سایپا پی 90

اطلاعاتی جدید از خودرو سایپا پی 90 یا ال 90 ایرانی منتشر شد + عکس

خبرها حاکی از آن است که خودرو سایپا پی 90 یا ال 90 ایرانی با قوای محرکه کاملا جدید تا پایان سال 1402 به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه با جزئیات محصول جدید سایپا آشنا می‌شویم.

پس از این که آمریکا علیه صنعت خودرو ایران تحریم‌های جدیدی را وضع کرد، خودروسازان خارجی از جمله رنو از بازار ایران خارج شدند و گروه خودروسازی سایپا نیز پروژه تولید ال 90 را به دلیل این که قوای محرکه و بخش زیادی از قطعات آن داخلی‌سازی نشده بود متوقف کرد.

جزئیات ساخت سایپا پی 90

سایپا پی 90

البته اگر سایپا خودرو ال 90 یا تندر 90 را در شرایط فعلی به تولید می‌رساند، قادر به پاس کردن استانداردهای 85 گانه نبود، اما اکنون این گروه خودروسازی برای زنده کردن پلتفرم این محصول پروژه جدیدی را در نظر گرفته است که طبق آن قصد دارد پی 90 یا ال 90 ایرانی را با قوای محرکه کاملا جدید به بازار عرضه کند. خودرو P90 نسبت به ال 90 یک فیس لیفت خواهد بود و مدیران گروه خودروسازی سایپا اعلام کردند نسخه اولیه آن با گیربکس دستی و تا پایان سال 1402 به بازار عرضه خواهد شد.

خودرو P90 از نظر حجم کاری یکی از پروژه‌های بسیار پرچالش این شرکت خواهد بود؛ زیرا شرکت رنو به سایپا اجازه نداد تا قطعات مهم ال 90 را داخلی‌سازی کند. گفتنی است داخلی‌سازی تمام قطعات توسط سایپا زمان‌بر بوده و همچنین برخی از قطعات نیز به شکل مهندسی معکوس شده و بسیاری از آنها نیز قطعات جدید خواهند بود؛ زیرا این گروه خودروسازی قصد دارد پیشرانه، گیربکس و اکسل این خودرو را به شکل کامل تغییر دهد. از این رو قوای محرکه P90 به ال 90 شباهتی نخواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*