پژو پارس پلاس

تصاویر و امکانات پژو پارس پلاس لو رفت؛ اوج خلاقیت را در پارس پلاس ببینید!

تصاویر و امکانات پژو پارس پلاس منتشر شد. پارس پلاس از لحاظ ظاهری و فنی نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده است. در ادامه با مشخصات نسخه ارتقا پیدا کرده پژو پارس آشنا خواهیم شد.

خودروسازان داخلی برای تولید محصولات خود باید استانداردهای 85گانه را رعایت کنند و این استانداردها باعث شد تا گروه صنعتی ایران خودرو به ناچار تولید برخی از محصولات پرفروش خود مانند خانواده پژو 405 و پارس را متوقف کند، اما این خودروساز بزرگ کشور برای جلوگیری از توقف تولید پژو پارس تصمیم گرفت تا مدل پلاس آن را به همراه تغییرات ظاهری و فنی به تولید برساند. در همین راستا به تازگی تصاویری از نسخه ارتقا پیدا کرده پژو پارس در فضای مجازی منتشر شده که به واسطه آن می‌توان با جزئیات طراحی این محصول جدید ایران خودرو آشنا شد.

مشخصات پژو پارس پلاس

 پژو پارس پلاس

طبق تصاویری که از نمای عقب پژو پارس پلاس منتشر شده، نصب دیفیوزر بزرگ‌ترین تغییر ظاهری در این بخش محسوب می‌شود. گفتنی است طراحان ایران خودرو برای نصب دیفیوزرهای جدید در قالب سپر تغییراتی را ایجاد نکردند؛ چرا که در قسمت چپ سپر کماکان محل خروجی لوله اگزوز به چشم می‌خورد.

اضافه شدن دوربین دید عقب یکی دیگر از تغییراتی است که طراحان ایران خودرو برای نمای عقب پژو پارس پلاس در نظر گرفتند. گفتنی است این آپشن در تارا دنده‌ای به شکل کارخانه‌ای وجود ندارد و مالکان پس از تحویل باید آن را خریداری کرده و نصب کنند.

 پژو پارس پلاس

در نمای کناری این خودرو نیز طراحان تغییراتی جزئی نظیر اضافه کردن رینگ آلومینیومی چهار پیچ و دودی کردن شیشه‌های عقب را در نظر گرفتند. البته از آنجایی که این خودرو آزمایشی است، نمی‌توان به شکل قطعی گفت پژو پارس پلاس با همین رینگ به دست مشتریان خواهد رسید یا خیر.

در حال حاضر تصویری از نمای جلو پژو پارس پلاس منتشر نشده، اما می‌توان گفت ایران خودرو برای آن چراغ‌های روز یا همان دی‌لایت‌ها را در نظر گرفته است. البته تصویری غیر رسمی از چراغ‌های جلو این خودرو وجود دارد که نمی‌توان به شکل قطعی آنها را مخصوص این خودرو دانست.

 پژو پارس پلاس

طراحان ایران خودرو برای کابین این سدان نیز تغییراتی را در برخی المان‌ها، دکوراتیو داشبورد و رودی‌ها در نظر گرفتند. همچنین پلاستیک‌های کرومی سرانجام جایگزین پلاستیک‌های طرح چوب شدند تا نمای جدیدی را برای مشتریان به وجود آوردند. این خودرو اکنون از مولتی مدیا و مانیتور لمسی نیز بهره می‌برد که می‌تواند قابلیت فشار بادهای داخلی تایر را به کمک سنسورهای داخل تایرها ارائه دهد. در واقع پارس پلاس اکنون به سیستم TPMS نیز مجهز شده است.

 پژو پارس پلاس

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که دکوراتیو فرمان نیز دستخوش تغییراتی شده و این خودرو اکنون از سیستم کروز کنترل و روکش‌های صندلی‌های چرمی بهره می‌برد. دسته راهنما و برف پاک کن نیز تغییر پیدا کرده و اکنون این خودرو در کنار سنسور نور به سنسور باران نیز مجهز شده است. ضمن این که طراحان آمپر خودرو را نیز تغییر داده‌اند و برای آن جزئیات نسبتا جذابی را در نظر گرفتند.

 پژو پارس پلاس

به طور کلی می‌توان گفت ایران خودرو برای نسخه پلاس پژو پارس تغییرات ظاهری، آپشن‌ها و قابلیت‌های جدیدی را در نظر گرفته تا رضایت مشتریان این خودرو پرفروش خود را جلب کند، اما هنوز مشخص نیست که آیا ایران خودرو در خصوص ایمنی این سدان نیز تغییراتی را اعمال کرده و آیا این خودروساز مقاومت ورق‌های پارس پلاس را افزایش داده است یا خیر؟ از این رو برای پاسخ به چنین پرسش‌هایی باید تا زمان معرفی رسمی این محصول منتظر ماند.

مشخصات فنی

شنیده‌ها حاکی از آن است که پژو پارس پلاس در سری نخست با موتور TU5 پلاس به بازار عرضه خواهد شد. از این رو پارس پلاس از لحاظ پیشرانه به محصولاتی نظیر تارا و رانا پلاس با گیربکس 6 سرعت دستی مشترک خواهد بود. این پیشرانه قادر است قدرتی برابر با 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را به تولید برساند و قدرت تولیدی نیز توسط گیربکس 5 سرعت دستی BE4 به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. گفتنی است به احتمال زیاد ایران خودرو برای پارس پلاس پیشرانه XU7 پلاس را نیز در نظر خواهد گرفت؛ این موتور می‌تواند قدرتی برابر با 100 اسب بخار و گشتاور 153 نیوتن‌متر را تولید کند.

امکانات

 پژو پارس پلاس

از امکانات مهم پژو پارس پلاس می‌توان به مواردی چون تهویه مطبوع اتوماتیک همراه با نمایشگر، سامانه GSI (احتمالی)، دی لایت، سیستم TPMS، سنسورهای نور و باران، بالابرهای برقی شیشه هر چهار در، دو ایربگ ایمنی، سیستم کروز کنترل، تنظیم زوایای صندلی به صورت برقی، صندلی‌های چرمی، مولتی مدیا و مانیتور لمسی همراه با نویگیشن، دوربین دید عقب همراه با سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو اشاره کرد.