خودروی برقی تویوتا

همکاری تویوتا با شرکت چینی BYD برای ساخت یک خودروی برقی

تویوتا با همکاری شرکت چینی BYD قدمی برای ساخت یک خودروی برقی جدید و پیشروی در بازار خودروهای برقی برداشته است.

تویوتا در تلاش برای پیروی از موج جدید صنعت خودرو و توسعه هرچه بیشتر خودروهای برقی، با شرکت چینی BYD روی یک خودروی برقی کار می‌کند.

این دو شرکت با همکاری یکدیگر این خودروی برقی سایز کوچک و مقرون به صرفه را اواخر سال آینده میلادی با قیمت 30 هزار دلار در چین عرضه می‌کنند. شرکت BYD در این همکاری فناوری اصلی و باتری‌های تیغه‌ای مخصوص برای این خودروی برقی را ارائه خواهد داد.

گفته می‌شود خودروی برقی تویوتا و شرکت چینی BYD کمی بزرگ‌تر از تویوتا کرولا خواهد بود. با این حال، همچنان بسیاری از جزئیات آن هنوز مشخص نشده است؛ از جمله اینکه آیا تویوتا قصد عرضه آن در کشورهای دیگر به‌جز چین را دارد یا خیر. باید منتظر ماند تا این دو شرکت با نزدیک‌تر شدن به عرضه این خودرو، اطلاعات بیشتری را در مورد آن به اشتراک بگذارند.

تویوتا همواره مشغول تحقیقات درباره خودروهای هیبرید و همچنین سوخت هیدروژنی بوده اما متاسفانه نتوانسته است در بازار رو به رشد خودروهای برقی همگام با سایر شرکت‌های بزرگ به جلو برود. این شرکت در مجموع خودروهای برقی محدودی را به عرضه رسانده و سهم آن از این بازار که امروزه بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته، بسیار ناچیز است. بازار خودروهای برقی به حدی رشد پیدا کرده است که در نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2021 که اخیراً برگزار شد، عمدتاً شاهد خودروهای برقی یا هیبرید بودیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*