احمقانه ترین ویژگی های خودروها

10 مورد از احمقانه ترین ویژگی هایی که تاکنون در خودروها ارائه شده است

در کمال تعجب، برخی از عجیب‌‌ترین و احمقانه‌ترین ویژگی‌های خودروها تاکنون را شرکت‌های بزرگی نظیر مرسدس بنز، رولز رویس و بی ام و ارائه داد‌ه‌اند!

در بین خودروهای لوکس با امکانات کاربردی مختلف، برخی از خودروها قابلیت‌هایی را ارائه داده‌اند که شاید با دیدنشان از خودتان بپرسید واقعاً این ایده مضحک به ذهن کدام نابغه رسیده است! البته اکثر این قابلیت‌ها در قالب یک کانسپت یا همان خودروی مفهومی مطرح شده‌اند ولی حتی در این صورت هم نمی‌توان به آن‌ها نخندید یا از آن‌ها تعجب نکرد. در ادامه به احمقانه ترین ویژگی هایی که تاکنون در خودروها ارائه شده است خواهیم پرداخت.

تزئینات گرانیتی مرسدس مایباخ اس کلاس

10. تزئینات گرانیتی داخل خودرو (مرسدس مایباخ اس کلاس)

مرسدس بنز سال‌ها است که بهترین فضای داخلی ممکن را با خودروهای سدان لوکس اس کلاس خود به ارمغان می‌آورد ولی ظاهراً یخچال مخصوص نوشیدنی و سیستم کنترل آب و هوایی که چهار قسمت خودرو را در بر می‌گیرد، کافی نبوده‌اند. این شرکت زمانی تصمیم گرفت پنل‌های چوبی این خودرو را با پنل‌های گرانیتی جایگزین کند.

تزئینات گرانیتی مرسدس مایباخ اس کلاس

هزینه سنگی که می‌توانست ایمنی شما را در صورت تصادف حتی بیشتر به خطر بیندازد و شاید تیر خلاص را به شما بزند، 58 هزار بود و شاید به همین دلیل است که دیگر چنین نسخه‌ای از این خودرو با پنل گرانیتی موجود نیست. البته اگر فردی باشد که تمام امکانات مرسدس مایباخ اس کلاس برایش کفایت نکند، احتمالاً همچنان بتواند از بازار افترمارکت فضای داخلی خود را گرانیتی کند.

دستگاه ضبط صوت تویوتا سنچری

9. دستگاه ضبط صوت (تویوتا سنچری)

یکی دیگر از احمقانه ترین ویژگی های خودروها تنها در یک صورت می‌تواند کاربرد داشته باشد؛ تاجری در دهه 90 میلادی با شریک خود در لیموزین لوکسش نشسته و با خود فکر می‌کند که چقدر خوب می‌شد اگر با یک دستگاه ضبط صوت پیاده‌سازی شده داخل خودرو، گفت و گوی بین همدیگر درباره مسائل مختلف راجع به کسب و کارشان را ضبط می‌کردند و تویوتا این ایده به درد نخور را به واقعیت تبدیل کرده است!

دستگاه ضبط صوت تویوتا سنچری

تویوتا سنچری همچنان تولید می‌شود و در واقع گران‌ترین خودروی تولید انبوه تویوتا است که با قیمت 200 هزار دلار تنها در ژاپن به فروش می‌رسد.

دوربین دید در شب کادیلاک دویل

8. دوربین دید در شب (کادیلاک دویل)

اگرچه این قابلیت امروزه رایج‌تر است، وقتی کادیلاک در سال 2001 برای اولین بار آن را ارائه داد باورنکردنی بود. این شرکت با همکاری ریتیان (Raytheon) یک سیستم حسگر مادون قرمز را ساخت که در طول شب بی‌وقفه کار می‌کرد. حال چنین دوربینی در خودروهای امروزی، اشخاص، وسایل نقلیه و حتی حیواناتی را که دور از دسترس چراغ‌های جلو هستند به شما نشان می‌دهد تا نسبت به هرگونه خطری هوشیار باشید.

دوربین دید در شب کادیلاک دویل

اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که یک نمایشگر HUD واقعیت افزوده در دست توسعه دارد تا عابر پیاده یا هر چیز دیگری را روی شیشه جلوی خودرو جلوی صورتتان به شما نشان بدهد.

ظروف غذاخوری رولز رویس کالینان

7. ظروف غداخوری و صندلی پیک نیک (رولز رویس کالینان)

تولیدکنندگان خودروهای لوکس همواره به دنبال این هستند که با ارائه قابلیت‌هایی که بعضی مواقع احمقانه و برخی اوقات بسیار چشمگیر هستند، مشتری‌ها را متقاعد کنند که هزینه بیشتری کنند و در نتیجه پول بیشتری را از آن‌ها به جیب بزنند. رولز رویس کالینان نمونه‌ای است که در سال 2018 با قیمت سرسام‌آور 325 هزار دلاری به همراه یک آپشن عرضه شد؛ یک مجموعه پیک نیک لوکس در صندوق عقب.

صندلی پیک نیک رولز رویس کالینان

این آپشن رولز رویس کالینان که Recreation Module نام دارد، یک محفظه حاوی ظروف غذاخوری مخصوص رولز رویس از جمله لیون‌های کریستالی جهت تجربه یک پیک نیک لوکس است که تنها با یک دکمه به‌صورت کشویی باز می‌شود. در طرف دیگر، آپشن Viewing Suite دو صندلی و یک میز کوچک را در اختیار کاربر می‌گذارد.

جای پای هیوندای اکوس

6. جای پای داخل صندلی شاگرد (هیوندای اکوس و تویوتا سنچری)

هیوندای بین تمامی قابلیت‌های کوچک و بزرگی که می‌توانسته مورد بررسی قرار دهد، برای افرادی که به دنبال دراز کشیدن در فضای محدود خودرو بوده‌اند فکری کرده است!

جای پای هیوندای اکوس

این شرکت خودروی لوکس هیوندای اکوس را در سال 2002 عرضه کرد و ویژگی شاید خنده‌دار این خودرو، این بود که یک منفذ مربعی شکل در صندلی شاگرد آن تعبیه شده بود که با کشیدن زبانه آن راهی برای دراز کشیدن پاهایتان باز می‌کرد. با این قابلیت، دیگر خوابیدن در سفرهای طولانی و خسته‌کننده کمی راحت‌تر می‌شد. حتی تویوتا سنچری در ژاپن نیز قابلیت مشابه‌ای را دریافت کرده بود.

صندلی لرزشی جگوار

5. صندلی لرزشی (جگوار)

جگوار و لندرور در سال 2020 برای مشکلات ناشی از رفت و آمدهای طولانی و نشستن مکرر چاره‌ای پیدا کردند، البته به خیال خودشان! عدم تحرک علت اصلی درد کمر و مفاصل است و این دو شرکت جهت حل این معضل، یک نوع صندلی را توسعه می‌دهند که پیاده‌روی را شبیه‌سازی می‌کند.

صندلی لرزشی جگوار

در واقع این صندلی دارای دو پنل در قسمت چپ و راست است که مفاصل ران شما را جهت شبیه‌سازی حرکت بدن هنگام پیاده‌روی، بالا و پایین می‌برد. اگر برایتان این سوال به وجود آمده است که آیا این باعث نمی‌شود تصادفاً پدال گاز یا ترمز را فشار بدهید، باید گفت که جگوار و لندرور همچنان مشغول کار روی این مسئله هستند. در عین حال، این قابلیت در صندلی شاگرد مورد آزمایش قرار گرفته‌ است.

تغییر شفافیت سانروف مرسدس اس ال

4. قابلیت تغییر شفافیت سانروف (مرسدس اس ال)

با خودروی مرسدس اس ال، می‌توانستید تنها با یک دکمه خودروی خود را به حالت مسقف یا بدون سقف در بیاورید. تا به اینجا همه‌چی عادی است ولی مرسدس بنز با قابلیتی تحت عنوان Magic Sky Control، با استفاده از پلاریزاسیون این امکان را فراهم کرده بود که میزان شفافیت سانروف را تغییر دهید و آن را کاملاً شفاف یا تیره کنید.

تغییر شفافیت سانروف مرسدس اس ال

این قابلیت پیشرفته که یادآور خودروهای فیلم‌های علمی تخیلی بود، هیچ‌گونه هزینه اضافی‌ را برای مشتری به دنبال نداشت و در نسخه استاندارد اس ال ارائه می‌شد ولی با این حال، تا سال 2016 در اس ال موجود بود و پس از آن از آپشن‌های این خودرو حذف شد.

کانسپت آئودی AI: Trail

3. پهپادهای نورانی (آئودی AI: Trail)

کانسپت آئودی AI: Trail ویژگی‌های عجیب و غریب متعددی داشت؛ از تایرهای غیر صاف و صندلی راحتی پارچه‌ای گرفته تا نمایش 360 درجه تا نوک خودرو. شاید با خود فکر کنید تنها تعدادی رندر از این کانسپت که شبیه خودروهای فضایی به نظر می‌رسد موجود است اما در واقع نسخه‌ای واقعی از آن تولید شده و بلاگر و سلبریتی اینترنتی «سوپرکار بلاندی» (Supercar Blondie) هم نگاهی به آن انداخته است.

کانسپت آئودی AI: Trail

با این وجود، ویژگی دیگر این خودرو که می‌تواند جزو احمقانه ترین ویژگی های خودروها تا به حال باشد، این است که پنچ پهپاد به دنبال خودروی شما می‌آیند، اطراف خودرو را نورانی می‌کنند و حتی به اسکن محیط اطراف می‌پردازند تا دید کاملی به شما ارائه بدهند. اینجا این سوال به وجود می‌آید که واقعاً ضروری و منطقی است که چندین پهپاد خودرو را احاطه کنند؟

بی ام و ویژن 100

2. پوشش پولک مانند (بی ام و ویژن 100)

بی ام و ویژن 100 (BMW Vision 100) کانسپت دیگری است که احتمالاً در ابتدا راجع به وجود پوشش پولک مانند آن از خود سوال بپرسید اما در واقع این پولک‌ها کاربردی‌تر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید. این اشکال مثلثیِ پولک مانند طراحی شده‌اند تا جهت حفظ آیرودینامیک خودرو، با چرخش تایرها مقبض و منبسط شوند. وقتی این خودرو را در حال حرکت تماشا می‌کنید، اینطور به نظر می‌رسد که یک چیز کشسانی به سمت لبه گلکیر در حال کش آمدن و جمع شدن است.

بی ام و ویژن 100

علاوه بر این، چنین طرحی را در فضای داخلی بی ام و ویژن 100 هم مشاهده می‌کنیم. در واقع 800 عدد از این مثلث‌های کوچک در پنل جلویی این خودرو به کار رفته است که نوعی حرکات موجی دارند و حتی با راننده برای اموری نظیر مسیریابی ارتباط برقرار می‌کنند. این کانسپت چشم‌انداز 100 ساله بی ام و از خودروها به حساب می‌آمد.

قهوه‌ساز فولکس واگن بیتل

1. قهوه‌ساز (فولگس واگن بیتل معروف به فولکس قورباغه‌ای)

فولکس واگن در سال 1959 یک قهوه‌ساز را در فولکس بیتل ارائه داد. این قهوه‌ساز در واقع یک آب گرمکن و فیلتر آب بود که به فندک خودرو متصل می‌شد و وسط داشبورد قرار داشت. فنجان‌های چینی همراه این قهوه‌ساز نیز دارای آهن‌ربایی در زیر خود بودند که این امکان را فراهم می‌کرد روی قسمت زیر دهانه قوری ثابت بمانند. اگر کنجکاوید که طعم قهوه آن چطور بود، باید گفت که ظاهراً نه خیلی دلچسب بوده است و نه خیلی افتضاح.

قهوه‌ساز فولکس واگن بیتل

فیات نیز در سال 2012 در فیات 500 ال آپشن قهوه‌ساز را در اختیار مشتریان گذاشت که البته همان قهوه‌سازی بود که امروزه با قیمت 52 دلار می‌توان از آمازون خریداری کرد. قطعاً قهوه‌ساز سنتی‌تر فولکس واگن که مجموعاً 16 عدد از آن موجود است، بسیار جالب توجه‌تر و منحصر به فردتر به نظر می‌آید.

نظر شما راجع به این 10 مورد از احمقانه‌ترین ویژگی‌های ارائه شده در خودروها چیست؟