مرسدس بنز

عجیب ترین خودرو مرسدس بنز معرفی شد؛ یک آفرودر خاص با طراحی منحصر به فرد

مرسدس بنز از یک خودروی آفرود خاص که با همکاری طراح معروف لویی ویتون و آف وایت طراحی شده، رونمایی کرد. در ادامه با تصاویر و مشخصات این خودرو همراه گجت نیوز باشید.

مرسدس بنز به‌تازگی از کانسپت Project MAYBACH رونمایی به عمل آورده که یک خودروی کوپه برقی آفرود است. این کانسپت در واقع حاصل همکاری این شرکت با طراح مد معروف «ویرجیل ابلو» (Virgil Abloh) به حساب می‌آید. ویرجیل ابلو که طراح لویی ویتون و موسس آف وایت بود، اواخر ماه نوامبر گذشته درگذشت و اکنون این خودروی جذاب به خواست خانواده او معرفی شده است.

مرسدس بنز

مرسدس بنز برای ساخت Project MAYBACH به‌جای قرض گرفتن المان‌های مختلف خودروهای مایباخ، یک خودروی کاملاً جدید را از نو طراحی کرده است که این بار هدف متفاوتی دارد؛ نه گشت و گذار در خیابان‌های شهرهای مدرن، بلکه زدن به دل بیابان و رفتن به یک سفر آفرود هیجان‌انگیز. این شرکت می‌گوید این کانسپت نمونه‌ای از کنار گذاشتن محدودیت‌های کنونی در زمینه طراحی و تولید است.

Project MAYBACH با طول 6 متری، حتی از مایباخ اس 650 هم طویل‌تر است و نکته جالب توجه دیگر این خودرو این است که زیر پنل شفافِ کاپوت آن، پنل‌های خورشیدی گنجانده شده که به شارژ باتری کمک می‌کنند.

مرسدس بنز

فضای داخلی Project MAYBACH نیز با سایر خودروهای مایباخ تفاوت برجسته‌ای دارد ولی در توجه زیاد به جزئیات با مایباخ‌های دیگر مشترک است. صندلی کوچک با بالش پشت سر و دکمه‌ها و کنترل‌های درشت به همراه لوازم جانبی اختصاصی مایباخ نظیر تبر، برخی از ویژگی‌های فضای داخلی این خودرو هستند.

مرسدس بنز

جزئیات دیگر این خودرو مانند پیشرانه یا برد مسافت آن در حال حاضر مشخص نیست. همواره زمزمه‌هایی از عرضه یک خودروی کوپه از مایباخ به گوش می‌رسد اما معلوم نیست که آیا Project MAYBACH می‌تواند نشانه‌ای از این خودروی احتمالی باشد یا خیر. امید است مایباخ در آینده از این کانسپت برای طراحی خودروهای خود بهره بگیرد. مرسدس بنز، Project MAYBACH را این هفته در موزه روبل (Rubell Museum) در میامی به نمایش خواهد گذاشت.

مرسدس بنز

ویرجیل ابلو به‌عنوان اولین آفریقایی آمریکاییِ دارای سمت در لویی ویتون، عمدتاً به‌عنوان طراح مد شناخته می‌شد ولی همچنین در زمینه مبلمان، طراحی گرافیک و موسیقی فعالیت می‌کرد  و مشاهده می‌کنیم که با این همکاری با مرسدس بنز، بیش از پیش توانایی‌های خود را ثابت کرده است. البته کانسپت Project MAYBACH دومین همکاری ابلو و مرسدس بنز محسوب می‌شود. این دو در سال 2020 یک نسخه بازطراحی شده از مرسدس جی کلاس معروف به جی واگن را هم معرفی کرده بودند.

در ادامه تصاویر دیگری را از این آفرودر جذاب مرسدس بنز مشاهده می‌کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. شبی رویز رویس هستش .

  2. والله اینا احمقانه
    زه بغل پراید با برداشتن شیشه مثلثی عقبش ابش
    ممنون حال دوستان چطوره ایرانخر رو و شاخپا قرصاشون بشورن بعد بخورن

  3. همه یطرف فقط اون قهوه ساز رو داشبورد. دیگه نمیدونن چه امکاناتی بذارن رو ماشیناشون.درست مثل سایپا و ایرانخودرو.تا سال دیگه داشتن فرمون یه آپشن میشه براشون