون مشتریان می‌توانند مدل پایه این خودرو یعنی Venture+ دیفرانسیل جلو را با قیمت 47 هزار و 950 دلار سفارش دهند. البته حداکثر برد مدل پایه حدود 482 کیلومتر خواهد بود.

دوج چارجر و چلنجر هل کت Redeye 2022

نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱

دوج در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2021 از دو مدل ۲۰۲۲ دوج چارجر و چلنجر SRT Hellcat Redeye Widebody Jailbreak پرده برداشت که توانستند نگاه بسیاری را به خود جلب کنند. برای این دو خودرو یک موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژر در نظر گرفته شده که این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر 807 اسب بخار را به تولید برساند.

مزدا CX-50 2023

نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱

مزدا با معرفی شاسی بلند خشن و با ابهت CX-50 2023 نشان داد که برای رقابت با رقبای سرسخت خود آماده است. مزدا CX50 نسبت به CX5 بسیار بزرگ‌تر شده و از پیشرانه قدرتمندتری نیز بهره می‌برد.

نیسان روگ ۲۰۲۲

نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱

حضور نیسان روگ 2022 در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2021 یک معرفی محسوب نمی‌شود؛ چرا که این خودرو با همین ظاهر قبلا چندین بار به معرض نمایش درآمده بود.

سوبارو سولترا ۲۰۲۳

نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱

سوبارو با معرفی Solterra نخستین گام خود برای حضور در بازار خودروهای الکتریکی را برداشت. این کراس اوور ژاپنی همانند نسخه‌های بنزینی خود برای عاشقان طبیعت‌گردی یک گزینه بسیار مناسب محسوب می‌شود.

مولن Five

نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱

استارت‌آپ آمریکایی مولن با معرفی یک کراس اوور لوکس الکتریکی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2021 نگاه بسیاری را به خود جلب کرد. این خودروساز مدعی است مولن فایو دارای قدرت زیادی بوده و از قیمت کمی بهره می‌برد.