فورد رنجر 2023

فورد رنجر 2023 معرفی شد؛ با نسل جدید پیکاپ جنگنده آمریکایی آشنا شوید

فورد رنجر 2023 معرفی شد. این پیکاپ جنگنده آمریکایی در نسل جدید خود تغییرات ظاهری و فنی زیادی را تجربه کرده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

شرکت آمریکایی فورد به صورت رسمی از نسل جدید پیکاپ رنجر برای بازارهای بین‌المللی پرده برداشت. فورد محصول جدید خود را به عنوان توانمندترین و هوشمندترین رنجر تاریخ معرفی کرده و نسبت به قبل سطح تکنولوژی و قابلیت‌های آن را به میزان چشمگیری افزایش داده است.

مشخصات فورد رنجر 2023 

فورد رنجر 2023

پیکاپ فورد رنجر 2023 در همان نگاه اول نشان می‌دهد که نسبت به قبل کاملا ارتقا پیدا کرده و از طراحی کاملا جدیدی بهره می‌برد. البته نمی‌توان از شباهت آن با فورد ماوریک و F150 غافل شد. در نمای جلو شاهد چراغ‌های جدید C شکلی هستیم که از تکنولوژی LED ماتریکس سود می‌برند. همچنین طراحان یک نوار پهن را نیز به صورت افقی از میان جلوپنجره تا وسط چراغ‌ها نصب کرده‌اند.

فورد رنجر 2023

در نمای کناری نیز کماکان شاهد خط شانه برجسته و فرم اتاق مشابه نسل قبل هستیم، اما تغییراتی که لحاظ شده توانسته بدنه این خودرو را عضلانی‌تر کند. در نمای عقب این خودرو هم تغییرات زیادی به چشم نمی‌خورد، اما طراحان چراغ‌ها و در پشتی جدیدی را در نظر گرفته‌اند که توانسته نسبت به قبل این بخش را کمی به‌روزتر کند. همچنین در دو طرف سپر نیز پله‌هایی نصب شده تا بهتر از قبل بتوان به بخش بار دسترسی پیدا کرد.

فورد رنجر 2023

فورد رنجر 2023 اکنون از قسمت بار بزرگ‌تری نیز نسبت به قبل بهره می‌برد؛ در واقع طراحان فاصله محوری و همچنین فاصله عرضی چرخ‌ها را حدود 50 میلی‌متر افزایش دادند. گیره‌هایی در کنارهای اتاق بار به چشم می‌خورد و فورد نیز یک سیستم مدیریت بار جدید را برای این پیکاپ ر نظر گرفته که اکنون از تقسیم‌کننده متحرک نیز بهره می‌برد. از سایر ویژگی‌های بخش بار این خودرو می‌توان به در پشتی آن اشاره کرد که دارای عملکردی مشابه با نیمکت بوده و از سیستم نورپردازی با قابلیت چرخش 360 درجه نیز بهره می‌برد.

فورد رنجر 2023

فورد رنجر 2023 اکنون از کابین جدیدی هم بهره می‌برد. هنگام ورود به کابین با فضای پیشرفته‌ای مواجه خواهیم شد و در همان ابتدا صفحه‌آمپر دیجیتالی و نمایشگرهای 10.1 یا 12 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی SYNC4 جلب توجه خواهند کرد. البته این سیستم به یک صفحه ویژه آفرود نیز مجهز شده که با آن می‌توان مواردی چون زاویه فرمان را نیز مشاهده کرد. نسل جدید فورد رنجر اکنون از یک مودم یکپارچه نیز بهره می‌برد تا به کمک آن با اپلیکیشن FordPass بتوان از راه دور درها را قفل یا باز کرده و به بررسی وضعیت خودرو پرداخت. ضمن این که این سیستم به قابلیت به‌روزرسانی از راه دور هم مجهز شده است.

فورد رنجر 2023

برای کابین فورد رنجر 2023 یک داشبورد مدرن با دریچه‌های تهویه جذاب نیز در نظر گرفته شده است. کیفیت متریال داخلی نیز نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و در بخش‌های مختلف نیز شاهد دوخت متضاد هستیم. این پیکاپ از شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند و محفظه‌های هوشمند برای اشیا مانند جیب روی درها و جعبه داشبورد بالایی نیز بهره می‌برد.

فورد رنجر 2023

فورد رنجر 2023 به یک موتور 3 لیتری V6 توربو دیزل جدید مجهز شده که به جای مدل 5 سیلندر قبلی به بازار عرضه خواهد شد. علاوه بر این، مشتریان می‌توانند یک پیشرانه 2 لیتری در دو مدل تک یا دو توربوشارژ نیز سفارش دهند. مشتریان که به پیشرانه‌های بنزینی علاقه دارند نیز می‌توانند مدل مجهز به موتور 2.3 لیتری اکوبوست 4 سیلندر را خریداری کنند. از این پیشرانه بنزینی در محصولات مختلفی چون فورد برانکو و موستانگ  استفاده شده است.

فورد رنجر 2023

در خصوص میزان قدرت و گشتاور تولیدی این پیشرانه‌ها جزئاتی در دست نیست، اما سه گیربکس مختلف وظیفه انتقال قدرت از این پیشرانه‌ها به چرخ‌ها را برعهده خواهند داشت. از این رو مشتریان می‌توانند گیربکس‌های 6 سرعت دستی، 6 سرعت اتوماتیک و گیربکس 10 سرعته اتوماتیک جدید را سفارش دهند.

فورد رنجر 2023

فورد برای نسل جدید رنجر شاسی ارتقا پیدا کرده‌ای را در نظر گرفته است؛ در واقع این شاسی در جلو دارای ساختار جدیدی بوده تا برای موتور V6 و همچنین قوای محرکه پلاگین هیبریدی که در آینده برای بازار اروپا عرضه می‌شود، فضای مناسبی را به وجود آورد. ضمن اینکه چرخ‌های جلو نیز به سمت جلو کشیده شدند تا زاویه حمله خودرو ارتقا پیدا کند. در بخش عقب نیز مکان سیستم تعلیق تغییر یافته تا در جاده و خارج از جاده سواری راحت‌تری را ارائه دهد.

فورد رنجر 2023

فورد رنجر 2023 طی سال 2022 میلادی در کارخانه‌های فورد تایلند و آفریقای جنوبی به تولید خواهد رسید. در حال حاضر فورد جزئیاتی از نسخه آمریکایی این پیکاپ جدید را اعلام نکرده است، اما خبرها حاکی از آن است در آینده نزدیک نسل جدید رنجر تحت مدل 2023 به بازار آمریکا نیز عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*