شرکت BMW

پاسخ شرکت BMW به ادعای خرید قطعات خودرو از ایران

اخیرا ادعایی مبنی بر این که شرکت‌ بی ام و از قطعه‌سازان ایرانی قطعه می‌خرد مطرح شده است. شرکت BMW به تازگی به این ادعا واکنش نشان داده است.

علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جدیدترین مصاحبه خود در ارتباط با این که آیا کشور توانایی آن را دارد که به ازای صادرات خودرو و قطعه،‌ واردات خودرو را انجام دهد،‌ عنوان کرده است که هم‌اکنون صادرات کشور به میلیاردها دلار می‌رسد و قطعات ایرانی به برخی از برندهای معتبر جهانی از جمله بنز و بی ام و صادر می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که بنابراین صادرات مورد توجه بیشتری قرار دارد،‌ بیان کرده است شاید در زمینه صادرات خودرو حرف زیادی برای گفتن نداشته باشیم،‌ اما در صادرات قطعه و خدمات فنی مهندسی مربوط به نیرو محرکه با مشکلی مواجه نیستیم و علاوه بر این توانایی صادرات قطعات مربوط به کشتی‌سازی و تجهیزات کشاورزی نیز در کشور وجود دارد. به طور کلی در این قانون به صادرات مجموعه نیرو محرکه توجه بیشتری شده است.

جدی در ارتباط با این که آیا با صادرات قطعه ارز لازم برای واردات خودرو تأمین خواهد شد، عنوان کرد هدف اصلی از این قانون حمایت از قطعه‌سازان و برخی از خودروسازان است، اما احتمالا می‌توان از قبال صادرات خودرو و قطعه ۲۰۰ میلیون دلار ارز به دست آورد و به ازای آن واردات خودرو انجام داد.

شرکت BMW چه جوابی به این ادعا داده است؟

خبرنگار اسب بخار به تازگی با ارسال پیامی برای شرکت BMW به پیگیری این موضوع پرداخته و بی ام و نیز در پاسخ به این سوال که آیا آنها از قطعه‌سازان ایرانی قطعه می‌خرند اعلام کرده است:

پس از استعلام شما در خصوص واردات قطعه خودرو از جمهوری اسلامی ایران، به اطلاع می رساند که هیچگونه لوازم و قطعات خودرو از جمهوری اسلامی ایران وارد نشده است. تیم امنیتی ما همه چیز را در این خصوص پیگیری خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. باعث تاسفه که این افراد شدن تصمیم گیرنده برای سرنوشت ۸۰ میلیون ایرانی…

  2. دوستان تا حالا از خودتون سوال کردید این مسولین چه خصوصیتی و یا چه چیزی از من و شما بهتر دارند . اخه چرا بازد برای ما تسمیم گرفته بشه و قتی که تمامی تسمیم ها اشتباه بوده است

  3. متاسفانه این دروغ ها نه از روی حماقت بلکه از روی آگاهی زده میشه و چه بسا کسانی هستن که باور میکنن این دروغ هارو در واقع خوراک فکری رای عده ای متوهم فراهم میکنن

  4. خاک بر سر مسئولانی مثل این احمق که باعث میشه کل دنیا به این که مسئولین ما از موتوری جنس میخرن ثابت بشه

  5. واقعا تو حالت عادی ازین حرفا میزنن یا مردم و دارن مسخره می کنند

  6. لامپ چراغ راهنما براشون صادرات میکنن

  7. تو مملکت ما تنها چیزی که هزینه نداره دروغه