پلی استیشن 5

سونی سرویسی مشابه ایکس باکس گیم پس را برای پلی استیشن 5 توسعه می‌دهد

شواهد حکایت از این دارند که سونی برای رقابت با مایکروسافت، روی سرویسی مشابه ایکس‌ باکس گیم‌ پس برای پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 کار می‌کند.

سرویس ایکس باکس گیم پس که از آن به‌عنوان نتفلیکس صنعت گیمینگ نام برده می‌شود، از همان ابتدای راه‌اندازی‌اش روندی رو به رشد را تا به اینجا طی کرده و اکنون دارای بیش از 18 میلیون مشترک است که بی‌شک سونی را به ارائه یک سرویس مشابه برای پلی‌ استیشن 5 و پلی استیشن 4 وسوسه می‌کند.

ایکس باکس گیم پس و پلی استیشن پلاس

به گفته افراد آگاه به برنامه‌های سونی و اسناد و مدارک بررسی‌شده توسط بلومبرگ، سونی برای راه‌اندازی یک سرویس رقیب برای ایکس‌ باکس گیم‌ پس برنامه دارد.

اشخاص آگاه به برنامه‌های سونی که البته تقاضا داشته‌اند هویتشان فاش نشود، مدعی شده‌اند که این سرویس با اسم رمز Spartacus این امکان را برای کاربران پلی استیشن فراهم می‌کند تا در ازای پرداخت مبلغی به‌صورت ماهیانه، به مجموعه‌ای از بازی‌های جدید و قدیمی دسترسی پیدا کنند. این سرویس احتمالاً در دسترس پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 قرار خواهد گرفت.

انتظار می‌رود این سرویس جدید از سونی، بهار امسال راه‌اندازی شود. همچنین گفته می‌شود این سرویس دو سرویس پلی استیشن پلاس و PlayStation Now را با یکدیگر ادغام خواهد کرد.

پلی استیشن پلاس و PlayStation Now برای پلی استیشن 5

در حال حاضر، کاربران پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 برای تجربه اکثر بازی‌های آنلاین چندنفره به اشتراک پلی استیشن پلاس نیاز دارند. پلی استیشن پلاس همچنین ماهانه بازی‌هایی را به‌صورت رایگان در دسترس مشترکین خود قرار می‌دهد. این درحالی است که PlayStation Now امکان استریم یا دانلود بازی‌های قدیمی را برای کاربران فراهم می‌آورد. با توجه به مدارک بررسی‌شده توسط بلومبرگ، سونی برنامه دارد برند پلی استیشن پلاس را حفظ کند اما PlayStation Now را رسماً کنار بگذارد.

جزئیات این سرویس سونی هنوز قطعی و نهایی نیست ولی بلومبرگ اظهار داشته است که این سرویس سه نوع خدمات را به مشترکین خود ارائه خواهد داد. اول اینکه مشترکین همچنان از مزایای پلی استیشن پلاس بهره می‌برند. دوم اینکه مجموعه‌ای گسترده از بازی‌های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد و نهایتاً دموها، قابلیت استریم بازی‌ها و بازی‌های کلاسیک پلی استیشن 1، پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و پی اس پی خدمات دیگری هستند که مشترکین از آن‌ها بهره‌مند خواهند شد.

هرچند سونی در زمینه فروش کنسول‌هایش همواره پیروز رقابت بوده، مایکروسافت در زمینه ارائه سرویس‌های اشتراکی برای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس موفق‌تر ظاهر شده است. حال باید دید که سونی در این رقابت جدید چگونه عمل خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*