سویه اُمیکرون کرونا

علائم سویه اُمیکرون کرونا چیست؟

علائم سویه اُمیکرون کرونا به تازگی توسط رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی اعلام شده است. اکثر مبتلایان به این بیماری ۴۰ سال به پایین هستند.

آنجلیک کوتزی، رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی،‌ در ارتباط با علائم گونه جدید کرونا عنوان کرد که مبتلایان به سویه اُمیکرون کرونا علائمی نظیر دردهای عضلانی و خستگی یک یا ۲ روزه را تجربه خواهند کرد و تاکنون در بین بیماران کمبود بویایی و چشایی مشاهده نشده است. البته سرفه خفیف نیز یکی از علائم دیگر این بیماری است. افراد آلوده به این سویه کرونا هم‌اکنون تحت درمان خانگی قرار دارند،‌ اما افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند ممکن است شرایط سختی را تجربه کنند.

دستیابی به اطلاعات بیشتر در خصوص سویه اُمیکرون کرونا

وی در ادامه عنوان کرد که انجمن پزشکی آفریقای جنوبی نهایتا تا ۲ هفته دیگر به اطلاعات گسترده‌تری در ارتباط با سویه اُمیکرون کرونا دست پیدا خواهد کرد. هم‌اکنون برخی از مبتلایان بستری شده ۴۰ ساله یا کمتر هستند.

رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی در ادامه بیان کرد که بیماران وی مشکل خاصی نداشته‌اند،‌ اما نگران است سویه جدید کرونا بیماران مسن یا افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند را بیشتر درگیر کند؛ مخصوصا افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری قلبی و دیابت.

در پی شیوع گونه جدید کرونا سفر به بسیاری از کشورهای آفریقای جنوبی از سوی برخی از کشورها مانند استرالیا، کانادا،‌ ایالات متحده آمریکا و… ممنوع اعلام شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*