صنعت متاورس

پیش بینی درآمد نجومی برای صنعت متاورس تا سال ۲۰۲۵

صنعت متاورس طی ماه‌های اخیر رشد خوبی داشته و برخی منابع مدعی‌اند که درآمد این حوزه تا سال 2025 نجومی خواهد بود. میزان درآمد متاورس چقدر است؟

حوزه نوپای متاورس، شرکت‌های مختلفی را جذب خود کرده و تمرکز آنها روی این موضوع، نویدبخش پیشرفت روزافزون آن است. اکنون شرکت ترندفورس پیش‌بینی جالبی از درآمد متاورس در چهار سال آینده کرده است.

این شرکت معتقد است که تا چهار سال آینده شرکت‌هایی که از نسل چهارم فناوری استفاده می‌کنند، میزان درآمد متاورس را به رقم 540 میلیارد دلار می‌رسانند. از جمله کارهای اصلی متاورس دوقلوهای دیجیتالی است که در ادامه به مرور آن می‌پردازیم.

صنعت متاورس و درآمد نجومی تا سال 2025

موضوع دوقلوهای دیجیتالی همان ایجاد نمونه‌های مشابه اشیای واقعی در دنیای مجازی است. فناوری مذکور در حال حاضر منحصر به برخی شرکت‌ها است و مطابق پیش‌بینی‌های اخیر، طی چند سال آینده فراگیر می‌شود و رشد خوبی خواهد داشت.

از جمله شرکت‌هایی که به حوزه متاورس ورود کرده‌اند می‌توان به مایکروسافت، بوئینگ، اریکسون و Unilever اشاره کرد. مثلا مایکروسافت از متاورس برای شبیه سازی جهان واقعی توسط کاربران استفاده می‌کند یا بوئینگ برای ساخت موتور هواپیما و نیز شرکت Unilever برای شبیه سازی خطوط تولید و کاهش زباله از آن بهره می‌گیرند.

صنعت متاورس

ترندفورس همچنین در خصوص رشد این دوقلوهای دیجیتالی عنوان می‌کند:

فناوری دوقلوهای دیجیتالی در واکنش به خیز متاورس و پیچیدگی فزاینده مدل‌های شبیه سازی دیجیتال که برای ساخت محصولات استفاده می‌شوند، به سمت پیاده سازی‌های گسترده‌تر و عملیات‌های عمیق‌تر خواهد رفت. از این رو فناوری‌های مرتبط با دوقلوهای دیجیتالی هم در بازار ظهور پیدا می‌کنند.

در بازه زمانی کوتاه مدت و میان مدت، کاربردهای متاورس و دوقلوهای دیجیتالی به آموزش نیروی انسانی و کنترل‌های از راه دور و نیز نظارت بر انرژی منحصر خواهد شد اما در بازه طولانی‌تر می‌توان برای شبیه سازی کامل کارخانه‌ها از آن بهره برد و تعامل میان شرکت‌ها را به حد اعلی خود رساند.

به نقل از ترندفورس برخی شرکت‌ها مانند بوش، اشنایدر الکتریک، هایر و فاکسکان موقعیت خوبی برای استفاده از صنعت متاورس دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*