چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام

نام چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام تأیید شد؛ کی معرفی می‌شود؟

چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام، نسل جدید چیپست اسنپدراگون 888 پلاس خواهد بود. اما این تراشه موبایلی پرچمدار در چه تاریخی رونمایی می‌شود؟

درست چند روز مانده به کنفرانس Snapdragon Tech Summit کوالکام در 30 نوامبر، این کمپانی تغییراتی را در برندینگ و نام پلتفرم‌های موبایلی خود ایجاد کرده است. گفته می‌شود اکنون بیش از 2 میلیارد دستگاه در جهان از چیپست‌های اسنپدراگون قدرت می‌گیرند.

در تأیید شایعات جدید، در نهایت مشخص شد که کوالکام می‌خواهد نام جدیدی را برای پلتفرم‌های موبایلی خودش انتخاب کند. این نام شامل یک سری تک رقمی و عدد نسل خواهد بود که شروع کننده آن، پلتفرم‌های پرچمدار جدید سری اسنپدراگون 8 هستند. کوالکام با این کار می‌خواهد به همه بفهماند که نام این تراشه اسنپدراگون 898 یا حتی شبیه به آن هم نخواهد بود. نام آن، اسنپدراگون 8 نسل 1 است. سال آینده میلادی هم اسنپدراگون 8 نسل 2 وارد بازار می‌شود.

ما کنجکاو هستیم ببینیم آیا برند تراشه‌های میان‌رده این کمپانی شامل خانواده‌های اسنپدراگون 7، 6 و 4 هم تغییر خواهد کرد یا خیر؟

نام کوالکام کمتر با محصولات موبایلی مرتبط است. این شرکت می‌خواهد نام‌های اسنپدراگون و کوالکام را از هم جدا کند و در آینده یک برند مستقل به نام اسنپدراگون به عنوان زیرمجموعه‌ای از کمپانی کوالکام فعالیت کند. پسوند 5G هم از نام پردازنده‌های کوالکام در آینده حذف خواهد شد؛ زیرا اکنون 5G‌ به اندازه‌ای فراگیر شده که دیگر نیازی نباشد روی آن در اسم تراشه تأکید شود. کوالکام متعهد شده است که در گام‌های بعدی، تمام تراشه‌های اسنپدراگون از شبکه 5G پشتیبانی کنند.

از تغییرات جدید اسنپدراگون می‌توان به تغییر لوگو توپ آتشین آن اشاره کرد که طرح و شکل جدیدی را به خودش خواهد گرفت. ظاهراً رنگ‌بندی تراشه‌های این کمپانی نیز تغییر می‌کند و در رنگ‌های مختلف خاکستری، قرمز، نیکل و طلایی تولید می‌شوند که البته رنگ طلایی فقط مختص به نسخه مدل‌های پرچمدار است.

به گفته کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 1 در رویداد Snapdragon Tech Summit‌ که یک هفته دیگر، سه‌شنبه 9 آذر ماه برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*