آپدیت مهم تلگرام

آپدیت مهم تلگرام با ویژگی های جدید منتشر شد

با محبوبیت روز افزون Telegram شاهد اضافه شدن ویژگی‌های بیشتری به آن هستیم. حالا نیز یک آپدیت مهم تلگرام با ویژگی‌های جالب در دسترس کاربران قرار گرفته است.

پس از ارائه هر آپدیت جدید از سوی تلگرام بسیاری از کاربران می‌گویند که دیگر ویژگی جدیدی برای اضافه شدن وجود ندارد؛ اما تیم تلگرام با بروزرسانی بعدی همه را غافل‌گیر می‌کند. این بار نیز تلگرام در بلاگ خود از یک آپدیت مهم خبره داده که برخی ویژگی‌های کاربردی را به این پیام رسان اضافه می‌کند.

آپدیت مهم تلگرام با ویژگی‌های کاربردی

محتوای خصوصی برای گروه‌ها و کانال‌ها

این ویژگی به تولید کنندگان اجازه می‌دهد که از انتشار محتوای خود به صورت عمومی در تلگرام حفاظت کنند. صاحبان گروه‌ها و کانال‌ها می‌توانند محتوای ارسال شده را فقط محدود به اعضای خود کنند.

بدین ترتیب امکان اسکرین شات گرفتن از آنها وجود نخواهد داشت. همچنین فروارد کردن این پیام‌ها و ذخیره مدیا مربوطه نیز با محدودیت‌های همراه خواهد شد.

حذف پیام‌ها بر اساس بازه زمانی

دومین ویژگی کاربری امکان حذف کردن پیام‌ها بر اساس تاریخ است. بدین ترتیب شما کنترل بیشتری روی محتوای حاضر در این برنامه پیام رسان خواهید داشت. با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید تاریخچه گفتگو‌های خود را از یک روز یا بازه زمانی مشخص حذف کنید.

برای استفاده از این قابلیت، تلگرام یک تقویم را به شما نشان خواهد داد که در آن تاریخ مورد نظر را انتخاب کنید. پس از اینکه آخرین نسخه تلگرام را نصب کردید، باید وارد یک چت خاص شده و به سمت بالا بروید. با ضربه زدن روی نوار تاریخی که ظاهر می‌شود، وارد تقویم خواهید شد.

در حال حاضر این قابلیت برای گروه‌ها در دسترس نیست.

مدیریت دستگاه‌های متصل

شما می‌توانید از تلگرام به صورت همزمان در تمامی دستگاه‌های خود استفاده کنید و منو Devices نیز به شما کمک می‌کند که کدام دستگاه لاگ‌این شود. در این آپدیت مهم تلگرام، شما حتی می‌توانید مشخص کنید که یک دستگاه مشخص پس از مدتی عدم فعالیت لاگ‌اوت شود.

جالب اینکه حتی می‌توان مشخص کرد کدام دستگاه اجازه پذیرش تماس‌ها یا چت‌های مخفی (Secret Chat) را داشته باشد.

امکان ارسال پیام در گروه‌ها و بخش نظرات کانال‌ها به صورت ناشناس

گروه‌های عمومی و بخش نظرات کانال‌های تلگرام معمولا محل بحث‌های زیادی هستند. با توجه به تعداد اعضای بالای هر گروه یا کانال و محتوای آن ممکن است ارسال نظر با مشخص بودن هویت فرد، برای او دردسر ساز شود.

در آپدیت جدید تلگرام، هویت واقعی کاربر پس از ارسال پیام پنهان می‌شود و دیگر افراد وی را به شکل یک کانال شخصی می‌بینند.

راه‌ جدید برای وارد شدن به حساب کاربری

تا پیش از این، یکی از راه‌های وارد شدن به حساب کاربری تلگرام، دریافت کد تایید از طریق پیامک یا تماس تلفنی بود؛ اما کاربران از این پس مي‌توانند با وارد کردن چند رقم آخر شماره تلفنی که از سمت تلگرام با آنها تماس بی‌پاسخ گرفته، وارد اکانت خود شوند.

پاسخ به درخواست عضو شدن

گاهی اوقات برای عضو شدن در یک گروه یا کانال خاص، برای ادمین درخواست ارسال می‌کنید. اگر ادمین به درخواست شما پاسخ دهد، تلگرام نشان می‌دهد که این پیام به کدام کانال (یا گروه)‌ مربوط است تا باعث سردرگمی نشود.

تم‌های جدید برای کل برنامه

در آپدیت پیشین، تلگرام از ۸ تم جدید برای چت‌های مختلف پرده‌برداری کرد و حالا کاربران اندرویدی می‌توانند از آنها در تمام رابط کاربری تلگرام استفاده کنند. کاربران iOS در آپدیت قبلی این قابلیت را دریافت کرده بودند.

تشخیص متن تصویر برای iOS 13 و بالاتر

گوشی‌های مجهز به iOS 13 و بالاتر می‌توانند از قابلیت تشخیص متن برای تصاویر در چت‌های تلگرام استفاده کنند. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به دست زدن به کیبورد، بخشی را انتخاب یا کپی کنید.

البته لیست زبان‌های پشتیبانی شده در اختیار اپل است و برای اضافه شدن زبان‌های بیشتر، باید منتظر آپدیت‌های جدید سیستم عامل بود. همچنین در این نسخه شاهد اندکی تغییر در رابط کاربری نسخه iOS تلگرام هستیم.

آیا آپدیت جدید و مهم تلگرام را دریافت کرده‌اید؟ نظر شما درباره قابلیت‌های اضافه شده چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام. خیلی خوب است تا کاربردش چی جواب دهد