خودرو برقی سازنده کلاشینکف

سازنده اسلحه کلاشینکف خودرو ساز شد + عکس

سازنده اسلحه کلاشینکف پا به دنیای خودروسازی گذاشته است، اما نتیجه تلاش این شرکت برای تولید خودرو چطور به نظر می‌رسد؟

کمتر کسی است که اسم سلاح AK-47 یا اصطلاحاً کلاشینکف را نشنیده باشد. این سلاح در اصل توسط میخائیل کلاشنیکف، سپهبد روسی و مخترع و مهندس نظامی ساخته شده بود اما در حال حاضر شرکتی با نام کلاشینکف وجود دارد که در حوزه سلاح، خودرو های بدون سرنشین و ربات‌های نظامی فعالیت می‌کند.

این شرکت روسی با رشد روزافزون بازار خودروهای برقی، دو پنتت از خودروهای برقی خود را به اشتراک گذاشته است. کلاشینکف نمونه اولیه اولین خودرو برقی خود را در سال 2018 به نمایش گذاشت که به هیچ وجه ظاهر زیبا و جذابی نداشت ولی با این حال، این طراحی‌های جدید کمی بهتر به نظر می‌آیند.

این دو خودرو برقی از کلاشینکف به‌تازگی در اداره ثبت اختراعات روسیه به ثبت رسیده‌اند. یکی از آن‌ها UV-4 نام دارد و دیگری، خودروی سه چرخه بی‌نامی است که پیش از این مشاهده نکرده بودیم.

خودرو UV-4 دارای چهار چرخ است و در تصاویر منتشر شده از آن، بدنه لخت خودرو به همراه درب‌های نظامی را مشاهده می‌کنیم. این خودرو 3398 میلی‌متر طول، 1498 میلی‌متر عرض و 1778 میلی‌متر ارتفاع دارد.

خودرو برقی سازنده کلاشینکف

خودرو UV-4 ممکن است از قابلیت‌هایی نظیر سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی و سیستم تعلیق قابل تنظیم بهره ببرد. البته با این طراحی نمی‌توان انتظار فضای داخلی جالب توجه‌ای را از آن داشت. UV-4 از یک پیشرانه برقی با قدرت 67 اسب بخار برخوردار است که حداکثر سرعت آن به 80 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برد آن با یک بار شارژ، 149 کیلومتر تخمین زده شده است.

این درحالی است که خودروی سه چرخه بی‌نام کلاشینکف حتی ابعاد کوچک‌تری دارد و طراحی قسمت جلویی آن مشابه UV-4 اما بدون درب است.

در حال حاضر مشخص نیست که کلاشینکف این دو خودرو برقی را چه زمانی و با چه قیمتی در بازار به عرضه خواهد رساند و باید منتظر اخبار رسمی بیشتر از سوی این شرکت بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فکر کنم موفق شدن پراید بسازند