ماشین های یک میلیارد به بالا

دو خودرو دیگر به جمع ماشین های یک میلیارد به بالا در ایران اضافه شد

به تازگی دو خودرو به جمع ماشین های یک میلیارد به بالا بازار کشور اضافه شده‌اند. برای آشنایی با این اتومبیل‌ها در ادامه با ما همراه باشید.

قیمت خودرو همچنان در مسیر صعودی قرار دارد. پژو ۲۰۰۸ اخیرا افزایش قیمت ۳۰ میلیون تومانی را تجربه کرده و به یک میلیارد تومان رسیده است. این در صورتی است که احتمال دارد قیمت این خودرو افزایش بیشتری نیز پیدا کند،‌ چرا که بعید به نظر می‌رسد مجددا شاهد مونتاژ آن در شرکت ایکاپ باشیم. در آن طرف میدان،‌ قیمت سانگ یانگ تیوولی مونتاژی یا تیوولی سولار نیز به یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان رسیده است که این موضوع خبر از افزایش قیمت ۴۰ میلیون تومانی این خودرو می‌دهد.

گرچه مدل ۹۹ این خودرو با قیمت ۹۸۵ میلیون تومان در بازار کشور خرید و فروش می‌شود. اما در این بازه قیمتی بازار خرید و فروش فیدلیتی پرایم ۵ نفره داغ‌تر است و بهمن موتور سعی دارد سهم عمده‌ای از بازار کشور را با این خودرو تصاحب کند. ما در این مطلب سه خودرو مذکور را با هم مقایسه خواهیم کرد تا متوجه شویم کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارند.

بررسی طراحی سه مورد از ماشین های یک میلیارد به بالا

ماشین های یک میلیارد به بالا

فیدلیتی به عنوان عضوی از ماشین های یک میلیارد به بالا بازار کشور ظاهر به روزی دارد و برای طراحی قسمت عقب آن از نسل جدید سانتافه الگوبرداری شده که به جذابیت این خودرو اضافه کرده است. تیوولی نیز اگرچه خودرو چندان جدیدی نیست،‌ اما طراحی منحصر به فردی دارد و همچنان جذاب به نظر می‌رسد.

اما در آن طرف میدان، پژو ۲۰۰۸ از نظر طراحی چندان زیبا نیست و بیشتر یک هاچ بک قدبلند شهری است تا یک کراس اوور که بتوان از رانندگی با آن لذت برد. در صورتی که اگر جدیدترین نسل پژو ۲۰۰۸ یکی از خودروهای این رقابت بود قطعا برنده می‌شد،‌ اما فعلا ۲۰۰۸ در برابر تیوولی و فیدلیتی حرف زیادی برای گفتن ندارد.

بررسی کابین و آپشن‌های سه خودرو

ماشین های یک میلیارد به بالا

کابین تیوولی سولار نسبت به نسخه آرمور بهبود پیدا کرده است. کیلومترشمار زشت قبلی از این خودرو حذف شده و یک نمایشگر ۹ اینچی جایگزین نمایشگر ۷ اینچی شده است،‌ علاوه بر این سردنده نیز جدید شده است. کابین پژو ۲۰۰۸ نیز فرم کاکپیت یا خلبانی دارد. اما در این قسمت فیدلیتی با بهره‌مندی از نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی با قابلیت میرور لینک، کیلومترشمار دیجیتال،‌ ترمز پارک برقی با اتوهلد و همچنین دوربین ۳۶۰ درجه نسبت به رقبای خود یک سر و گردن بالاتر است.

بررسی خودروها از نظر پیشرانه

تیوولی سولار در بحث پیشرانه نسبت به رقبای خود عملکرد ضعیف‌تری دارد. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است که می‌تواند قدرت ۱۲۸ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۶۰ نیوتن‌متر به تولید برساند. اما در بین پژو ۲۰۰۸ و فیدلیتی نیز محصول پژو یک سر و گردن بالاتر است.

ماشین های یک میلیارد به بالا

پژو ۲۰۰۸ به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو مجهز شده است که توانی برابر با ۱۶۳ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۴۰ نیوتن متری به تولید می‌رساند. در آن طرف میدان برای فیدلیتی نیز یک موتور ۱.۵ لیتری توربو در نظر گرفته شده است که می‌تواند قدرت ۱۵۵ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر به تولید برساند.

پژو ۲۰۰۸ از نظر شتاب با ۸.۲ ثانیه نسبت به فیدلیتی بهتر است و همچنین مصرف سوخت این خودرو نیز با ۶.۷ لیتر از رقیب چینی پایین‌تر است. علاوه بر این محصول پژو به یک جعبه دنده شش سرعته اتومات مجهز شده است که مشکلات جعبه دنده دو کلاچه فیدلیتی از جمله داغ کردن در ترافیک را ندارد.

شما کدام یک از این سه خودرو یک میلیاردی موجود در بازار ایران را می‌پسندید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*