تیوولی اسپشیال

تیوولی اسپشیال ، محصول جدید رامک خودرو در راه بازار ایران + مشخصات

تیوولی اسپشیال به عنوان محصول جدید رامک خودرو در راه بازار ایران است. در ادامه با مشخصات و امکانات نسخه اسپشیال کراس اوور تیوولی توربو آشنا می‌شویم.

در حالی که سانگ یانگ به دلیل بحران مالی مدتی قبل تا مرز ورشکستگی نیز پیش رفته بود، اما این برند خودروسازی کره‌ای در ایران از وضعیت نسبتا بهتری بهره می‌برد و رامک خودرو به عنوان مونتاژکننده محصولات این خودروساز هر از گاهی محصولات جدیدی از آن را به بازار عرضه می‌کند. البته این محصولات از جمله رکستون امپرور با مشکل قیمت‌گذاری مواجه‌اند و به دلیل قیمت زیاد نسبت به رقبا نتوانستند در بازار ایران بدرخشند.

علاوه بر این، مدل توربو سانگ یانگ تیوولی که با نام فایتر به بازار عرضه شده نیز در بازار با قیمت حدود 1 میلیارد و 220 میلیون تا 1 میلیارد و 250 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و به همین دلیل از این خودرو آنچنان که باید استقبال نشده و حواله‌داران این کراس اوور کره ای نیز به دنبال فروش آن هستند. با این وجود رامک خودرو هم‌اکنون قصد دارد دومین تیپ سانگ یانگ تیوولی توربو را با نام تیوولی اسپشیال به بازار عرضه کند.

مشخصات تیوولی اسپشیال

تیوولی اسپشیال

تیوولی اسپشیال در طراحی ظاهری خود اکنون به مه‌شکن‌های سه‌تایی روی سپر مجهز شده که آن را با تیوولی فایتر متمایز می‌سازد. علاوه بر این، تیوولی اسپشیال نسبت به نسخه فایتر از امکانات جدیدی نیز بهره می‌برد که از جمله آنها می‌توان به رادار نقطه کور، تهویه اتومات دوگانه، شارژر وایرلس، سردکن صندلی‌های جلو، تنظیم گودی کمر صندلی راننده و تنظیم برقی صندلی راننده اشاره کرد.

تیوولی اسپشیال

این خودرو به یک موتور 1.5 لیتری توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 161 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعت اتوماتیک آیسین نیز وظیفه انتقال قدرت تولیدی از این پیشرانه به چرخ‌های جلو را بر  عهده دارد. با توجه به این که این تیپ نسبت به تیوولی فایتر از آپشن‌های بیشتری بهره می‌برد، اکنون جایگاه این کراس اوور کره‌ای در میان کراس اوورهای مونتاژی ارتقا خواهد یافت. البته رقبای چینی جدید از جمله چری تیگو 8، دیگنیتی، فیدلیتی و کی ام سی کی 7 نیز به بازار عرضه شدند که رقابت را برای این کراس اوور کره‌ای دشوار خواهند کرد.

تیوولی اسپشیال

محصول جدید رامک خودرو علاوه بر رقبای چینی جدید خود برای موفقیت با موانع دیگری نیز مواجه خواهد بود. در واقع هرچند تیوولی اسپشیال از کابین پر آپشن بهره می‌برد، اما طراحی آن در داخل و خارج همانند سایر تیوولی‌ها است. پیشرانه آن نیز با موتور استفاده شده در رقبا تفاوت زیادی نداشته و قدرت آنها در یک سطح است. همچنین رامک خودرو به دلیل بد عهدی در تحویل تیوولی‌های ثبت نامی در میان مونتاژکننده‌ها بدنام شده و حتی اگر باز هم بتواند اعتبارش را به دست آورد، ضعیف بودن خدمات پس از فروش آن باعث خواهد شد تا مشتریان به دنبال گزینه‌های دیگری بروند.

تیوولی اسپشیال برای خانواده‌های پرجمعیت نیز گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود. در واقع فردا موتور با FMC T5، مدیران خودرو با چری تیگو 7 پرو، بهمن موتور با فیدلیتی پرایم 7 نفره و کرمان موتور با کی ام سی کی 7 که از کابین جادارتری بهره می‌برند می‌توانند به گزینه اول خانواده‌ها تبدیل شوند. البته رامک خودرو نیز در میان محصولات خود از شاسی بلند جاداری مانند رکستون بهره می‌برد، اما رکستون در نسخه G4 حدود 2 میلیارد و 800 میلیون تومان و در مدل امپرور حدود 3 میلیارد و 650 میلیون تومان قیمت دارد.

همچنین نیسان جوک اسپرت را می‌توان رقیب سرسخت تیوولی توربو دانست. البته قیمت تیوولی فایتر نسبت به جوک اسپرت حدود 250 میلیون تومان کمتر است، اما تیپ اسپشیال به دلیل آپشن‌های جدید از لحاظ قیمتی به سطح جوک اسپرت خواهد رسید، اما باید بدانید جوک اسپرت از کیفیت و بازار بهتری بهره می‌برد و موتور 190 اسب بخاری آن از موتور استفاده شده در تیوولی اسپشیال قدرتمندتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سلام.من یکی از حواله داران رامک خودرو هستم که تیر۹۶ثبت نام کرده ام و ۵سال هست با وعده های
    پوچ و واهی بهدنبال خسته کردن مشتریان هست تا ایشان حواله رابه ثمن بخس که همان مبلغ واریزی ۶۰یا۷۰و۸۰ میلیون تومن هست به شرکت واگذار نمایند و این درحالی است که آن موقع قیمت این خودرو ۱۰۰میلیون بوده و شرکت به بهانه های مختلف سعی در خسته کردن مشتریان خود دارد و تا بحال حتی یک دستگاه خودرو تیوولی هم به مشتریان به قیمت تعهد کرده وقرارداد تحویل نداده است و این خودروهای داخل بازار همان خودروهایی است که در شرکت نورا موتور پارس مونتاژ میکند و به همان حواله های انصرافی که از مشتریان وکالتش را گرفته است اختصاص میدهد وبا اسم تحویل به مشتری تبلیغاتی راه انداخته است .ولی از گلوی خودشان و فرزندانشان مثل چرک وخون آبه بیرون خواهد زد این پول مشتریان.ان شا الله

  2. مال مردم خورهاثبت نامی دی ۹۶
    حق مردم اصل پول وسودش رابدهید
    خدایاقدرت خودت رانشان بده
    یاالله یاحق

  3. سلام من از ثبت نام کنندگان سال ۹۷ برای خودرو تیوولی رامک خودرو هستم
    بیش از ۳هزار شاکی از سال ۹۷ هنوز منتظر تحویل خودرو از این شرکت هستند و پرونده این‌شرکت همچنان در دادگاه ها در حال بررسی عجیبه که انوز تبلیغات فروش و ادامه فریب مردم رو همچنان ادانه میده