تصویری واضح از دوربین پشتی شیائومی 12

تصویری واضح از دوربین پشتی شیائومی 12 منتشر شد

یک بلاگر تکنولوژی چینی تصویری واضح از دوربین پشتی شیائومی 12 را منتشر کرده که نشان می‌دهد ماژول دوربین Xiaomi 12 شبیه به Redmi K30S است.

کوالکام به زودی از جدیدترین چیپست پرچمدار خودش به نام «اسنپدراگون 8 نسل 1» رونمایی می‌کند. این اولین تراشه 4 نانومتری کوالکام است که در چند وقت اخیر توجه بسیاری را به خودش جلب کرده است. رقابت برای آنکه کدام گوشی می‌تواند زودتر از این تراشه استفاده کند، داغ شده است. به نظر می‌رسد که گوشی شیائومی 12 برنده این رقابت باشد، ولی موتورولا اخیراً عکس‌های تبلیغاتی را منتشر کرده تا ما یک شانس هم به آن بدهیم.

اخیراً‌ گزارش‌های بیشتری از عرضه پرچمدار موتورولا با این تراشه نسبت به Xiaomi 12 به گوش می‌رسد. در همین گیر و دار رقابت جذاب موتورولا و شیائومی، یک بلاگر فناوری مشهور چینی تصویری را منتشر کرده که چینش و طراحی دوربین پشتی شیائوی 12 را به نمایش می‌گذارد. آنچه که در تصویر می‌بینیم، دوربین‌هایی شبیه به ردمی K30S است. این ماژول شامل دوربین اصلی، یک دوربین اولترا واید و یک لنز ماکرو می‌شود.

عکس دوربین پشتی شیائومی 12 در دنیای واقعی

تصویری واضح از دوربین پشتی شیائومی 12

طرفداران شیائومی نام این چینش دوربین‌ها را «چشم‌های بزرگ و چشم‌های کوچک» نامیده‌اند. به قدری این چینش جذاب بوده است که شیائومی و ردمی طی دو سال گذشته در گوشی‌های مختلف خود از آن استفاده کنند. استفاده از این طراحی باعث می‌شود فضای بیشتری در اختیار باتری گوشی قرار بگیرد و در نتیجه دستگاه نازک‌تر و سبک‌تر می‌شود. این می‌تواند دلیل مهمی برای تأیید شایعات قبلی مبنی بر بهبود شیائومی 12 در طراحی بدنه و همچنین سبک‌تر و نازک‌تر شدن آن باشد.

شیائومی 12 به یک نمایشگر LTPO با نرخ رفرش انطباق‌پذیر مجهز است. این یعنی نرخ رفرش صفحه آن بین 1 تا 120 هرتز تغییر می‌کند. یک گزینه خودکار برای تغییر رفرش ریت هم وجود دارد که به لطف آن وقتی کاربر در بازی‌ها باشد نرخ رفرش به بالاترین میزان خود می‌رسد، در حالی که هنگام استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل شبکه‌های اجتماعی که به نرخ رفرش بالا نیاز ندارد، این نرخ کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه، در مصرف انرژی گوشی صرفه جویی می‌شود.

گوشی‌های سری Xiaomi 12 به صورت پیش‌فرض با رابط کاربری MIUI 13 عرضه می‌شوند. چند روز پیش، لی جون بنیان‌گذار شیائومی در گفتگویی با طرفداران این کمپانی گفته بود که MIUI تلاش خودش را برای بهتر شدن می‌کند و قطعاً هم بهتر خواهد شد. این نسخه تا انتهای سال 2021 برای دیگر گوشی‌های برند شیائومی نیز منتشر خواهد شد.