سریال بازی مرکب

مجازات دردناک و بیرحمانه یک دانش آموز در کره شمالی به خاطر تماشای سریال بازی مرکب

مردی که سریال بازی مرکب را در کره شمالی می‌فروخت، به اعدام محکوم شده و دانش آموزانی که آن را تماشا کرده‌اند، هم باید در انتظار زندان باشند.

سریال بازی مرکب در کره شمالی ممنوع است و هر کسی بخواهد آن را تماشا کند، احتمال دارد جان خود را از دست دهد یا به حبس ابد محکوم شود!

طبق اعلام سرویس خبری رادیوی آزاد آسیا (RFA)، مردی که سریال بازی مرکب را قاچاق کرده بود و در کره شمالی به فروش می‌رساند، به اعدام محکوم شده است. مسئولین پس از اینکه متوجه شدند تعدادی از دانش آموزان یک مدرسه، این سریال را تماشا کرده‌اند، سریعا وارد عمل شده و جلوی آن را گرفتند.

گفته می‌شود که این مرد، سریال را بواسطه‌ی یک یواس‌بی فلش درایو از چین به کره‌ شمالی آورده است و مرگ او با تیرباران انجام خواهد شد.

سریال بازی مرکب

در سوی دیگر، آن دانش آموزی که یک نسخه از سریال را خریداری کرده، به حبس ابد محکوم شده است! شش نفر دیگری هم که آن را تماشا کرده‌اند، باید برای پنج سال کار اجباری انجام دهند اما این پایان کار نیست؛ مدرسان و مسئولان مدرسه نیز اخراج شده‌اند و احتمالا به کار در معادن، تبعید خواهند شد.

در ماه دسامبر 2020، کره شمالی قانون تازه‌ای را تصویب کرد که طبق آن، ورود و پخش هر نوع فیلم، موسیقی، نمایشنامه و کتاب خارجی ممنوع است. کره شمالی با این قانون، تلاش کرده تا جلوی تهاجم فرهنگی کشورهایی همچون کره جنوبی و ایالات متحده را بگیرد و در اجرای آن نیز کاملا جدی است. تاکنون هر کسی که برای زیر پاگذاشتن این قانون دستگیر شده، با مجازات‌های سنگینی روبرو شده است.

در این میان، سریال بازی مرکب، دولت کره شمالی را بیشتر از قبل، عصبانی و نگران کرده است. مردم این کشور پس از اتفاقات اخیرا، بسیار نگران هستند و احتمال دارد که پای انسان‌های بیشتری به این پرونده باز شود. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا سرویس نتفلیکس به این اتفاقات واکنشی نشان می‌دهد یا خیر.

ناگفته نماند که نتفلیکس در کشور چین به صورت رسمی فعالیت ندارد و در دسترس نیست اما ساخته‌های آن‌ها از جمله بازی مرکب، بصورت پنهانی توزیع می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. نگران نباشید ملت بزدوی طرح های از الگو کره شمالی تو ایران هم اجرا میشه اولینش طرح صیانت فضای مجازی هس

  2. باز صد درود به ایران

  3. لااقل قانون اجرا میشه و اونجا آقازاده بازی و مسئول بازی در کار نیست