حالت خدا یا God Mode

چگونه حالت خدا یا God Mode ویندوز 11 را فعال کنیم

مانند ویندوز 7، حالت خدا یا God Mode در ویندوز 11 نیز وجود دارد. در این مطلب نحوه فعال سازی حالت خدا را در Windows 11 شرح خواهیم داد.

آیا از اینکه دنبال تنظیمات و صفحه کنترل خود بگردید تا به ابزارهای پشتیبان دست یابید و یا ساعت سیستم خود را تغییر دهید، خسته شده‌اید؟ مثل نسخه‌های قبلی، ویندوز 11 نیز ویژگی «حالت خدا» یا «God Mode» دارد که به شما امکان ایجاد یک میانبر دسکتاپ برای مدیریت تنطیمات را می‌دهد.

حالت خدای ویندوز یا God Mode که به عنوان صفحه کنترل اصلی شناخته می‌شود، برای اولین بار در ویندوز 7 فعال شد. گر چه حالت God Mode هیچ کنترل جدیدی به رایانه شما اضافه نمی‌کند، در عوض امکان دسترسی سریع به تنظیمات را فراهم می‌آورد. تمامی این تنظیمات در دسته بندی‌های واضح و روشن سازماندهی شده و به همراه آن قابلیت جستجو نیز وجود دارد.

فعال سازی حالت خدا یا God Mode ویندوز 11

فعال کردن حالت خدا در ویندوز 11 آسان است. راهنمایی که در زیر خواهد آمد، برای کسانی که حوصله خواندن راهنماهای طولانی و مفصل را ندارند بسیار کاربردی است. اکنون بیایید طریقه فعال سازی God Mode را بیاموزیم. با گجت نیوز باشید.

برای این کار ابتدا باید از یک حساب Administrator Privileges استفاده کنید. در دسکتاپ خود راست کلیک کرده و گزینه آیتم جدید را انتخاب کنید. سپس روی پوشه کلیک کنید. روی صفحه دسکتاپ شما باید یک آیکون پوشه خالی ایجاد شده باشد.

حالت خدا یا God Mode

روی این پوشه راست کلیک کرده و از طریق انتخاب گزینه «Rename» عبارتی که در زیر نمایش داده می‌شود را در آن جایگذاری کنید.

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

دکمه اینتر را پس از تغییر نام فشار دهید. اکنون باید این پوشه به شکل یک آیکون کنترل پنل تبدیل شود و نام آن God Mode باشد. دوبار روی این آیکون کلیک کنید تا صفحه کنترل اصلی برایتان ظاهر شود و سپس تنظیمات رایانه خود را یکی یکی تغییر دهید.

اگر می‌خواهید که آیکون حالت خدای شما نام دیگری داشته باشد، می‌توانید کد بالا را در پوشه دیگری کپی و یک پوشه دیگر روی کامپیوتر خود ایجاد کنید. روی گزینه تغییر نام پوشه کلیک کرده و کد بالا را در آن قرار دهید و جایی را که با اسم God Mode مشخص شده با نام دلخواه تغییر دهید. مثلا بنویسید: «حالت خدای من»

گر چه حالت خدا جالب است اما توجه داشته باشید که اگر برخی تنظیمات آن را نمی‌فهمید هرگز آنها را تغییر ندهید. همچنین اگر تمایلی به استفاده از حالت خدا و تماشای لیست طولانی آن ندارید، می‌توانید از منوی استارت، تنظیمات را اعمال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*