کرونای خطرناک آفریقایی

کرونای خطرناک آفریقایی به اروپا رسید

وزیر بهداشت بلژیک از شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونای خطرناک آفریقایی در این کشور خبر داد. ورود سویه جدید کروناویروس به اروپا موجی از نگرانی‌ها را به همراه داشت.

اخیرا دانشمندان از شیوع گونه جدید و خطرناک کرونا با نام B.1.1.529 در آفریقای جنوبی، بوتسوانا و هنگ کنگ خبر دادند که موجی از نگرانی‌ها را در سراسر جهان به همراه داشت. بلافاصله پس از آن ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا به تمام کشورها هشدار داد که اگر تمهیدات لازم در نظر گرفته نشود سویه جدید کروناویروس حتما به کشورهای بیشتری منتقل خواهد شد. اکنون پس از مدت کوتاهی از هشدار وزیر بهداشت بریتانیا، فرانک وندنبروک، وزیر بهداشت و امور اجتماعی بلژیک از شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونای خطرناک آفریقایی در این کشور اروپایی خبر داد تا تعداد کل مبتلایان به این سویه جدید در سراسر جهان به 85 نفر برسد.

شناسایی کرونای خطرناک آفریقایی در بلژیک

کرونای خطرناک آفریقایی

وزیر بهداشت و امور اجتماعی بلژیک در ادامه گفته‌های خود اعلام کرد سویه جدید کرونا در یک مسافر واکسینه نشده که در 20 آبان از کشور مصر به بلژیک سفر کرده بود شناسایی شد. وی افزود البته نتیجه تست این فرد در اول آذرماه به ثبت رسیده است.

در حالی نتیجه تست کرونای این مسافر واکسینه نشده از مصر حدود 11 روز پس از سفر به بلژیک مثبت شد که وی طی این مدت فقط به علائم خفیفی مانند آنفولانزا دچار شده بود. گفتنی است عدم ارتباط این فرد با آفریقای جنوبی یا سایر کشورهای جنوب آفریقا نشان می‌دهد این ویروس بر خلاف تصور سازمان بهداشت جهانی احتمالا در مناطق دیگری از جهان نیز شیوع پیدا کرده است.

پس از شناسایی کرونای خطرناک آفریقایی در بلژیک، سایر کشورهای اروپایی نیز انگلیس، ایتالیا و آلمان نیز تمهیداتی چون بستن مرزهای هوایی خود را در نظر گرفتند. همچنین وزیر بهداشت بریتانیا اعلام کرد در حال حاضر در بریتانیا هیچ موردی از ابتلا به سویه جدید کرونا شناسایی نشده است، اما باید بسیار محتاط بود؛ چرا که اثربخشی واکسن‌های فعلی در مقابل این جهش کمتر بوده و قدرت انتقال آن نیز بیشتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*