قیمت خودرو

قیمت خودرو دوباره از دیوار، باما و شیپور حذف می‌شود؟

به دنبال افزایش نرخ ارز، وزارت صمت مدیران سایت‌های خرید و فروش آنلاین و پلتفرم‌های ارائه دهنده قیمت خودرو را احضار کرده است.

به دنبال عبور نرخ ارز از مرز ۳۰ هزار تومان، وزارت صمت دستور حذف قیمت خودروها از آگهی‌‌های ثبت شده در سایت‌های خرید و فروش آنلاین و پلتفرم های ارائه دهنده قیمت خودرو را صادر کرده است. در گذشته نیز این روش برای تنظیم بازار مورد استفاده قرار گرفته بود.

حذف قیمت خودرو از سایت‌های خرید و فروش

عادل طالبی در ارتباط با این موضوع عنوان کرده است با افزایش قیمت دلار دولت به جای پیدا کردن و احراز هویت دلالان به سراغ حذف قیمت‌ خودرو از سایت‌های مربوطه می‌رود، زیرا این کار آسان‌تر است،‌ اما نتیجه بخش نیست. لازم به ذکر است که بازار طلا نیز تحت تأثیر مستقیم افزایش قیمت دلار قرار گرفته است،‌ اما نگرانی اصلی وزارت صمت بازار خودرو بوده است.

دبیر انجمن کسب و کارهای مجازی در این خصوص بیان می‌کند که وزارت صمت می‌تواند به جای حذف قیمت‌ خودرو از سایت‌های خرید و فروش به سراغ گرفتن اطلاعات تماس دلالان و سودجویان از سایت‌های خرید و فروش برود و آن‌ها را اعمال قانون کند. وی در ارتباط با احراز هویت موجودیت خودرو به سامانه بیمه مرکزی عنوان کرد می‌توان با احراز هویت در راستای کنترل قیمت‌ها گام بلندی برداشت و این کار چندان پیچیده نیست.

نیما اشرف‌زاده، مدیر سابق اجرایی شیپور اخیرا در ارتباط با این موضوع توئیت زده است: «دوباره قیمت دلار افزایش پیدا کرد و وزارت صمت مدیران پلتفرم‌های خرید و فروش خودرو را احضار کرد. ساعت ۱۳ تماس گرفتند و گفتند تا ساعت ۱۵ خودتان را برسانید.»

وی در ارتباط با علت احضار مدیران،‌ بیان کرد وزارت صمت روز گذشته به اتحادیه پیام داده است که کسب و کارها برای احراز موجودیت خودرو باید به بیمه مرکزی متصل شوند. نکته این است که علاوه بر نوسانات قیمت دلار،‌ کاهش و افزایش تولید و همچنین عرضه و تقاضا نیز روی قیمت خودرو تأثیر مستقیم می‌گذارند. در چنین شرایطی دولت برای کنترل بازار به سراغ حذف قیمت‌ها رفته است. این در صورتی است که بهترین کار اصلاح ساختارها است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. پاک کردن صورت مساله اس،مگه سری پیش این کارو کردن جواب داد؟

  2. اصلاً اگر قیمت نباشد به چه دردی میخورند این سایتها؟!
    وگر حذف واقعیت تلخ اثری در کاهش قیمتها داشته! پس کو؟
    بنده اولین کاری که در جستجوی کالا میکنم انتخاب گزینۀ موجود، عکسدار و حذف موارد توافقی است چون بیکار نیستم آلبوم عکس تماشا کنم/ صرفم نمی‌کند چندتا تلفنچی استخدام کنم صبح تا شب قیمت بگیرند
    پس تا ظهور منتظریم
    و السلام