عادت های مفید

۷ اپ مهم برای شکل دادن به عادت های مفید!

عادت‌ها الگوهای ناخودآگاهی هستن که هر روز و مدام از اون‌ها پیروی می‌کنیم. این الگوهای رفتاری روی زندگی روزمره هم تأثیر می‌گذارن و بهره‌وری رو افزایش یا کاهش می‌دن. برای افزایش بهره‌وری، باید بر عادت‌های بد غلبه کنیم، و البته اول باید اون‌ها رو ردیابی کنیم. در این نوشته، ۷ اپلیکیشن مفید برای سیستم‌های عامل اندروید و آی‌اُاس معرفی می‌کنیم تا با استفاده از اون‌ها، عادت‌های خوب در خودتون ایجاد کنید. اپلیکیشن هایی که عادت های خوب رو در شما نهادینه می کنن و شما رو به موفقیت نزدیک‌تر می‌کنن.

۱. اپ Momentum

برای سیستم عامل iOS

مومنتوم (Momentum) اپلیکیشنی با طراحی ساده و دل‌نشین برای ردیابی عادت‌هاست. به‌لطف رابط کاربری بسیار ابتدایی و ساده این اپ، می‌تونید همه رفتارهای خودتون رو در عرض یک ثانیه ببینید!

پیش‌فرض این اپ بر اساس راز بهره‌وری جری ساینفلد (Jerry Seinfield) شکل گرفته که می‌گفت «زنجیره رو نشکن»! هر روزی که به این زنجیره اضافه می‌کنید، احتمال حفظ عادت، بیشتر و بیشتر می‌شه.

۲. اپ Productive

برای سیستم‌های عامل Android و iOS

اپلیکیشن پروداکتیو (Productive) ردیاب عادت با ویژگی‌های قابل‌توجهیِ که به آدم امکان می‌ده عادت‌ها رو روی نمودار ببینه و در واقع پیشرفت هفتگی و ماهیانه خودش رو جلوی چشم داشته باشه.

این اپلیکیشن عادت‌های خیلی خوبی، مثل روتین‌های صبحگاهی، خواب بهتر و انجام کارهای روزمره رو به‌طور پیش‌فرض در خودش داره که شروع به کار رو برای تازه‌کارها آسون‌تر می‌کنه. نسخه iOS این برنامه، ویژگی جذاب دیگه‌ای هم داره که برای اجرای عادت‌ها، فرمان صوتی به شما می‌ده!

البته این نکته رو فراموش نکنید که برای استفاده از بیشتر برنامه های تغییر عادت نیاز به اینترنت دارید و حتی خرید بسته اینترنت ساعتی هم کارتون رو راه می اندازه.

۳. اپ StickK

برای سیستم‌های عامل Android و iOS

استیک‌کی (StickK) اپلیکیشنی غیر معمولی‌ست که به جای تعریف و ردیابی عادت‌ها و هدف‌ها به صورت مجزا، سیستمی از قرارهای قابل اجرا ایجاد می‌کنه! یعنی چی؟ کاربر این اپ برای اطمینان از این که هدف‌های خودش رو با تمام قوا دنبال می‌کنه، پولی وسط می‌گذاره و می‌گه «به‌خاطر این پول هم که شده، این کارها رو انجام می‌دم»!

قسمت روان‌شناختی قضیه اینجاست که کاربر همه تلاش خودش رو می‌کنه تا این وسط پولی از دست نده؛ یعنی تعهدی فیزیکی به دنبال کردن هدف جدید داره که اجرا نکردنش، عواقب واقعی داره و بنابراین پاسخگو موندن به خودتون، دیگه فقط یه مفهوم نیست!

عادت های مفید

۴. اپ Coach.me

برای سیستم‌های عامل Android و iOS

اپلیکیشن کوچ می (Coach.me) ابزار ردیابی عادت و هدفی‌ست که برای خرید نسخه کاملش می‌تونید از درگاه پرداخت  اشتراک داخل برنامه استفاده کنید، اما نسخه رایگانش هم ویژگی‌های زیادی داره که قالب‌های مبتدی اون از همه جذاب‌تر هستن.

این اپ، برنامه مشاوره، تمرین و دستورالعمل‌های سازماندهی شده از مربی‌ها ارائه می‌ده. از طرف دیگه می‌تونید پیشرفت‌ها و نقاط عطف خودتون رو با اعضای انجمن و دوستانتون به اشتراک بگذارید و درباره چالش‌هایی که تجربه می‌کنید، از اون‌ها سؤال بپرسید.

۵. اپ Streak

برای سیستم‌های عامل Android و iOS

اپلیکیشن استریک (Streak) با سایر برنامه‌های کاربردی در حوزه ردیابی عادت فرق داره؛ در واقع فهرستی از کارهاست که با ارائه ارزش اصلی اون‌ها، به کاربر کمک می‌کنه عادت‌های مثبت در خودش ایجاد کنه.

در این اپلیکیشن می‌تونید رفتارهایی رو ثبت کنید که می‌خواهید در فهرست کارهای روزمره قرار بدید. همین‌طور که مأموریت خودتون رو تکمیل می‌کنید، فهرستتون هم طولانی‌تر می‌شه. تثبیت این رفتارها در گذر زمان، به شما کمک می‌کنه عادت‌های مفید جدیدی رو در زندگی خودتون پیاده کنید.

۶. اپ Habitshare

برای سیستم‌های عامل Android و iOS

چیزی که در نگاه اول به اپلیکیشن هبیت‌شیر (Habitshare) توجه آدم رو جلب می‌کنه، رابط کاربری قدیمی اونِ، اما اجازه ندید این ظاهر، توجه‌تون رو از ارزش اساسی برنامه منحرف کنه! اپ هبیت‌شیر سعی می‌کنه نظارت بر رفتارهای روزمره و شکل دادن به عادت‌ها رو به فعالیتی اجتماعی تبدیل کنه؛ یعنی به کاربر این امکان رو می‌ده که با به اشتراک گذاشتن عادت‌های خودش با دیگران به این هدف دست پیدا کنه.

همه می‌تونن پیشرفت شما را دنبال کنن و از آخرین وضعیتتون با خبر بشن! فرض اصلی هم بر اینِ که با بحث درباره اهداف و پیشرفت‌هاتون با دیگران، مسئولیت‌پذیری و در نتیجه شانس موفقیت خودتون رو افزایش می‌دید.

۷. اپ Habitica

برای سیستم‌های عامل Android و iOS

اپلیکیشن هبیتیکا (Habitica) بدون شک با الهام از بازی‌های نقش‌آفرینی (RPG) خلق شده. با تکمیل مأموریت‌ها و وظایفی که در این اپلیکیشن دارید، امتیاز می‌گیرید و درست مثل بازی‌های ویدئویی، سطح خودتون رو بالا می‌برید!

در واقع هبیتیکا نرم افزاری‌ست که زندگی واقعی رو به بازی ویدیویی تبدیل می‌کنه! برای تبدیل هدف‌های روزمره به عادت‌های جدید در زندگی، راهی از این جذاب‌تر سراغ دارید؟

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*