قیمت رانا پلاس پانوراما 6 دنده

قیمت رانا پلاس پانوراما 6 دنده در بازار ؛ اختلاف قیمت بازار آزاد و کارخانه چقدر است؟

قیمت رانا پلاس پانوراما 6 دنده در بازار ایران مشخص شد. بین قیمت بازار آزاد و کارخانه سدان رانا پلاس شش دنده سقف شیشه ای چقدر اختلاف وجود دارد؟

گروه صنعتی ایران خودرو اخیرا فرایند تحویل رانا پلاس 6 دنده پانوراما را به مشتریان آغاز کرد. هرچند ایران خودرو برای این سدان در کارخانه قیمت حدود 193 میلیون تومان را در نظر گرفته است، اما از آنجایی که تحویل این نسخه از رانا پلاس به شکل گسترده آغاز شده، فعالان نیز قیمت بازار این سدان کلاس B را تعیین کرده‌اند که در ادامه جزئیات آن را بررسی خواهیم کرد.

قیمت رانا پلاس پانوراما 6 دنده در بازار

قیمت رانا پلاس پانوراما 6 دنده

از آنجایی که سند محصولات ایران خودرو و سایپا آزاد است، بسیاری از خودروهای جدیدی که به بازار عرضه می‌شوند از قابلیت خرید و فروش بهره می‌برند و به همین دلیل فعالان می‌توانند فرایند قیمت‌گذاری آنها را راحت‌تر و سریع‌تر از قبل انجام دهند. بررسی‌ها نشان می‌دهد بین قیمت کارخانه رانا پلاس TU5 با نسخه پانوراما 6 دنده که از موتور TU5 پلاس بهره می‌برد حدود 13 میلیون تومان اختلاف وجود دارد، اما این اختلاف قیمت در بازار آزاد برخی اوقات به 50 میلیون تومان نیز افزایش پیدا می‌کند.

هم‌اکنون قیمت رانا پلاس صفر کیلومتر در بازار تهران بسته به نوع رنگ و زمان تحویل حدود 260 تا 275 میلیون تومان اعلام شده، اما قیمت رانا پلاس 6 دنده پانوراما توسط فعالان بازار تا 325 میلیون تومان نیز افزایش پیدا کرده است. البته برخی از فروشندگان نیز برای این سدان قیمتی حدود 295 میلیون تومان را نیز در نظر گرفتند. به طور کلی قیمت رانا پلاس پانوراما در بسیاری از آگهی‌ها در محدوده 298 میلیون تا 310 میلیون تومان قرار دارد.

نگاهی به مشخصات رانا پلاس شش دنده

قیمت رانا پلاس پانوراما 6 دنده

رانا پلاس پانوراما از یک موتور 1.6 لیتری TU5 پلاس بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را به تولید برساند. همچنین این موتور از فناوری VVT و پمپ روغن متغیر برخوردار بوده و نسخه ارتقا پیدا کرده پیشرانه TU5 محسوب می‌شود. قدرت تولیدی از پیشرانه نیز به وسیله گیربکس 6 سرعت دستی که توسط شرکت نیرو محرکه ساخته شده به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. ضمن این که فرمان این خودرو به جای ساختار هیدرولیک اکنون از سامانه فرمان کمکی برقی بهره می‌برد.

قیمت رانا پلاس پانوراما 6 دنده

از امکانات این خودرو می‌توان به کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، پخش بلوتوث، تهویه دستی، ترمز ABS، EBD، BA، سنسور پارک عقب، رینگ فولادی ۱۴ اینچی، ترمزهای دیسکی و کاسه‌ای عقب، کروز کنترل و دو کیسه هوا بهره می‌برد. البته یکی از تیپ‌های رانا پلاس 6 دنده TU5 پلاس با کد کلاس ۶۱۵۰۳ از سقف شیشه‌ای با سایه بان دستی نیز بهره می‌برد. نسخه‌های تولید جدید رانا پلاس پانوراما با رنگ مشکی جلو و عقب سقف روانه بازار خواهند شد و دیگر با رنگ بدنه به تولید نخواهند رسید.

با وجود این که این تیپ رانا پلاس به امکانات بیشتری مجهز شده، اما همچنان این خودرو از امکاناتی چون دوربین عقب، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، چراغ روشنایی روز، رینگ آلومینیومی و ترمز دیسکی عقب بی‌بهره مانده است.