گلکسی S21 Ultra

اپلیکیشن سامسونگ Expert RAW ، گلکسی S21 Ultra را به یک دوربین حرفه‌ای مبدل می‌کند

با اپلیکیشن سامسونگ Expert RAW می‌توانید بهترین خروجی ممکن را از تصاویر خود با دوربین گوشی گلکسی S21 Ultra دریافت کنید.

گلکسی S21 Ultra به خودی خود دارای یکی از بهترین دوربین‌های عکاسی بین گوشی‌های هوشمند در سال 2021 است اما با این حال، سامسونگ اپلیکیشن Expert RAW را منتشر کرده است که قابلیت خروجی گرفتن با فرمت Linear DNG RAW (16 بیتی) از هر چهار دوربین گوشی S21 Ultra را به دنبال می‌آورد و این به معنای تصاویر باکیفیت‌تر و دقیق‌تر از گذشته است.

با فرمت Linear DNG RAW (16 بیتی) تصاویر JPEG را با همان پردازش HDR مبتنی بر چند فریم دریافت می‌کنید اما نکته اینجا است که دیگر لازم نیست بابت کاهش داینامیک رنج، جزئیات و وضوح تصویر طی پروسه پردازش و ذخیره‌سازی نگران باشید.

همچنین این قابلیت مهیا است تا این فایل‌های DNG را از اپلیکیشن سامسونگ Expert RAW بدون تغییر مستقیماً به نسخه اندروید لایت روم منتقل کنید. این اپلیکیشن به‌جز فرمت مذکور، امکان تغییر و تنظیم ISO، فوکوس، سرعت شاتر و تراز سفیدی را فراهم کرده است و همچنین به وسیله آن می‌توانید هیستوگرام تصاویر را مشاهده کنید که این‌ها باعث می‌شوند گلکسی S21 Ultra شبیه به یک دوربین حرفه‌ای بشود.

تصاویری که با اپلیکیشن دوربین S21 Ultra (فرمت JPEG) و اپلیکیشن Expert RAW (فرمت Linear DNG RAW) به‌عنوان نمونه تهیه شده‌اند، قبل از ویرایش تقریباً یکسان به نظر می‌آیند ولی برای خروجی بهتر باید تصاویر DNG را با برنامه‌ای مثل لایت روم پردازش کنید از آنجا که خروجی برنامه‌های دیگر نظیر Google Photos فاقد پردازش یا اصلاح HDR خواهد بود.

اپلیکیشن سامسونگ Expert RAW هم‌اکنون از طریق گلکسی استور تنها در دسترس گلکسی S21 Ultra قرار دارد و با توجه به شنیده‌ها، به هیچ وجه روی سایر دستگاه­‌ها اجرا نمی‌شود. البته اگر این گوشی را دارید اما همچنان این اپلیکیشن در گلکسی استور موجود نیست، می‌توانید فایل APK آن را از سایر منابع موجود دریافت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*