اسنپدراگون 8 نسل 1

کوالکام تایید کرد: اسنپدراگون 8 نسل 1 را سامسونگ می‌سازد

تازه‌ترین تراشه پرچمدار طراحی شده توسط کوالکام، موسوم به اسنپدراگون 8 نسل 1 اخیرا معرفی شد. این تراشه‌ساز پرآوازه، وظیفه تولید چیپست 4 نانومتری خود را به سامسونگ سپرده است.

در زمان رونمایی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام نام سازنده آن را فاش نکرد. حالا اما دو مقام ارشد کمپانی، اطلاعاتی را دراین‌باره بروز داده‌اند.

کریستیانو امون (مدیرعامل) و الکس کاتوزیان (مدیرکل بخش موبایل کوالکام) تایید کردند که برای تولید تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 به همکاری با Samsung Foundry ادامه می‌دهند. در سال 2020 نیز تراشه اسنپدراگون 888 با مشارکت سامسونگ تولید شد. این در حالی است که پیش‌تر کوالکام سفارش ساخت اسنپدراگون 865 و اسنپدراگون 855 را به کمپانی تایوانی TSMC داده بود.

البته شکل‌گیری جبهه مشترک کوالکام و سامسونگ، چندان هم عجیب نیست؛ به ویژه با توجه به اینکه احتمالا گوشی‌های سری گلکسی اس 22 با دو تراشه اسنپدراگون 8 نسل1 و اگزینوس 2200 در بازارهای مختلف عرضه می‌‌شوند.

پرچمدار جدید کوالکام در بازار تراشه‌های موبایل، جایگاهی هم‌ردیف با A15 Bionic اپل، Dimensity 9000 مدیاتک و همین اگزینوس 2200 سامسونگ دارد. تمام این چیپ‌ها از فناوری ساخت 4 نانومتری بهره می‌برند و نه تنها قدرت بی‌اندازه؛ بلکه بهره‌وری انرژی بالایی دارند. البته گفته می‌شود تراشه‌های ساخت TSMC از لحاظ بهره‌وری انرژی، کمی بهتر هستند.

انتظار می‌رود گوشی‌های شیائومی 12 و موتورولا اج 30 نخستین دستگاه‌های بهره‌مند از Snapdragon 8 Gen 1 باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*