فیلم لیکریش پیتسا

نظر منتقدان درباره فیلم لیکریش پیتسا

یکی از تحسین شده‌ترین فیلم‌های سال جاری، فیلم لیکریش پیتسا به کارگردانی پل توماس اندرسن بوده که به تازگی منتشر شده است. در ادامه می‌توانید خلاصه نقدها و نظرات منتقدان مختلف را درباره این اثر مطالعه کنید.

«لیکریش پیتسا» (Licorice Pizza) یک فیلم آمریکایی درام و کمدی با محوریت داستانی رسیدن به سن بلوغ محصول کشور آمریکاست که توسط «پل توماس اندرسن» نویسندگی و کارگردانی شده است. اندرسن علاوه بر وظایف گفته شده به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان و فیلم‌برداران نیز در پروژه فیلم لیکریش پیتسا فعالیت داشته است. «آلانا هایم»، «کوپر هافمن»، «شان پن»، «تام ویتس»، «بردلی کوپر» و «بنی سافدی» در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم لیکریش پیتسا در هفته جاری در تاریخ 26 نوامبر 2021 (5 آذر 1400) به صورت محدود در سینماهای منتخب ایالات متحده آمریکا اکران گردید و قرار است اکران گسترده آن در تاریخ 25 دسامبر 2021 (5 دی 1400) انجام شود. این فیلم توانست مورد تحسین ویژه منتقدان قرار گیرد.

داستان این فیلم دهه 1970 میلادی رخ می‌دهد، جایی که «آلانا کین» و «گری ولنتاین» در دره سن فرناندو کالیفرنیا در کنار یکدیگر حال بزرگ شدن هستند و عاشق هم می‌شوند. فیلم لیکریش پیتسا روایتگر مسیر خیانت آمیز عشق اول در زندگی است.

نظرات منتقدان درباره فیلم لیکریش پیتسا

در وب سایت بازبینی جمعی «روتن تومیتوز» (Rotten Tomatoes)، 91 درصد از 81 نقد مثبت بوده و میانگین نمره 8.5 از 10 را به همراه داشته است. وب سایت «متاکرتیک» (Metacritic) که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس 35 نقد، امتیاز 90 از 100 را به فیلم اختصاص داده است و به این فیلم به عنون تحسین جهانی اشاره داشته است.

طبق نظرسنجی که از مخاطبانی که این فیلم را تماشا کردند انجام شد، 87 درصد به آن امتیاز مثبت دادند که 73 درصد از آنان قطعاً این فیلم را برای تماشا کردن به دیگران پیشنهاد می‌دهند. در ادامه می‌توانید بخشی از نظرات منتقدان را مطالعه کنید.

«جانی اولکسینسکی» از «نیویورک پست» – امتیاز 100 از 100

اینکه تماشای اولین تجربه بازیگری کوپر هافمن، پسر بازیگر فقید «فیلیپ سیمور هافمن»، یک تجربه احساسی است، اتفاقی اجتناب ناپذیر بود. پدر وی نابغه بازیگری و برنده جایزه اسکار در سال 2014 درگذشت… با این حال، چیزی که ما هرگز نمی‌توانستیم تصورش را هم بکنیم، این است که اولین عملکرد کوپر، پیج iMDB وی حتی عکس ندارد، یکی از بهترین عملکردهای سال جاری در فیلمی که به راحتی می‌توان آن را بهترین فیلم سال دانست خواهد بود.

«جاستین چنگ» از «لس آنجلس تایمز» – امتیاز 100 از 100

در فیلم لیکریش پیتسا، اندرسن توانسته با غربال در میان هاله‌ای از داستان‌های تزیین شده و خاطرات نیمه فراموش‌شده، چیزی را گرد هم آورد که در سال جاری بین همه فیلم‌های آمریکایی واقعی‌تر، دردناک‌تر و ملموس‌تر است.

«کلینت ورثینگتن» از «کانسیکوئنس» – امتیاز 100 از 100

فیلم لیکریش پیتزا بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های سال و کارنامه کارگردانی اندرسن است.

«دانا استیفنز» از مجله «اسلیت» – امتیاز 90 از 100

به لطف هنرنمایی بازیگران جدیدش، مثل هافمن جذاب و هایم فوق العاده کارزماتیک، دوست داشتم مدت بیشتری در دنیای فیلم می‌ماندم؛ چیزی که به سختی می‌توانم در مورد فیلم‌های اخیرا آن را بیان کنم.

«آنتونی لین» از مجله «نیویورکر» – امتیاز 90 از 100

واقعاً که این فیلم را می‌شود شادترین ساخته اندرسن تا به امروز نامید. فیلمی دوستانه، آرام و گسترده. نکته عجیب این است که از نظر مکان و زمان، همان چیزی‌ست که «بویی»، یکی از شخصیت‌های رمانی پرفروش، آن را یک رابطه کوچک حال به هم زن خطاب می‌کرد.

«سیدانت ادلاخا» از روزنمه «آبزرور» – امتیاز 88 از 100

فیلم لیکریش پیتزا روایتگر لحظه بین پرش و سقوط است؛ روایتگر احساس بی وزنی هنگامی به سرعت در حال سقوط هستی.

«تارا بنت» از وب سایت «آی جی ان» – امتیاز 60 از 100

چیزی که اندرسن در این فیلم روایت نکرده، زندگی درونی شخصیت‌های فیلم است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*