سویه امیکرون

آیا واکسن های کرونا قادر به پیشگیری از سویه امیکرون هستند؟

جهش های جدید کرونا منجر به ایجاد سویه امیکرون شده که جدیدترین جهش کرونا محسوب می‌شود. آیا واکسن های کرونا در مقابل جهش امیکرون موثر هستند؟

طبق گفته‌های مدیر موسسه ملی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ویروسی، واکسن‌های موجود می‌توانند در مقابل سویه امیکرون مصونیت ایجاد کنند و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش دهند.

یکی از دانشمندان نظامی به نام یوسن ژو گفته است که سویه جدید جهش‌های زیادی داشته اما به معنای سرایت پذیری بیشتر از نوع دلتا نیست و واکسن‌ها در برابر آن خاصیت ایمنی‌زایی خواهند داشت. اما آیا واقعا باید آسوده خاطر باشیم؟

چه نوع واکسن هایی در مقابل سویه امیکرون ایجاد مصونیت می‌کنند؟

یوسن ژو در ادامه صحبت‌هایش توضیح داده است امیکرون همان ویروس کرونا جدیدی است که تاکنون تغییر خاصی نداشته است. وی همچنین بیان کرده که سویه جدید قادر به عبور از سد ایمنی بدن نیست و اگر هم عبور کند، واکسن‌ها جلوی پیشرفت و شدت بیماری را خواهند گرفت.

سویه امیکرون

ژو معتقد است:

در حال حاضر دانشمندان تلاش می‌کنند تا تشخیص دهند آیا سویه امیکرون ظرفیت تبدیل شدن به نوع بدتری از دلتا دارد یا خیر. همچنین در تلاش هستند تا نوع ایجاد آن و مصونیت‌گریزی‌اش را تخمین بزنند.

در پایان یوسن ژو به تمام مردم جهان توصیه کرد که از زدن ماسک غافل نشوند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کنترل سلامت و اجتناب از سفرهای غیر ضروری خود و دیگران را مصون نگاه دارند.

در حال حاضر سویه جدید امیکرون در 17 کشور مختلف شناسایی شده است. کشورهای درگیر و سایر کشورهایی که هنوز درگیر امیکرون نشده‌اند در تکاپوی اعمال محدودیت‌ها و تدابیری برای ممانعت از ورود این ویروس هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*