خداحافظی با آیفون

دست کم 10 سال با خداحافظی از آیفون و جایگزین شدن آن با واقعیت افزوده فاصله داریم

تحلیلگر معروف اپل، مینگ چی کو می گوید که اپل قصد دارد تا 10 سال آینده، پروژه خداحافظی با آیفون را استارت بزند. بیایید ببینیم ماجرا چیست!

تحلیلگر معتبر اپل، مینگ چی کو اطلاعات جالبی را به همراه یادداشتی برای مشتریان اپل فرستاده است و چون توسط چی کو نوشته شده است، احتمال وقوع این پیش بینی بسیار زیاد است. بیایید شروع کنیم و ببینیم آقای کو چه اطلاعاتی برایمان دارد!

یادداشت کو شامل نظرات جالب و مهمی می‌شود. اول از همه وی معتقد است که اپل تا ده سال دیگر هدست واقعیت مجازی را جایگزین آیفون خواهد کرد. مورد دوم چیزی نیست جز اینکه قرار است به زودی در یک دنیای واقعیت مجازی زندگی کنیم و مدیر عامل اپل، تیم کوک، گفته است که به عنوان یک فناوری شیفته آن است.

خداحافظی با آیفون و خوشامدگویی به واقعیت مجازی

اپل آیفون اولین بار در سال 2007 و توسط مدیر عامل اپل، استیو جابز، به جهانیان معرفی شد. با نگاهی گذرا به گذشته می‌توان دریافت که تاثیری که آیفون داشته است، به معنای واقعی کلمه دنیا را با صفحه نمایش لمسی و عملکرد سیستمی خود تغییر داده است.

عادلانه خواهد بود اگر بگوییم که صنعت تولید گوشی‌های هوشمند بدون آیفون کامل نمی‌شد. بخشی از این تکامل و توسعه یافتگی را مرهون اپل هستیم. کو در یادداشت‌هایش درباره آینده آیفون می‌نویسد که این شرکت مصمم است تا ده سال دیگر آیفون را با واقعیت مجازی جایگزین کند.

خداحافظی با آیفون

مینگ چی کو همچنین اضافه می‌کند که بر اساس تقاضایی که برای ABF (استانداردی برای عملکرد بالای سی پی یو) وجود دارد، اپل نیز می‌خواهد یک میلیارد واحد از هدست واقعیت مجازی‌اش را عرضه کند و این حرکت کاملا منطقی و عقلانی است چرا که آیفون‌ها یک میلیارد کاربر فعال دارند.

آقای کو همچنین بیان می‌کند که در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال آیفون وجود دارد. اگر هدف اپل جایگزین کردن هدست واقعیت مجازی در طی ده سال باشد، به این معنی است که اپل در 10 سال آینده حدود یک میلیارد دستگاه خواهد فروخت.

این تحلیلگر در یادداشت‌هایش نوشته است که اپل هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته و باید ببینیم که می‌خواهد در دهه آتی این فناوری را جایگزین آیفون کند یا نه! همچنین آقای چی کو می‌گوید که در صورت وقوع چنین چیزی محصول جدید باید با به جای پشتیبانی کردن از برنامه‌های اختصاصی از طیف وسیع‌تری از برنامه‌ها پشتیبانی کند.

این تحلیلگر همچنین می‌افزاید که:

اگر هدست واقعیت مجازی تنها به عنوان لوازم جانبی مک یا آیفون پا به میدان بگذارد، منجر به رشد این محصول نخواهد شد. یک هدست واقعیت مجازی که مستقل کار می‌کند بدین معنی است که اکوسیستم اختصاصی خود را دارد و تجربه کاربری کامل و منعطفی را به ارمغان خواهد آورد.

وبسایت 9to5Mac با نگاهی به یادداشت‌های کو می‌گوید که جزئیاتی در خصوص شایعه هدست واقعیت مجازی اپل دارد. کو عنوان می‌کند که این دستگاه با همان قدرت محاسبه مک و در سال 2022 رونمایی می‌شود. تنها تفاوت اساسی این دستگاه با سایر رقبایش، پردازنده بسیار قدرتمند آن خواهد بود.

وی معتقد است که اولین نسل از این هدست بدون نیاز به لینک شدن به آیفون کار خواهد کرد و حتی برای دستگاه‌های خاموش نیز پردازش می‌کند. ایشان در دیگر یادداشت‌هایش می‌نویسد که هدست واقعیت مجازی اپل هم رده مک (کامپیوتر) خواهد بود و قدرت محاسباتی آن را خواهد داشت. این دستگاه به صورت مستقل و بدون نیاز به کامپیوترها کار می‌کند و از طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی پشتیبانی خواهد کرد. (مانند آیفون تنها از برنامه‌های اختصاصی بهره نخواهد بود و عمومی‌تر است)

هدست واقعیت مجازی اپل دو پردازنده دارد

خداحافظی با آیفون

این تحلیلگر موثق می‌گوید که اپل قصد دارد از این هدست در فصل چهارم سال 2022 رونمایی نماید و این دستگاه مجهز به دو پردازنده خواهد بود. او می‌گوید که پردازنده این دستگاه دارای قدرتی همانند تراشه M1 که در مک به کار رفت، است. مینگ چی کو همچنین ادامه می‌دهد که انتظار دارد هدست واقعیت مجازی اپل از پنل اولد 4K میکرو برخوردار باشد.

واقعیت مجازی یک نوع شبیه سازی است که می‌تواند مشابه یا متفاوت از جهان واقعی باشد. در یادداشت چی کو توضیح عملکرد پیچیده این هدست نیز دیده می‌شود. در واقع هدست واقعیت مجازی اپل از یک پردازنده قدرتمند برای محاسبات سنگین بهره می‌برد و قدرت آن از آیفون نیز بیشتر است.

برای مثال هدست واقعیت مجازی اپل برای نمایش ویدئوها از طریق AR مدل‌های اپتیکال 6 یا 8 را در یک زمان در اختیار کاربران می‌گذارد در حالی که این عدد در آیفون 3 است. به نظر شما اپل تا چه اندازه در ماجرای خداحافظی با آیفون مصمم است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*