علت کندی اینترنت

علت کندی اینترنت ایران در روزهای اخیر مشخص شد

طبق اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت، علت کندی اینترنت روزهای اخیر مشخص شده و حل این مشکل در دستور کار قرار گرفته است. اما واقعا مشکل از کجاست؟

در پی کندی چند روزه اینترنت در بسیاری از مناطق کشور، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کردند که علت این وضعیت، قطع شدن کابل دریایی ارتباطات بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت در مسیر قطر و امارات است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، صادق عباسی شکوهی، در خصوص این مشکل و علت آن توضیحاتی ارائه داده است. به گفته وی در مسیر جنوب و در قسمت‌هایی از خاک قطر و امارات، کابل دریایی شرکت ارتباطات قطع شده و منجر به کاهش کیفیت اینترنت گردیده است.

علت کندی اینترنت روزهای اخیر چیست و کی برطرف می شود؟

عباسی شکوهی گفته است که طی هفته آینده مشکل حل خواهد شد و پهنای باند از دست رفته برخواهد گشت. شکوهی ذکر کرده که قطعی این کابل‌ها به علت آن که مربوط به شرکت ارائه دهنده خدمات خارجی است، زمان می‌برد.

علت کندی اینترنت روزهای اخیر

معاون وزیر ارتباطات بیان داشت که:

احتمالا در ساعات پیک مصرف اینترنت، شاهد کندی آن و قطعی در برخی مناطق باشیم. تمام این موارد به خاطر ظرفیت پهنای باند بین الملل است. در زمان غیر ترافیک، شبکه به لحاظ پهنای باند مشکلی ندارد اما چون در ساعات اوج مصرف، میزان تقاضای پهنای باند به حداکثر می‌رسد، قطعی کابل هم مشکلاتی به بار می‌آورد.

در ادامه شرکت ارتباطات زیرساخت علت کندی اینترنت را تائید و اعلام کرد:

430 گیگابایت از ظرفیت پهنای باند بین الملل شرکت ارتباطات به علت قطع کابل دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات دچار قطعی و اختلال شده است.

سهراب آغ بیات که معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت است در بیانیه‌ای دیگر موارد فوق را تائید کرده و به زمان‌بر بودن عملیات ترمیم این کابل اشاره داشته است. وی بیان کرد که در حال حاضر تمهیداتی برای تامین پهنای باند از دست رفته در دستور کار مهندسان قرار گرفته است و امیدواریم به زودی مشکلات کندی اینترنت حل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. وزیر ارتباطات گفتن چون قیمت اینترنت بالا نرفته نمیتونیم افزایش کیفیت بدیم

  2. چرا ایران فقط باید از طریق دبی و امارات به اینترنت وصل باشه!!!

    از طریق ترکیه و کویت چرا نباید وصل بشه؟؟؟

    این چه سیاستی هست!

  3. 3 الی 4 روز میشه که کلا اینترنت 12 ساعته قطع میشه و اصلا وصل نمیشه

  4. پس قبل از اینکه گِله‌مندان را به دروغگویی و فضاسازی متهم کنید
    احوال کابل دریایی را از جناب کوسه بپرسید
    و السلام