منبع انرژی بی پایان

آیا نیکولا تسلا منبع انرژی بی پایان را کشف کرده‌ بود؟

منبع انرژی بی پایان چیست و آیا نیکولا تسلا توانسته بود به انرژی رایگان دست یابد؟ اخیرا ویدئویی منتشر شده که مدعی است انرژی بی نهایت وجود دارد.

به تازگی ویدئویی در فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام در حال دست به دست شدن است که مربوط به مجموعه مستندهای علمی در خصوص اختراعات پنهان دنیا می‌شود. در توضیح این ویدئو گفته شده که بعضی از اختراعات بشری هیچ‌گاه جهانی نشده و دولت‌ها در نطفه آنها را خفه کرده‌اند.

محور اصلی این ویدئو نیکولا تسلا، دانشمند مشهوری است که با اختراعات خود دنیا را تکان داد اما بسیار زود از میان ما رفت. در این نوشتار بررسی جامعی درباره نیکولا تسلا و منبع انرژی بی پایان او خواهیم داشت. با گجت نیوز همراه ما باشید.

منبع انرژی بی پایان تسلا واقعیت دارد؟

همان‌طور که گفتیم، ویدئوی مذکور در پی افشای برخی اختراعات و کشفیاتی است که هیچ‌گاه علنی نشدند. در ابتدای این فیلم آمده است که برخی دانشمندان از قرن هجدهم (1800-1700 میلادی) در پی دستیابی به الکتریسیته بدون احتراق بوده‌اند.

در این ویدئو از دانشمندانی صحبت می‌شود که در پی ساخت ژنراتوری بودند تا انرژی تولیدی‌اش بیشتر از انرژی مصرفی‌اش باشد. با دستیابی به این ژنراتور میزان انرژی تولیدی همواره بیشتر از انرژی مصرف می‌شد و منبعی از انرژی بی پایان ایجاد می‌شد.

از همان زمان تئوری‌های توطئه گریبان‌گیر این دانشمندان شد و برخی از بانکداران و شرکت‌های فراملیتی نفتی در صدد بودند تا در هر فرصتی نظریه منبع انرژی بی پایان را خدشه‌دار کنند.

روایت این ویدئو پر از اشتباهات و غلط‌های علمی است و عملا نمی‌توان گفت با یک مستند علمی سر و کار داریم. بلکه باید گفت مستندی است شبه علمی که البته قسمتی از تئوری توطئه معروف Thrive محسوب می‌شود. تمامی نمونه‌هایی که در این ویدئو آمده است برای قرن نوزدهم میلادی است و ادعای قرن هجدهمی بودن یافته‌ها را زیر سوال می‌برد.

لازم به ذکر است که این ویدئو تنها بخشی از مستندی مفصل‌تر در خصوص تئوری توطئه Thrive است که در سال 2011 منتشر شد. تاکنون افراد زیادی در تلاش بوده‌اند تا این ادعاها را بررسی کنند و صحت و سقم مطالب را در آورند. در ادامه مروری بر دانشمندان نامبرده در این ویدئو خواهیم داشت.

نیکولا تسلا و انرژی بی پایان

نیکولا تسلا دانشمندی بود که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم می‌زیست. قسمت ابتدایی نوشتار ما را این شخصیت برجسته دنیای علم شکل می‌دهد. راوی این ویدئو می‌گوید که:

نیکولا تسلا معتقد بود پدیده‌ای به نام انرژی رادیان را کشف کرده است. بسیاری از دانشمندان معتقدند او به چیزی دست یافته بود که امروزه آن را انرژی رایگان می‌نامیم اما پیش از آن که تسلا بتواند پروژه را به پایان برساند، سرمایه‌گذار او یعنی جان پیرپونت مورگان، که انحصار سیم‌های مسی برای انتقال برق را در اختیار داشت، دریافت که اختراع تسلا ممکن است به انتقال الکتریسیته بدون استفاده از سیم منجر شود؛ بنابراین طرح تسلا را تعطیل کرد. تسلا را اخراج کردند و آزمایشگاهش را سوزاندند زیرا او می‌خواست انرژی را رایگان و نامحدود کند و در اختیار همگان قرار دهد.

آنچه خواندیم، چیزی بود که در این ویدئو آمده و در توضیح آن لازم است بدانیم که انرژی رادیان مسئله پیش پا افتاده‌ای در زمان تسلا بوده است. به طوری که انرژی تابشی یا رادیان را برای کودکان و در مدارس تدریس می کرده‌اند. در واقع پدیده رادیان در زمان تسلا امر ناشناخته‌ای نبوده است.

منبع انرژی بی‌پایان

درست است که یکی از دانشمندانی که به طور جدی روی مباحث مربوط به تابش الکترومغناطیسی کار می‌کرده، تسلا بوده اما رادیان قبل از وی کشف شد. بزرگ‌ترین تاثیری که تسلا روی این پدیده گذاشته، استفاده از سیستم جریان متناوب برای شبکه انتقال قدرت بوده است. از همین نقطه است که نیکولا با ادیسون وارد میدان رقابت می‌شود.

در اوایل دهه 1880 میلادی، تسلا کارمند یکی از شرکت‌های ادیسون بود. ادیسون او را برای تاسیس شرکتی جدید در نیویورک به مهاجرت دعوت کرد. اندکی بعد این دو دانشمند بر سر موضوع پاداش اختلاف پیدا کردند و تسلا استعفا داد. شش سال بعد جی پی مورگان سرمایه‌گذار ادیسون شد و با تجمیع تمامی شرکت‌ها، جنرال الکتریک ظهور کرد.

در همین زمان تسلا برای شرکت رقیب ادیسون یعنی وستینگ هاوس کار می‌کرد. آنها توانستند ثابت کنند که سیستم انتقال قدرت (AC) تسلا بر سیستم (DC) ادیسون ارجحیت دارد. بعدها تسلا جریان انتقال قدرت را با کوپلینگ القایی و خازنی تست کرد و لامپ رشته‌ای را برای اولین بار روشن کرد.

انرژی موجود در این تولیدات از ژنراتورهای عادی تامین می‌شد و پای هیچ گونه انرژی بی‌نهایت یا منبع انرژی بی پایان هم در میان نبود. علاوه بر این چنین پدیده‌ای بر خلاف صحبت‌های این ویدئو، کاملا شناخته شده است و ابتکار یا اکتشاف تسلا نیست.

ماجرای جی پی مورگان با نیکولا تسلا

در اوایل سال 1900 میلادی بود که تسلا توانست سرمایه‌گذار بزرگ و علاقه‌مند به فناوری‌های نوین -جی پی مورگان- را راضی به سرمایه‌گذاری روی پروژه‌هایش کند. تسلا ادعا می‌کرد که قادر است بین دو سمت اقیانوس آتلانتیک سیستم ارتباطی بی‌سیم برقرار کند. در آن زمان مورگان 150 هزار دلار برای پیشبرد اهداف تسلا هزینه کرد.

در آن سوی میدان، مارکونی و بروان نیز سیستم مشابهی را استارت زده بودند. سرانجام سیستم جدید این دو نتیجه داد در حالی که تسلا تا حصول نتیجه فاصله داشت. برنده این رقابت متاسفانه تسلا نبود. حالا مورگان و سایر سرمایه‌گذاران جذب سیستم جدید مارکونی و براون شده بودند و تسلا را با کشفیاتش رها کردند.

مارکونی سه سال بعد توانست به ادعای تسلا جامه عمل بپوشاند. زندگینامه‌نویس تسلا در شرح زندگی او نوشته است که پس از این شکست علمی، تسلا دچار از هم گسیختگی روانی شد اما در محافل علمی و جامعه آکادمیک هنوز هم محترم بود. اختراع های نیکولا تسلا و سهم او از این حوزه بسیار زیاد است.

آتش سوزی آزمایشگاه او نیز قبل‌تر از حضور جی پی مورگان بود و صرفا حادثه‌ای بود که در جریان کار روی ژنراتور تسلا و مایع سازی هوا شکل گرفت. آنچه در این ویدئو به نمایش گذاشته شده، تصویری نادرست و ناقص و تحریف شده است که به هیچ وجه قابلیت استناد ندارد.

آدام ترامبلی و منبع انرژی بی پایان

دومین دانشمندی که در این ویدئو از آن نام برده می‌شود، آدام ترامبلی است. وی یک از مدعیان شبه علم است که در ادامه بیشتر راجع به او می‌خوانیم.

انرژی رایگان

آدام ترامبلی، یکی از مخترعان معاصر تحت تاثیر ایده تسلا قرار گرفت. ترامبلی یک دینام ساخت که جریان برق مستقیم را تولید می‌کرد که دسترسی به الکتریسیته آن از راه هوا ممکن بود.

ترامبلی: ما معتقدیم با استفاده از الگوی میدان مغناطیسی زمین و سیم‌پیچی که می‌چرخد می‌توانیم الکتریسیته تولید کنیم. در واقع این کار عملی بود و عملی است. بنابراین ما می‌توانیم از طبیعت، از مشتری و از زمین به عنوان آهنربای بزرگی استفاده کنیم که در فضا می‌چرخد و خطوط انرژی آن همراه با جریان تورس پیرامون این میدان در جریان هستند. این میدان منبسط و منقبض می‌شود، انگار دارد نفس می‌کشد. انرژی درون فضا را می‌گیرد و تبدیل می‌کند. ما درون این میدان آن‌قدر انرژی داریم که برای تمام دنیا کافی است. این یک فرضیه نیست بلکه یک نظریه کاملا کاربردی است. این‌طوری ما می‌توانیم بگوییم در هر نقطه از زمین انرژی وجود دارد. هر فردی که در زمین زندگی می‌کند انرژی دارد. انرژی در دنیا فراوان است، حتی در کل کهکشان.

از ترامبلی دعوت کردند که یک نمونه از ژنراتورش را در سازمان ملل و سنای آمریکا به نمایش بگذارد. اما دولت بوش پدر این تلاش‌ها را ناکام گذاشت. سپس دولت این دستگاه را مصادره کرد.

در خصوص این دانشمند باز هم اغراق شده است. دستگاه مولد هم قطب در واقع از مدت‌ها قبل وجود داشته است و چیز تازه‌ای نیست. در واقع این دستگاه همان دیسک فارادی است که طریقه کار آن بدین صورت است که یک دیسک استوانه‌ای را می‌چرخاند و بین مرکز و حاشیه آن جریان الکتریکی به وجود می‌آید.

این اختراع منصوب به فارادی است که در سال 1831 میلادی آن را القای الکترومغناطیسی نامید. با این اختراع می‌توان گفت همه چیز حتی دینام‌های سیکل ترکیبی و دینام چرخ دوچرخه کار می‌کنند. ترامبلی در مستند توطئه Thrive در قامت یک کارشناس پدیدار می‌شود و معتقد است که موفق به ساخت دستگاه مولد هم قطب شده که توانایی تولید انرژی بیشتر از انرژی مصرفی دارد.

فاستر گمبل که سازنده و راوی این مستند شبه علمی است، برای واقعی جلوه دادن گفته‌هایش از سخنان آدام ترامبلی بهره می‌گیرد. وی معتقد است که در کره خاکی ما منبع انرژی بی پایان و رایگان وجود دارند اما دولت‌ها و ابر قدرت‌ها برای حفظ منافع خود آنها را سرکوب و انکار کرده‌اند.

ترامبلی کیست؟

آدام ترامبلی در جایی خودش را این طور معرفی می‌کند که متخصصی مشهور در زمینه‌های فیزیک، دینامیک جو، ژئوفیزیک، سیستم‌های الکترومغناطیسی چرخشی و تشدید شونده و مدل سازی جهانی محیط زیست است. جالب اینجاست که ترامبلی حتی یک مدرک دانشگاهی از موسسات معتبر هم ندارد.

ماشین ترامبلی کار می کند یا نه؟

ترامبلی مدعی است که ماشین انرژی بی پایان را درست کرده است و البته این دستگاه نزد سازمان جهانی مالکیت معنوی ثبت شده است. این یعنی هر کسی قادر به دنبال کردن دستورالعمل ساخت آن است و می‌تواند برای خودش یک منبع انرژی بی پایان درست کند.

همچنین ترامبلی گفته است که در هند شخصی با نام پارامهامسا تیواری وجود دارد که پتنت او را ساخته و در حال استفاده از آن است. البته یکی از پژوهشگران علاقه‌مند به مباحث پارانرمال طی تحقیقاتش در خصوص موجودیت تیواری به این نتیجه رسیده است که ترامبلی یک توهم است و چنین شخصی اصلا وجود خارجی ندارد و چنین دستگاهی نیز ساخته نشده است.

منبع انرژی بی‌نهایت

چندی پیش در برنامه رادیویی «برای مردم» شنیدم که شخصی در هند یک ماشین مولد هم قطب ساخته. پس از این ماجرا نامه‌ای برای یکی از دوستانم که بنیانگذار کمیته بررسی ادعاهای پارانرمال است نوشتم و پرسیدم که آیا تا امروز کسی در هند ژنراتوری ساخته انرژی تولید شده‌اش بیشتر از انرژی مصرف شده‌اش است؟ همچنین گفتم که این خبر بارها در منابع مختلف تکرار شده است و می‌گویند شخصی در ساحل غربی هند چنین دستگاهی ساخته است.

نامه‌ای از پرماناند به دستم نرسید اما بعدا متوجه شدم که آن را دیده چون در نشریه «شکاک هندی» خبری به همراه تصویر نامه‌ام منتشر شده بود. پرماناند می‌گفت که تمام تلاشش را کرده تا تیواری را پیدا کند اما نتایجش نشان می‌دهد که اگرچه ظاهرا این دستگاه را در هانوفر آلمان ساخته و در برابر چشمان 1500 دانشمند آزمایش کرده است، اما ردی از دکتر تیواری نیست که این ادعاها را ثابت کند.

بعدا مشخص شد که فردی به نام جاناردان رائو با دکتر تیواری مکاتبه داشته و ظاهرا در خصوص ساخت این دستگاه گفتگوهایی داشته‌اند. ایشان می‌گوید که تیواری برایم کتابی فرستاد که در آن نشان می‌داد برای ساخت چنین دستگاهی حدود 100 هزار روپیه و 8 ماه زمان صرف کرده اما خروجی کار چنان که مورد انتظار بوده، پیش نرفته است. در واقع آزمایشات نشان داده که انرژی بی پایان وجود ندارد و چیزی که نام آن را منبع بی پایان گذاشته‌اند، تنها قانون فارادی بوده است.

سرکوب ترامبلی توسط دولت آمریکا واقعیت دارد؟

راوی یعنی فاستر گمبل، در این ویدئو عنوان می‌کند که جرج بوش پدر، ترامبلی را سرکوب کرده است اما در هیچ کجای این فیلم دیده نشده که رئیس جمهور آمریکا چنین کاری کرده باشد. از آن طرف ترامبلی برای اثبات ادعای خود هیچ گونه مدرکی هم ارائه نمی‌کند.

اصولا این سوال پیش می‌آید که چرا باید دولتی با آن عظمت بخواهد با یک شرکت برق کوچک و بی‌نام و نشان دست و پنجه نرم کند؟ در این ویدئو فقط می‌بینیم که راوی در حال صحبت درباره جرج بوش پدر است و عکس آن نیز به عنوان دولتی سرکوبگر دیده می‌شود.

اگر ترامبلی راست گفته باشد و دستگاه او در سازمان ملل ثبت و تائید شده باشد، دیگر چه نیازی است که سازمان ملل هر روز به تمام مردم جهان در خصوص مصرف بی‌رویه سوخت‌های فسیلی هشدار دهد؟ در این خصوص دانشمندی به نام دیوید فارنزورت گفته که دستگاه ترامبلی که مدعی ساخت آن است، بیشتر شبیه اسباب بازی است تا یک دستگاه مولد هم قطب!

ماشین جان بدینی چیست و چگونه کار می کند؟

بخش سوم این ویدئو، راجع به اختراع جان بدینی است. در این قسمت راوی می‌گوید که:

چند دهه پیش، یکی از دانشمندان دیگر به نام جان بدینی، با روشی بهتر از نیکولا تسلا به فکر تامین انرژی رایگان و بی‌نهایت افتاد. بدینی اکنون باتری‌هایی ساخته است که میزان انرژی تولیدی‌شان بیشتر از انرژی مصرفی‌شان است. بدینی اعلام کرده که عرضه رایگان این باتری‌ها به زودی شروع می‌شود. پس از این خبر جان بدینی در آزمایشگاهش مورد حمله قرار می‌گیرد و دیگر دست از سر تولید این باتری‌ها بر می‌دارد و عطای آنها را به لقایشان می‌بخشد.

میزان مصرف انرژی کمتر از میزان تولیدی باشد یعنی اینکه اصلا قانون بقای انرژی وجود ندارد. در صورتی که این طور نیست و هر ادعایی که قانون پایستگی انرژی را نقض کند، باطل است. مطابق این قانون نه می‌توان انرژی تولید کرد و نه می‌توان آن را از بین برد بلکه تنها می‌توانیم آن را از شکلی به شکل دیگر تغییر دهیم.

ماشین مورد نظر جان بدینی علاوه بر نقض پایستگی انرژی، قانون دوم ترمودینامیک را نیز نقض می‌کند. سوال اینجاست که فرض می‌کنیم ماشین بدینی و دیگران کار می‌کند اما آیا عقلانی است که چنین ماشین سودمندی، تنها نمونه‌های اندکی در جهان داشته باشد؟ فاستر گمبل می‌گوید که به آزمایشگاه بدینی رفته است و شاهد عینی ماجرا از نزدیک بوده است.

اثر هاچیسون چیست؟

شاید از همه ادعاهای بالا، مدعای هاچیسون شاخ دارتر باشد. راوی می‌گوید که هاچیسون چندین باتری ساخته که انرژی بی پایان تولید می‌کند. علاوه بر آن به کمک تئوری تسلا در تلاش است تا اجسام را در هوا شناور کند. و بعد هم می‌گوید که پلیس در 1978 به آزمایشگاه او یورش برده و تجهیزاتش را مصادره کرده است.

منبع انرژی رایگان

هاچیسون مدعی است که می‌تواند وسایل عجیب و غریبی را در هوا معلق نگاه دارد و همچنین به همجوشی فلز و چوب رسیده است. برخی از شگفتانه‌های هاچیسون، با قوانین پایه‌ای فیزیک و الکترومغناطیس حل می‌شوند و چیز خاصی نیستند.

هاچیسون از جلوه‌های ویژه استفاده می‌کند؟

تماشاچیان آثار هاچیسون معتقدند که در نمایش‌های او جلوه‌های ویژه کار می‌رود. مثلا برای معلق و شناور نگاه داشتن وسایل از آهنربا استفاده می‌کند. مثلا می‌گویند که برای شناور نشان دادن آهنربا را درون وسیله مورد نظر قرار می‌دهد و دوربین را نیز وارونه می‌کند و وقتی جریان آهنربا را کاهش می‌دهد، جسم انگار افتاده است.

شوربختانه در مورد هاچیسون هم هیچ گونه مدرکی دال بر سرکوب و یورش و ساکت کردن او دیده نمی‌شود. باید به این بخش از مطلب عنوان شیادی داد اما فعلا به همان دروغ شاخ دار اکتفا می‌کنیم.

ماجرای کشته شدن یوجین مالو چه بود؟

ظاهرا دانشمند بعدی این مستند بنابر گفته‌های فاستر گمبل، سرکوب شده است. یوجین مالو که از استادان دانشگاه MIT و هاروارد بوده و سردبیری مجله انرژی بی پایان را عهده‌دار شده است، تا سر حد مرگ کتک خورده بود. راوی می‌گوید که اگر مخترعین شیاد هستند پس چرا باید تا سر حد مرگ کتک بخورند؟

مالو بیشتر شهرتش به خاطر همجوشی سرد بوده است. برای اکتشاف چنین امری دانشمندان زیادی تلاش کرده‌اند و یکی از آنها با نام مارتین فلیشمن از دانشگاه اخراج شده است. فاستر معتقد است که کتک خوردن مالوو به خاطر منبع انرژی بی پایان بوده و او قربانی این انرژی شده است.

پس از 10 سال تحقیق پلیس متوجه شد که مالوو به خاطر درگیری با مستاجر خود کشته شده است. ظاهرا یوجین وسایل مستاجرش را هنگام تخلیه منزل دور انداخته بوده و او هم از دست این استاد دانشگاه به شدت عصبانی بوده و او را تا حد مرگ کتک زده است.

ارتباط یوفو و ماشین انرژی بی نهایت چیست؟

آدام ترامبلی در پایان ویدئوها دوباره پدیدار می‌شود و می‌گوید کسانی که پس از دیدن یوفوها سر به نیست شده‌اند ارتباط جالبی با دانشمندان کاشف انرژی بی پایان دارند. استیون گریر معتقد است که یافتن منبع انرژی بی پایان تهدیدی بزرگ علیه شرکت‌های تولید انرژی است.

مثلا هم اکنون صنعت نفت و گاز و زغال سنگ حدود 200 هزار میلیارد دلار می‌ارزد که با پیدا شدن سر و کله این انرژی دیگر کسب و کار آنها تخته می‌شود. پس پیدا شدن انرژی رایگان مانع پول درآوردن دولت‌ها و سرمایه‌داران بزرگ است.

شرکت‌هایی که در صنعت انرژی فعال‌اند، سعی دارند همیشه به منابع ارزان قیمت دسترسی داشته باشند تا بتوانند سود خوبی به جیب بزنند. حالا در پایان این ویدئو استیون گریر برای ما صحبت می‌کند. وی پزشک و یوفوشناسی است که می‌خواهد ماجرای انرژی بی پایان را به یوفوها پیوند دهد.

وی معتقد است که برای برقراری تماس با موجودات فرازمینی باید از یک‌سری پروتکل‌ها بهره برد و به مردم می‌گوید که هر جا یوفو دیدند، سریعا اقدام به برقراری تماس کنند. همچنین معتقد است که دولت آمریکا سعی دارد ماجرای یوفوها و انرژی بی پایان را پنهان کند.

جمع بندی

در نهایت باید جمع‌بندی از این چند دانشمند داشته باشیم. همان‌طور که گفتیم در این مستند شبه علمی با دانشمندان و روایاتی برخورد داشتیم که رنگی از واقعیت بر چهره‌شان نبود. ماشین انرژی رایگان و بی پایان عملا بی‌اساس است. اگر چنین چیزی را قبول کنیم، در واقع قوانین طبیعت را نقض کرده‌ایم.

تاکنون هیچ مدرکی که نشان دهد، بانک‌ها، شرکت‌های چندملیتی و دولت آمریکا در صدد هستند تا دانشمندان محقق انرژی رایگان را سرکوب کنند، پیدا نشده است. ویدئوی گفته شده کاملا غلط است و آدرس غلط می‌دهد. اطلاعات راجع به نیکولا تسلا نیز تحریف شده و اغراق آمیز است.

نظر شما در خصوص منبع انرژی بی پایان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. درود،عرض ادب
    واقعا چقدر با غرض نوشته شده این مطلب..کم کم شک‌کردم که برای دولت ها کار میکنید و یا ابدا از علم حقیقی،سهمی جز خواندن مطالب نداشتید.
    نویسنده گرامی،
    بنده وسیله ای دینامی شکل دیدم در یک کلیپ متعلق به مخترعی که این وسیله دینام مانند،همزمان که برق خودش رو تولید میکرد،قادر به تولید برق کافی برای یک ساختمان ۴ طبقه بود..این مستند توی یوتیوب بود،
    اما،
    با چشمان خودم دوستی رو دیدم که با تغییراتی جزئی،تمامی ماشین آلات سنگین کارگاهش،نظیر دستگاه تراش و برش و غیره، خودشون برق خودشون رو تامین میکنند و این تازه حدود پانزده سال پیش بود توی شهرستانی در کشور خودمون!

    کما اینکه دوستی رو هم اکنون میشناسم که گمنام،کولری آبی اختراع کردند که هم تنفس داخلی هست،هم برق خودش رو تولید میکنه و فقط برای استارت،نیاز به وصل بودن به برق شهری داره..
    متاسفانه کسی دوست نداره تجارت کثیف انرژی به پایان برسه و مردمان،وادار به اطاعت،بیگاری و بردگی برای سودجویان نباشند.
    مطمئنم علم بقدری پیشرفت کرده که اگر تعصباتتون رو کنار بگذارید،چیزهای جالبی خواهید یافت که خیلی هم اتفاقا حقیقی هستند،نه پارانرمال،بلکه اگر فهممون رو از جهان بالا ببریم،خیلی هم نرمال هستند.
    سپاس،با آرزوی آگاهی و بیداری برای همگی‌مون.

  2. سلام خيلي ممنونم كه اينجور مطالب را ميزاريد؛بله تسلا اين انرژي را كشف كرده بود زندگي تسلا از دهه 30 به بعد كاملا مبهم و ناشناخته بوده و آخرين اختراع وي در سال1928 نوعي وسيله ي ديسكي شكل بوده كه شباهت انكار ناپذيري به يوفو هاي امروزي داشته تسلا ادعا ميكرد اين وسيله قادر به توليد الكتريسيته رايگان بوده.

  3. نه په توماس ادیسون کشف کرد ! …
    بچه دبستانی های ژاپنی رگلاتورش رو بلدن درست کنن ..برید ازشون یاد بگیرید …