آیفون تمام شیشه ای

اپل آیفون تمام شیشه ای می‌‎سازد؛ ثبت یک اختراع انقلابی در صنعت تلفن همراه

اخیرا اپل برای ثبت پتنتی اقدام کرد که ظاهرا به یک آیفون تمام شیشه ای اختصاص دارد. در ادامه به بررسی این ایده و چالش‌های تبدیل آن به محصولی تجاری می‌پردازیم.

پتنت جدید اپل با عنوان «دستگاه الکترونیکی با قاب شیشه‌ای» در اداره پتنت و اسامی تجاری ایالات متحده ثبت شده است. با نگاهی به تصاویر ضمیمه شده و نحوه چینش آیکون اپ‌ها، باید گفت که این چیزی جز یک آیفون تمام شیشه ای نمی‌تواند باشد.

برای دستگاه، شش صفحه نمایش در نظر گرفته شده است؛ این یعنی از هر شش سطح صاف خود، می‌تواند محتوا را نمایش دهد. جالب اینکه با حرکت دادن و نحوه گرفتن گوشی در دست، محتوای در حال نمایش نیز می‌چرخد و آداپته می‌شود.

کمپانی کوپرتینویی حتی چگونگی باز و بست قطعات گوشی برای تعمیر را نشان داده است. در طرح اپل، قطعه‌ای موسوم به کلاهک در لبه بالایی یا پایینی وجود دارد که با جداسازی آن، سخت‌افزارهای داخلی به صورت کشویی خارج می‌شوند.

آیفون تمام شیشه ای

البته واقعا باورش سخت است که یک آیفون تمام شیشه ای را در دست بگیریم. اگر از چالش‌های پرشمار فنی چشم‌پوشی کنیم؛ باز هم دلایل زیادی برای تبدیل نشدن این ایده به محصولی تجاری وجود دارد.

نخستین مشکل، بحث لیز بودن دستگاه است. وقتی هر شش سطح آن با شیشه پوشانده شود، مثل یه قالب صابون از دست سُر می‌خورد. در این صورت حتی اگر از محافظت گوریلا گلس Victus هم برخوردار باشد، مستعد شکستن و خراب شدن خواهد بود.

نگرانی دیگر به وزن این آیفون تمام شیشه ای مربوط می‌شود؛ زیرا شیشه از آلومینیم سنگین‌تر است و همین هم احتمال افتادن آن را بیشتر می‌کند.

ناگفته نماند این اولین بار نیست که اپل به فکر ساختن دستگاه‌های شیشه‌ای می‌افتد؛ بلکه سابقه ثبت چنین پتنت‌هایی را از هشت سال پیش دارد. باید دید سرانجام چنین طرح‌هایی از سطح ایده‌ای روی کاغذ فراتر می‌روند و به بازار می‌آیند یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*