اولین گوشی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی

اولین گوشی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را برندی رونمایی می‌کند که انتظارش را ندارید

برخلاف انتظار همه نه سامسونگ اولین گوشی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در جهان را عرضه خواهد کرد و نه شیائومی! یک برند دیگر این گوشی را عرضه می‌کند.

سپتامبر گذشته سامسونگ از نخستین سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی مخصوص گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد و برخلاف انتظار، گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا خود شرکت سامسونگ به این سنسور دوربین مجهز نخواهد بود! به نظر می‌رسد غول کره‌ای هیچ عجله‌ای برای عرضه اولین گوشی جهان با چنین سنسور دوربینی ندارد و البته این افتخار نصیب شیائومی هم نخواهد شد.

این خبر توسط یک افشاگر مطرح به نام Ice Universe منتشر شده است؛ شخصی که گفته بود شیائومی هم در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ یک گوشی با این سنسور دوربین را عرضه می‌کند. پیشتر اعتقاد بر این بود که گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ پیش رو به سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز هستند، ولی خبر رسید که این پرچمداران در عوض از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

موتورولا اولین گوشی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را عرضه می‌کند

اگر شیائومی بخواهد نخستین گوشی با دوربین 200MP خودش را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ عرضه کند، بنابراین موتورولا زودتر از بقیه برندها این کار را انجام خواهد داد. البته بعید است که این گوشی، موتو اج ایکس باشد؛ محصولی که گفته می‌شود نخستین گوشی با چیپست پرچمدار آینده کوالکام، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است و به دوربین پشتی سه‌گانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز است. موتورولا کمپین تبلیغاتی این گوشی را آغاز کرده و معتقد است که یکی از بهترین گوشی‌های این برند و بسیار فراتر از انتظارات خواهد بود.

اولین گوشی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی با برند موتورولا

گوشی موتو اج ایکس در اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود. ولی ظاهراً موتورولا در حال کار روی یک گوشی دیگر هم هست که به سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی دوربین مجهز است. این گوشی کمی دیرتر، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

در مورد سامسونگ هم شنیده می‌شود گرچه پرچمداران آینده این کمپانی از سیستم دوربین بهتری برخوردار خواهند بود، ولی به سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز نیستند.

چه چیز ویژگی در مورد سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ وجود دارد؟

سنسور 200MP سامسونگ که ISOCELL HP1 نام دارد، به اندازه پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرومتری مجهز است و از یک فناوری ادغام پیکسل جدید به نام ChameleonCell برای استخراج عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۲۸ میکرومتری یا عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های ۲.۵۶ میکرومتری برای محیط‌های تاریک بهره می‌برد.

این سنسور همچنین قادر به ضبط ویدیوهای 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و حداقل از دست رفتن میدان دید است. علاوه بر این با رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و Full HD با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه هم فیلمبرداری می‌کند. سامسونگ می‌گوید این قطعه می‌تواند جزئیاتی که چشم غیرمسلح از دست می‌دهد را هم ثبت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. وای خدای من بهترین گوشی دنیا در راهه اینو جدی میگم
    من خیلی وقته اخبار گوشی های دنیا رو دنبال میکنم اما این داره میاد که بازار رو جارو کنه

  2. اینا همه بازی با اعداد و برا تبلیغه
    اپل سالها با دوربین ۱۲ بهترین دوربین را داره